Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda HR-V

Versiuni hibride sau electrificate construite pe platforme de succes anterioare, așa cum este și cazul SUV-ul Honda HR-V 2022.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 21 Mai 2022, 15:40

Noul SUV coupe Honda HR-V de tip E:HEV, adică hibrid care se încarcă din mers, este unul dintre cele mai bune automobile de oraș pe care le-am testat vreodată. Pare făcut special pentru circulația în mediul urban unde, în mod paradoxal, am înregistrat un consum mult mai mic decât în afara orașului.

Am parcurs circa 100 de km prin București cu doar 4 litri și jumătate de benzină, datorită faptului că am rulat aproape tot timpul în regim electric, cu scurte reprize de propulsie termică la accelerări mai serioase. Dar totul s-a schimbat atunci când am ieșit la drum lung. La viteze mari, motorul pe combustie internă a fost nevoit să se descurce fără prea multă asistență electrică, iar pe autostradă la 130 km/h consumul a ajuns la 8 litri la sută. La început, la apăsarea puternică a pedalei de accelerație, am avut o senzație cam ciudată, în sensul că sunetul semăna cu cel al unei motociclete sportive, dar parcă nu înaintam destul de repede.

Până la urmă, motorul aspirat de 1,5 litri are doar 107 CP, însă e suficient pentru cei care nu au pretenții sportive. Motorul electric de 131 CP este destul de potent pe generația actuală HR-V, prima de tip full hybrid care permite rularea aproape exclusivă în mod electric până la 40 km/oră. Autonomia nu e mare, producătorul nici nu oferă o cifră precisă, dar se regenerează permanent în timpul mersului, fie de la motorul termic, fie prin recuperarea energiei de la frânare. Modul de condus în poziția B a manetei oferă un nivel maxim de regenerare a bateriei, cu 4 trepte reglabile prin padelele din spatele volanului.

Printre funcțiile noi se află asistență la coborârea în rampă care ajustează automat viteza mașinii în pantă, un sistem nou de dispersare a aerului în habitaclu prin redirecționarea aerului deasupra și în lateralul pasagerilor, un sistem de infotainment rapid, mult îmbunătățit cu Apple Carplay și Android Auto full screen și o zonă generoasă pentru încărcarea wireless a telefonului. În materie de siguranță activă găsim ultima variantă de Honda Sensing, o cameră frontală cu unghi larg și procesor cu viteză mare de procesare a imaginilor care recunoaște vehicule, pietoni, obiecte, marcaje și chiar marginea drumului, inclusiv iarbă sau macadam. Garda la sol este de aproape 19 cm, puțin mai înaltă decât generația anterioară, iar ca spațiu și funcționalitate este ideală pentru călătorii oricât de lungi cu bagaje numeroase.

Scaunele din spate de tip Magic Seats cu șezut rabatabil permit încărcarea unor obiecte voluminoase și cu forme diverse, iar hayonul electric cu funcție “mâini libere” are ruloul portbagajului integrat. Cu toate că suspensiile nu reușesc să absoarbă foarte bine unele denivelări sau trecerile rapide peste relantisoare, confortul interior este amplificat de spațiul mare de la bord. Pasagerii din spate au loc destul ca să-și întindă picioarele, chiar dacă pe scaunele din față se află persoane mai înalte.

Vizibilitatea este excelentă, oglinzile retrovizoare sunt mari și oferă o perspectivă generoasă în spate și în lateral. Competiția în acest segment aglomerat e acerbă. Printre cei mai redutabili rivali se numără modelele C-HR și Yaris Cross de la Toyota, Kona HEV de la Hyundai sau Captur E-Tech Hybrid de la Renault. Una peste alta, noul HR-V e o mașină care cred că ar putea cuceri mulți șoferi. Și care nu e scumpă dacă ne gândim la tot ceea ce oferă.

Instalație audio foarte bună, scaune confortabile, design plăcut, materiale de calitate, tehnologie hibrid modernă și consum infim. Sunet electric sublim și un motor termic interesant care toarce fin la relanti și urlă ca un nebun la accelerații puternice. Poate că mi-aș fi dorit o antifonare mai bună, un portbagaj mai mare, tracțiune integrală și un plus de putere în depășiri extraurbane. În oraș însă, Honda HR-V pare mașina ideală. Și arată frumos din toate unghiurile.

Probă de Drum - Suzuki Vitara strong-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 27 Aprilie 2022, 11:15

Probă de Drum - Suzuki Vitara strong-hybrid

După o perioadă de motorizări mild-hybrid, compania japoneză Suzuki a lansat recent noi variante numite strong-hybrid.

Probă de Drum - Suzuki Vitara strong-hybrid
Probă de Drum - Ford Ranger MS RT
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2022, 19:04

Probă de Drum - Ford Ranger MS RT

Varianta premium MS-RT aduce un plus de prospețime celui mai vânat pick-up Ford de pe piața europeană

Probă de Drum - Ford Ranger MS RT
Probă de Drum - Mazda CX5 facelift
Ştiinţă & Tehnologie 02 Aprilie 2022, 16:08

Probă de Drum - Mazda CX5 facelift

Plăcută întâlnire cu faceliftul elegantului SUV al celor de la Mazda, CX5 - un bolid impunător și elegant, care îți oferă un...

Probă de Drum - Mazda CX5 facelift
Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii
Ştiinţă & Tehnologie 28 Martie 2022, 17:33

Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii

Arkana este construit pe platforma lui Captur, fratele mai mic din gamă, de la care a împrumutat multe dintre elementele de...

Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii
Probă de Drum – Citroen C4
Ştiinţă & Tehnologie 12 Martie 2022, 10:26

Probă de Drum – Citroen C4

Încă din 2020, francezii de la Citroën și-au continuat ofensiva electrică lansând alături de noul C4 și versiunea e-C4 100%...

Probă de Drum – Citroen C4
Probă de Drum - Volvo XC40 Electric
Ştiinţă & Tehnologie 07 Martie 2022, 16:44

Probă de Drum - Volvo XC40 Electric

Volvo XC40 este una dintre cele mai rapide și sigure mașini electrice premium.

Probă de Drum - Volvo XC40 Electric
Probă de Drum - Nissan Leaf
Ştiinţă & Tehnologie 28 Februarie 2022, 08:42

Probă de Drum - Nissan Leaf

Noua generație a modelului japonez seamănă vag cu modelul care primea titlul de mașina anului 2011.

Probă de Drum - Nissan Leaf
Probă de Drum - Volkswagen Taigo
Ştiinţă & Tehnologie 20 Februarie 2022, 10:23

Probă de Drum - Volkswagen Taigo

În ultimii ani, piața auto a fost inundată cu SUV-uri, de parcă dintr-o dată lumea a început să caute mașini mai înalte.

Probă de Drum - Volkswagen Taigo