Comisia Europeană cere Shein să respecte legislația UE
Comisia afirmă că platforma îi păcălește pe consumatori atât în legătură cu prețul, cât și în privința caracteristicilor produselor.

Articol de Bogdan Isopescu, 26 Mai 2025, 18:42
Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor din statele membre ale Uniunii au notificat platforma chineză de comerț online Shein privind o serie de practici care nu sunt conforme cu legislația comunitară.
Comisia afirmă că platforma îi păcălește pe consumatori atât în legătură cu prețul, cât și în privința caracteristicilor produselor.
Comisia și mai multe state membre solicită platformei online să alinieze practicile sale comerciale cu legislația europeană privind serviciile digitale, dar și cu cea privind protecția consumatorului.
Notificarea a fost trimisă nu doar platformei chineze, ci și pieței online în ansamblu, iar criticile sunt destul de dure.
Conform anchetei, platforma chineză practică anunțuri cu reduceri false, pentru că acestea nu se bazează pe prețuri anterioare reale.
O altă acuzație este faptul că pe platformă sunt furnizate informații false cu privire la durabilitatea produselor.
O altă practică ar fi etichetele înșelătoare pentru produse, etichete care sugerează că produsul oferă ceva special atunci când, de fapt, caracteristica respectivă este impusă de lege.
Mai mult, platforma ar afișa informații incomplete și incorecte cu privire la dreptul consumatorilor de a returna bunurile și de a primi rambursări.
Comisia mai spune că este extrem de greu pentru consumator să contacteze platforma pentru întrebări sau reclamații, pentru că datele de contact sunt ascunse.
Nu în ultimul rând, analiza arată că platforma utilizează tactica vânzărilor sub presiune cu termene de achiziții false, astfel încât consumatorii să finalizeze o achiziție anume.
În cazul de față, Shein are la dispoziție o lună pentru a răspunde constatărilor făcute de autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, cele care așteaptă angajamente pentru rezolvarea problemelor.
În cazul în care nu răspunde, autoritățile naționale pot lua măsuri cum ar fi amenzi puse pe cifra de afaceri anuală a platformei în aceste state.