„Un pahar cu apă, vă rog. Cu gheață ar fi și mai bine!”
Legea obligă restaurantele și cafenelele să ofere gratuit clienților, la cerere, apă potabilă de la robinet. Dar câți știu de ea?

24 Iulie 2025, 21:38
De mai bine de un an, legea obligă restaurantele și cafenelele să ofere gratuit clienților, la cerere, apă potabilă de la robinet. Cu toate acestea, nu toate companiile din domeniul HoReCa respectă această obligativitate pentru că se tem că această măsură le va afecta vânzările de apă îmbuteliată. De cealaltă parte, nici clienții nu prea știu că au dreptul să ceară un pahar de apă, a aflat reporterul Adrian Băncilă de la Radio România Constanța.
Reporter: La Mamaia există localuri care respectă legea prin care clienții pot beneficia de un pahar cu apă gratuit. Tot ceea ce au de făcut este să îl ceară personalului.
-: Ştiam, dar aici nu am cerut. Vin din București și acolo mi s-a oferit.
Reporter: Cum vi se pare legea?
-: Este o lege normală. Nu trebuie să plătești /pentru/ că dacă e apă potabilă de la robinet se poate oferi oricui. Nu e nicio problemă.
Președinta Asociației Patronale Resto Constanța, Corina Martin: În acest moment, în industria HoReCa din România, dar şi în toată industria HoReCa din Europa nu regăsim atât de frecvent acel pahar cu apă despre care discutăm acum. Fără îndoială sunt foarte mulți antreprenori HoReCa în România care oferă oricum un pahar cu apă pentru că doresc ei, pentru că vor să se remarce față de concurență, față de alte restaurante, sau locații sau cafenele și nu pentru că îi obligă cineva printr-o lege sau nu.