Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: MUZICA NOASTRA Vineri, 22 Ianuarie

Cele mai citite

Articole recente

Emisiuni

Autor

George Popescu

15 Septembrie 2020
Vizualizari: 493
Comentează add

Invitat: dl. prof. dr. Carol Căpiţă – Universitatea din Bucureşti, preşedinte al Societăţii de Ştiinţe Istorice din România

„Ora de istorie. La început de an şcolar hibrid"  „Ora de istorie. La început de an şcolar hibrid" - Conține audio

george-popescu

"Ora de istorie". Credit: https://www.radioresita.ro

După o scurtă revenire post-revoluţie, ştiinţele umaniste o duc din ce în ce mai greu în România. De la două sau trei ore pe săptămână, disciplina Istorie a fost redusă la o oră de curs.

 

Istoria României nu mai încape de o bună bucată în programă fiindcă se studiază istoria românilor laolaltă cu subiecte ale istoriei europene.

 

Axul cronologic al cursului de istorie din gimnaziu şi până la ultima clasă de liceu a fost perturbat cu subiecte de nişă şi detalii ce ţin de o lectură particulară şi suplimentară din partea elevului.

 

Nu mai funcţionează un singur manual, ci mai multe. O realitate benefică susţin unii experţi.

 

Profesorii sunt bine pregătiţi, însă nu excelează la capitolul pedagogie şi didactică. Şcoala românească şi-a deplasat centrul de interes de la istrucţie la educaţie, suplinând rolul părinţilor care aproape că nu mai poate fi detectat.

 

Elevii sunt puţin motivaţi să înveţe la istorie, urmăresc facilul, aşteptările sunt foarte mari în raport cu efortul depus, iar disciplina istorie este considerată de aceştia drept o opţiune şi nu o obligaţie de studiu.

 

Clasele din preuniversitar sunt constituite din contingente supradimensionate – 30-34 de elevi – fără a mai putea fi îndeplinite condiţiile pentru o predare eficientă din partea profesorului şi o înţelegere deplină din partea elevului.

 

Studiul individual a ajuns şi acesta opţional ducând la obţinerea de rezultate slabe pe parcursul învăţării şi formării deprinderilor intelectuale ale elevului.

 

Nivelul minim de rigoare şi exigenţă din şcoala preuniversitară conduce la livrarea de candidaţi pentru facultăţile de istorie ori pentru alte specializări la un nivel puţin accetabil în condiţii obişnuite.

 

Reformele în educaţie îşi schimbă priorităţile şi semnele cam o dată la doi ani, profesorii fiind primi traumatizaţi, iar elevii sacrificaţi.

Costurile instrucţiunii şi educaţiei au crescut destul de mult în ultimii 30 de ani, iar rezultatele se găsesc în termeni generali într-un raport inversat cu finanţarea.

 

Urmăriţi întreaga discuţie cu ajutorul fişierului audio postat mai jos

 

Regia de montaj: Alexandru Balaban

 

Regia de emisie: Mariana Băjenaru şi Dragoş Iancu

 

 

AUDIO: emisiunea „Istorica”, ediţia din 14 septembrie 2020

 

 

Emisiunea "Istorica"  se difuzează şi în reluare pe frecvenţele postului de Radio România Actualităţi, marţi dimineaţa, între orele 02.30 – 03.00. 

 

Ne puteţi scrie la : istorica@radioromania.ro şi ne puteţi asculta în direct şi în reluare de la: www.romania-actualitati.ro 


Fişierul audio poate fi descărcat cu titlu personal şi gratuit din secțiunea PODCAST de pe pagina noastră de Internet 

 

Fişierele din această secţiune pot fi consultate timp de maximum zece săptămâni de la data publicării. 


Etichete curriculaeleviprofesorireformăistoria Românieilecţiecalitatepedagogieinstrucţiuneeducaţiepărinţiaşteptăriexmeneadultcivicresponsabil

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live