Ascultă Radio România Actualitaţi Live

BRAT și-a desemnat noua conducere

BRAT, organizația esențială pentru asigurarea corectitudinii și a transparenței în media online, outdoor, print și radio, și-a ales noua conducere pentru 2025-2027.

Alegeri BRAT. Foto: BRAT

Articol de Luminiţa Voinea, 21 Martie 2025, 15:24

BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia – organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește peste 150 de membri din industrie (publisheri, clienți, agenții de publicitate, regii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente) și-a desemnat conducerea pentru perioada 2025-2027.

Dragoș Stanca a fost reconfirmat pentru un nou mandat de președinte al BRAT, poziție pe care o ocupă din 2018, dar și ca reprezentant al mediului online, din poziția de fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA.

"Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing. Cred că viitorul industriei trebuie dictat si mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public”, a declarat acesta după vot.

Maria Țoghină (SRR), un nou mandat în Consiliul Director

Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution.

Presa scrisă este reprezentantă la nivel de vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe – Media Investment, iar radioul de Valentin Știrbu de la Digi Romania.

Departamentul Social – Media l-a desemnat ca Vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu – ARBO Media.

Maria Țoghină, membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune și fost președinte director general al SRR, a fost realeasă în cadrul Consiliul Director BRAT.

În Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Stefan Iordache – Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Florin Ciucas – Bihor Media, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Andrei Bereanda – Ringier Romania, Vlad Stănilescu – PRO TV, Horatiu Gîrbea – Euromedia Group, Raluca Pop – DEFI România, Corina Matei – eAD Interactive, Stefan Horobeț – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media.

În acest context, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.

Impactul European Media Freedom Act asupra industriei de media și publicitate

Un subiect important dezbătut în cadrul întâlnirii a fost impactul European Media Freedom Act asupra industriei de media și publicitate, precum și drepturile și obligațiile pe care noua legislație le va acorda furnizorilor de servicii media din România.

Subiectul a fost dezbătut împreună cu Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, care a oferit și perspectiva autorității de reglementare asupra implementării regulamentului european în România, precum și asupra modului în care CNA și BRAT pot colabora pentru a asigura aplicarea noii legislatii cât mai eficient, în beneficiul industriei de media și a societății în general.

"Proiectul de lege pentru implementarea EMFA poate fi pus pe masa parlamentarilor doar de către reprezentanți ai breslei, alături de Consiliul Național al Audiovozualului. Este esențial ca de această dată să arătăm unitate, coerență și faptul că suntem capabili să înțelegem piața media și să o protejăm. Dacă dorim să recâștigăm încrederea publicului și să promovăm valorile unei piețe libere și corecte, trebuie să o facem împreună", a precizat vicepreședintele CNA, Valentin Jucan.

Din ce în ce mai mult conținut media este transferat în mediul online

În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.

Studiul a identificat șase segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup.

BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent – faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi întelese sau controlate pe deplin de utilizator – a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informeaza într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media, se arată într-un comunicat de presă.

Aceste preferințe nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.

Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT - este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.

Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.

Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public
Serviciul de noapte 23 Aprilie 2025, 11:16

Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public

Ultima oprire a Corului Național de Cameră "Madrigal - Marin Constantin" va fi la Sfântu Gheorghe pe 24 aprilie, de la ora...

Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public
De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu
Serviciul de noapte 15 Aprilie 2025, 18:32

De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu

De la expediții pe Everest până la drame cotidiene din satele noastre uitate, filmele regizorului Șerban Georgescu pun în...

De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu
De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.
Serviciul de noapte 14 Aprilie 2025, 10:55

De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.

Regizorul Șerban Georgescu este invitatul Serviciului de noapte cu Maria Țoghină.

De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.
“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul
Serviciul de noapte 08 Aprilie 2025, 17:22

“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul

Aplicaţia "Salariat", asociată portalului REGES-ONLINE, este disponibilă în magazinele de aplicaţii ale principalelor sisteme...

“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul
Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?
Serviciul de noapte 07 Aprilie 2025, 09:29

Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Muncii, Raul Giuglea vine la Serviciul de noapte cu explicații pentru angajați și...

Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?
Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul
Serviciul de noapte 06 Aprilie 2025, 10:30

Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul

Serialul "Adolescence", sau "Adolescență coruptă", așa cum a fost tradus în limba română, aduce în atenție realități...

Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul
Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?
Serviciul de noapte 01 Aprilie 2025, 17:17

Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?

Mecanismul-cheie care favorizează buna sănătate mintală a copilului după un divorț este relația bună de coparentalitate...

Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?
Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari
Serviciul de noapte 01 Aprilie 2025, 14:38

Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari

România are o șansă foarte bună de a-și putea educa populația, pentru a deveni consumatori de imobiliare informați, iar APAIR...

Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari