Acuzații ale Comisiei Europene la adresa platformei chineze de comerț online Shein
La finalul unei anchete, Comisia afirmă că platforma îi păcălește pe consumatori, atât în legătură cu prețul, cât și în privința caracteristicilor produselor.

Articol de Radio România Actualităţi, 27 Mai 2025, 07:44
Comisia Europeană și autoritățile pentru protecția consumatorilor din statele membre ale Uniunii Europene cer platformei chineze de comerț online Shein să renunțe la practicile care nu sunt conforme cu legislația comunitară. La finalul unei anchete, Comisia afirmă că platforma îi păcălește pe consumatori, atât în legătură cu prețul, cât și în privința caracteristicilor produselor.
Corespondentul RRA la Bruxelles, Bogdan Isopescu, are mai multe informații: ”Notificarea a fost trimisă nu doar platformei chineze, ci și pieței online în ansamblu, iar criticile sunt destul de dure. Conform anchetei, platforma chineză practică anunțuri cu reduceri false, pentru că acestea nu se bazează pe prețuri anterioare reale.
O altă acuzație este faptul că pe platformă sunt furnizate informații false cu privire la durabilitatea produselor. O altă practică ar fi etichetele înșelătoare pentru produse, etichete care sugerează că produsul oferă ceva special atunci când, de fapt, caracteristica respectivă este impusă de lege. Mai mult, platforma ar afișa informații incomplete și incorecte cu privire la dreptul consumatorilor de a returna bunurile și de a primi rambursări.
Comisia mai spune că este extrem de greu pentru consumator să contacteze platforma pentru întrebări sau reclamații, pentru că datele de contact sunt ascunse. Nu în ultimul rând, analiza arată că platforma utilizează tactica vânzărilor sub presiune, cu termene de achiziții false, astfel încât consumatorii să finalizeze o achiziție anume.”
Shein are acum la dispoziție o lună pentru a răspunde, în caz contrar, autoritățile din statele membre pot lua măsuri cum ar fi amenzi puse pe cifra de afacere anuală a platformei, din fiecare țară în parte./editor Florin Lepadatu/