Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Dacia Jogger

Dacia a introdus de curând în segmentul C un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 și cu 7 locuri – modelul Jogger.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 14 Mai 2022, 09:37

Cu gândul la primul Logan MCV, ne-am întâlnit cu noul Jogger al celor de la Dacia, un model care integrează puțin din liniile estetice ale unui SUV, împrumută mult din avantajele oferite de un monovolum, dar rămâne până la urmă un break cu o gardă înălțată la sol. Am beneficiat în plimbarea noastră de seria limitată de lansare a modelului denumită ”Extreme”, care propune la exterior în culoarea neagră pentru evidențiere, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj și antena în formă de coadă de rechin.

La exterior mai impresionează parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, dar și cu aripile față și spate profilate. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului, iar eleronul situat în partea superioară a hayon-ului chiar aduce un aspect dinamic mașinii.

Interesant este și noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dispune de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rotatii/min, iar inovațiile tehnice au dus la creșterea performanței, la diminuarea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2. Propulsorul se manifestă foarte bine, mai ales cu mașina plină, în varianta de 5 locuri pe care am avut-o la test. Resurse bune la drum lung, destul de lentă în depășiri scurte, dar foarte bine așezată pe șosea și extrem de vioaie la turații mai mici.

La interior, scaunele beneficiază de cusături specifice de culoare roșie în timp ce panourile portierelor din față dispun de baghete cromate. Însă indiferent la ce ai încerca să te uiți mai întâi la interior, nu poți să nu admiri consola centrală care găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, pentru o mai bună vizibilitate și ergonomie.

Nici nu mai are rost să va spun de camera video pentru asistența la parcarea cu spatele sau cardul mâini libere pentru acces mai ușor în automobil, pentru că ajungem la capitolul spațiu interior pentru pasageri și bagaje. Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4,55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C. Noi am testat versiunea cu 5 locuri, acolo unde volumul portbagajului este de 708 litri, între foarte generos și inexplicabil de mare, în condițiile în care toată zona din față a celor 5 locuri pentru pasageri este destul de înghesuită. Cu trei oameni pe bancheta din spate, lipiți unul de altul și cu foarte puțin loc la picioare, te gândești că poate ar fi meritat ca rândul de scaune din spate să fie culisant pentru a mai reduce din volumul portbagajului în favoarea confortului.

Dacia Jogger rămâne însă un automobil extrem de interesant, mai ales când îți fură privirile cu blocurile optice față și spate integrează noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y. Numele evocă sportul, natura și energia pozitivă, iar Dacia Jogger se înscrie până la urmă drept partenerul perfect pentru o familie aflată în traficul urban cotidian, dar și în drumețiile mai lungi, prilejuite de ieșirile în natură la sfârșit de săptămână sau în concedii.

Probă de Drum - Ford Ranger MS RT
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2022, 19:04

Probă de Drum - Ford Ranger MS RT

Varianta premium MS-RT aduce un plus de prospețime celui mai vânat pick-up Ford de pe piața europeană

Probă de Drum - Ford Ranger MS RT
Probă de Drum - Mazda CX5 facelift
Ştiinţă & Tehnologie 02 Aprilie 2022, 16:08

Probă de Drum - Mazda CX5 facelift

Plăcută întâlnire cu faceliftul elegantului SUV al celor de la Mazda, CX5 - un bolid impunător și elegant, care îți oferă un...

Probă de Drum - Mazda CX5 facelift
Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii
Ştiinţă & Tehnologie 28 Martie 2022, 17:33

Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii

Arkana este construit pe platforma lui Captur, fratele mai mic din gamă, de la care a împrumutat multe dintre elementele de...

Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii
Probă de Drum – Citroen C4
Ştiinţă & Tehnologie 12 Martie 2022, 10:26

Probă de Drum – Citroen C4

Încă din 2020, francezii de la Citroën și-au continuat ofensiva electrică lansând alături de noul C4 și versiunea e-C4 100%...

Probă de Drum – Citroen C4
Probă de Drum - Volvo XC40 Electric
Ştiinţă & Tehnologie 07 Martie 2022, 16:44

Probă de Drum - Volvo XC40 Electric

Volvo XC40 este una dintre cele mai rapide și sigure mașini electrice premium.

Probă de Drum - Volvo XC40 Electric
Probă de Drum - Nissan Leaf
Ştiinţă & Tehnologie 28 Februarie 2022, 08:42

Probă de Drum - Nissan Leaf

Noua generație a modelului japonez seamănă vag cu modelul care primea titlul de mașina anului 2011.

Probă de Drum - Nissan Leaf
Probă de Drum - Volkswagen Taigo
Ştiinţă & Tehnologie 20 Februarie 2022, 10:23

Probă de Drum - Volkswagen Taigo

În ultimii ani, piața auto a fost inundată cu SUV-uri, de parcă dintr-o dată lumea a început să caute mașini mai înalte.

Probă de Drum - Volkswagen Taigo
Test Drive – SsangYong Tivoli Grand
Ştiinţă & Tehnologie 05 Februarie 2022, 11:28

Test Drive – SsangYong Tivoli Grand

Povestea coreenilor de la SsangYong a început de la o firmă care monta Jeep-uri sub licență, în principal pentru piețele de...

Test Drive – SsangYong Tivoli Grand