Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal (continuare) Joi, 29 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

3 Septembrie 2022
Vizualizari: 1745
Comentează add

Lexus UX, un model cu design îndrăzneț care oferă și renumita propulsie hibridă dezvoltată de compania Toyota.

Probă de Drum - Lexus UX 250h

dan-creta

  Foto: Dan Creța 

Lexus UX 250h este un bolid cu linii fluide care arată superb din orice unghi și întoarce multe capete pe stradă. Designul sportiv vine însă cu un neajuns, acoperișul mult coborât spre spate și montanții posteriori lați reduc serios vizibilitatea. Însă oglinzile retrovizoare sunt destul de generoase, astfel încât să compenseze compromisul. În plus, atmosfera din habitaclu este una deschisă și primitoare datorită combinației dintre eleganța culorilor și calitatea materialelor fine și moi, îmbinate perfect, așa cum e de așteptat într-o mașină premium. Displayul central de pe bord de 10,3 inci este mai lat si scund pentru a nu obtura vizibilitatea în față. Are o grafică de excepție cu rezoluție și fluiditate fără cusur, iar pe tunelul median anterior găsim un touchpad care poate fi utilizat și pentru scriere în sistemul de navigație, la fel ca la Audi sau BMW. 

 
 
Nu lipsește nici head-up displayul cu laser care proiectează informațiile importante pe parbriz. Scaunele joase și comode sunt minunat configurate și îmbrăcate în piele cusută după tehnica sashiko, utilizată la realizarea costumelor de arte marțiale japoneze. Pe locurile din spate persoanele mai înalte ar putea să-și dorească un pic de spațiu în plus la picioare. Dar la cap este suficient loc, iar bancheta posterioară asigură un confort superior prin senzația de imersiune în materialul moale. 
 
 
Lexus UX 250h pornește în mod electric și când pleci de pe loc rulează electric până la o apăsare mai viguroasă a pedalei de accelerație. Japonezii susțin că poate fi utilizat în mod electric jumătate din timpul petrecut în traficul urban. Modul electric poate fi activat dintr-un buton de pe tunelul median, dar acesta nu funcționează decât la viteze mici și doar dacă bateria este încărcată la o anumită capacitate. Modelul de test era echipat cu un motor aspirat pe benzină de 2 litri și 152CP plus un motor electric de 109CP, ceea ce înseamnă o putere combinată totală de 184 CP. La drum, UX250h se simte mai puternic decât arată aceste cifre pentru că motorul electric oferă un cuplu generos și o forță de împingere viguroasă. 
 
 
La mijlocul acestui an, Lexus UX 250h a primit un facelift și o serie de noutăți. Printre cele mai notabile se află un sistem multimedia nou cu display de 12 inch, o caroserie mai rigidă și o linie de echipare nouă. Iar lista cu sisteme de siguranță este una lungă.  Pe ea regăsim Cruise Control Adaptiv, asistent menținere bandă de rulare, asistent pre-impact cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor pe timp de zi, recunoașterea semnelor rutiere, asistență la virarea de urgență și asistență la virajul în intersecție. 
 
 
Se pare că a patra generație a sistemului hibrid de la Lexus a câștigat mult în rafinament și dinamică, dar și în eficiență. Acesta permite oprirea motorului termic la coborârea unor pante chiar și la viteze mari, astfel că se reduce mult consumul mediu de combustibil până la circa 6 litri la suta de km. Șoferii care caută un consum apropiat de cel promis de un diesel, se vor orienta probabil către un model cu sistem hibrid de propulsie. Iar cel propus de Lexus pe UX 250h poate ajunge ușor în topul preferințelor. 
 
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumLexus UXhybridSUVToyotatest

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live