Angajaţii direcţiilor de evidenţă a populaţiei vor avea atribuţii de ofiţeri de stare civilă
Aceştia vor putea elibera certificate de căsătorie, prevede un proiect votat marți de Camera Deputaţilor, care modifică actuala legislaţie.

Articol de Radio România Actualităţi, 14 Mai 2025, 09:15
Angajaţii direcţiilor de evidenţă a populaţiei şi cei din serviciile publice de interes local vor avea şi atribuţii de ofiţeri de stare civilă. Astfel, aceştia vor putea elibera certificate de căsătorie, prevede un proiect votat marți de Camera Deputaţilor, care modifică actuala legislaţie. Documentul va fi trimis la Senat, care este for decizional.
Are detalii Cătălin Purcaru: ”Funcţionarii din cadrul evidenţei populaţiei vor avea posibilitatea să presteze servicii de stare civilă. În prezent, legislaţia prevede că doar funcţionarii din cadrul serviciului de stare civilă pot face acest lucru. O altă modificare vizează posibilitatea delegării de către primar a atribuţilor de stare civilă funcţionalilor sau angajaţiilor din cadrul serviciilor publice de interes local. Actul normativ mai prevede introducerea certificatelor de căsătorie în sistemul informatic ulterior oficierii căsătoriilor.
Deputatul PNL Mihai Sebastian Rusu, unul dintre iniţiatori: ”Practic vom da posibilitatea primarilor să completeze aceste certificate de căsătorie olograf, după care să le introducă în sistemul informatic. Prin această iniţiativă oferim o soluţie funcţională, echitabilă şi realistă la o problemă administrativă urgentă.”
Iniţiatorii proiectului legislativ spun că prin schimbările propuse, serviciile de stare civilă vor fi rapide şi de calitate. Actul normativ va fi transmis la Senat pentru vot decizional./editor Florin Lepadatu/