Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Radiojurnal Luni, 17 Ianuarie

Cele mai citite

Articole recente

Emisiuni

Autor

Luminiţa Voinea

11 Septembrie 2018
Vizualizari: 4078
Comentează add

Plecată din România la vârsta de 40 de ani, Carmen Bergmann a reușit să doboare barieră după barieră și să îi impresioneze pe nemți prin fotografiile ei pline de viață și culoare.

Carmen Bergmann, fotograful român care a cucerit Germania Carmen Bergmann, fotograful român care a cucerit Germania - Conține audio

luminita-voinea

Carmen Bergmann. Foto: Arhivă personală

În Germania, o româncă talentată și ambițioasă – Carmen Bergmann - face marketing pentru fotografi germani, după ce a impresionat și a avut mare succes cu o afacere pornită de la zero în domeniul fotografiei de maternitate.

Carmen Bergmann a plecat din România  la vârsta de 40 de ani și  a început o viață nouă în Germania.

Și-a urmat pasiunea din facultate, fotografia, și a dovedit că aceasta se poate transforma în business.

Nu a fost deloc ușor. A spart bariere greu de doborât: distanța, limba germană pe care nu o stăpânea, o viață nouă printre străini, o afacere luată de la zero într-un domeniu în care nu profesase niciodată în România.

A muncit mult, a crezut în visul ei, a privit numai  înainte, iar primul an a făcut fotografii gratis pentru a-și câștiga clientela.

Foto: Studioul foto “Carmen Bergmann din Munchen

I-a cucerit pe nemți prin faptul că fotografiile ei erau mai mult decât imagini: aveau viață, emoție și transmiteau  fericirea și puritatea maternității.

Așa s-a născut studioul ei foto, care s-a dovedit a fi un succes.

Fotografie realizată de Carmen Bergmann

Încurajată de succesul ideii sale și de anvergura pe care a luat-o studioul foto, a mers mai departe și acum face marketing pentru fotografii germani.

I-a cooptat în afacerea sa și pe români pentru că, spune ea, sunt ambițioși și determinați.

Emisiunea "Românii de pretutindeni" vă prezintă povestea de succes a lui Carmen Bergmann, fotograful român care a cucerit Germania, într-un interviu acordat în exclusivitate.

Audio: Interviu cu Carmen Bergmann

Realizator (Luminița Voinea): Orice poveste de succes are în spate  ambiție, curaj, o doză destul de mare de imprevizibil și foarte multă  muncă. Însă, când pleci  din România la 40 de ani și îți construiești o viață nouă, de la zero, lucrurile se complică.  Carmen Bergmann, povestea ta pe ce se clădește?

Carmen Bergmann: Se clădește, probabil, pe ceva imprevizil care a existat în viața mea, și anume că la 40 de ani am fost pusă în situația de mă muta din țară urmându-mi soțul,  care a fost recrutat ca inginer în Germania și atunci a trebuit să găsesc o soluție de a mă dezvolta în continuare profesional. Eu în România făcusem marketing și comunicare și asta mi-a plăcut foarte mult, dar ecuația s-a complicat pentru că eu nu știam limba germană și așa că nu puteam să-mi practic meseria. Și uneori toate situațiile complicate sunt spre binele nostru în viață dacă știm să le luăm pozitiv, pentru că în acel moment am stat și m-am gândit, am avut un moment de răgaz de vorbă cu mine și am zis că ar fi bine dacă tot mi s-a întâmplat lucrul ăsta să-mi urmez o pasiune. Pasiunea mea era fotografia, în facultate studiasem patru ani de  fotografie, așa că am zis de ce nu, eram proaspătă mămică și aș putea să fac fotografii ale viitoarelor mămici, ale graviduțelor și ale bebelușilor. Și așa am început eu să lucrez ca fotograf în Germania. Am început să lucrez afară, outdoor, pentru că nu-mi permiteam să am un studio, era foarte scump, după aceea la o pensiune rurală de lângă Munchen, oraș în care trăiesc și acum. L-am rugat pe proprietar să-mi dea o cameră, și vinerea o amenajam ca pe un studio, iar duminica băgam tot mobilierul la loc și devenea cameră de pensiune și de vineri până duminică făceam ședințe foto, mai mult gratuite, un an de zile am lucrat gratuit. Cam așa a fost începutul vieții mele de fotograf în Germania.

Realizator: Povestea merge mai departe,  din toate aceste experiențe ale tale cât este marketing, cât este business și cât este  feeling-ul tău, să nu uităm că erai venită de curând în Germania.

Carmen Bergmann: Cred că a fost câte puțin din toate. Eu ce văd este că noi, fotogafii din România venim cu un plus de emoție, parcă este mai multă trăire, sau un surplus de dorință de a ne exprima. Însă, știu eu, spriritul ăsta vulcanic care vine din țara noastră probabil că a rupt niște granițe și atunci foarte mult clienți nemți au început să rezerve în studioul meu.



Realizator: Este cunoscut faptul că nemții sunt mai reci, un popor care nu transmite foarte multe emoție....

Carmen Bergmann: Da, probabil că fotografiile lor erau mai tehnice, ale mele nu aveau atâta tehnică, dar erau foarte pline de vitalitate, de creativitate și așa am început să am clienți. Și când am început să am din ce în ce mai mulți clienți, fără să-mi dau seama,  eu de fapt mi-am aplicat cunoștințele de marketing, de business, de vânzări, de ce făceam eu în România. Deci eu am început pe măsură ce am avut mai mulți clienți și nu mai era doar un hobby să-mi organizez eu însămi studioul și echipa și să-mi formez o echipă, aplicând involuntar, inconștient ceea ce știam din România.

Realizator:
După acest studio Carmen Bergmann în care ai făcut fotografii de maternitate ai trecut la "next level", la o altă etapă în cariera ta.

Carmen Bergmann: La începutul anului 2018, pentru că deja atinsesem niște limite, studioul meu ajunsese la o limită, m-am gândit că vreau să fac un pas înainte. Eu sunt membră într-un grup de fotografi din România de 300 de persoane și auzeam acolo că foarte mulți fotografi se plângeau că nu reușesc să-și organizeze businessul, nu reușesc să aibă clienți, fiind mai degrabă artiști. Și atunci mi-am dat seama că eu aș putea să fac pentru ei lucrul acesta. Am avut un mare noroc pentru că, chiar la începutul anului, o fotografă extraordinar de bună din România, foarte recunoscută,  Larisa Tandem  s-a mutat în Berlin și atunci pentru ea am început să replic  prima dată businessul meu în Berlin. Mi-am lansat un nou brand care se numește Dona Bellini, l-am lansat în nouă orașe  din Germania, plus în Viena. Iar primul oraș în care am deschis acest nou concept, Dona Bellini , a fost Berlin, asta și pentru că este cel mai mare oraș din Germania, are o populație de 3, 5 milioane de locuitori  și îmi doream acolo, dar și pentru că, spre norocul meu, unul dintre cei mai buni fotografi se mutase acolo. Un fotograf, am descoperit în anii aceștia de când fac fotografie, își dorește de fapt doar să fie artist și  nu să se ocupe de toate aceste lucruri, de business de marketing, de telefoane, de promovare...

Realizator: Și atunci vii tu, omul de marketing și faci toate aceste lucruri pentru ei.

Carmen Bergmann: Cumva așa m-am transformat și am reajuns să fac ceea ce făceam în România, fără să mă gândesc vreodată că voi ajunge aici, sau să-mi propun, deci așa m-a dus viața.

Realizator: În tot acest tumult, Carmen, ai reusit sa spargi niște bariere – faptul că erai din România, că nu știai limba germană, că nu aveai prea multe cunoștinte acolo. Te gândești într-un fel să-i cooptezi și pe românii din Germania sau din România în jurul afacerii tale? Lecția ta, exemplul tău, îi poate ajuta și pe ei?

Carmen Bergmann: Eu în momentul acesta colaborez cu cinci fotografi, dintre care patru sunt români. Deci, eu îmi doresc să colaborez foarte mult cu români și mă îndrept către grupurile de români.

Realizator: Cu români te-ai întâlnit și la Cluj de curând, unde ai împărtășit din experiența ta, la Prima Conferință a Fotografilor de Familie și Nou Născut din România. Este o nișă nouă în România,  cum vezi dezvoltarea ei și cum pot colabora fotografii din România cu tine? Puterea exemplului funcționează încă foarte bine.

Carmen Bergmann: Pe site-ul meu, www.carmenbergmann.de, acolo am toate datele de contact și mă pot contacta direct prin intermediul site-ului. Oamenii de la Cluj care m-au impresionat prin interesul pe care l-au avut pentru ceea ce fac eu aici, bineînteles că vor putea să colaboreze  și chiar există câțiva fotografi care vor să se mute în Germania. Ăsta este un pas care trebuie făcut cu chibzuință și nu încurajez pe nimeni să facă într-un mod priprit lucrul acesta.





 


Etichete Carmen Bergmannstudio fotoGermaniafotografii de maternitatemarketingromânidiaspora

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live