Concertul de deschidere al Festivalului Internațional George Enescu
La pupitrul Orchestrei și Corului Filarmonicii George Enescu s-a aflat dirijorul Cristian Măcelaru, director artistic al Festivalului.
Articol de Mihaela Helmis, 25 August 2025, 15:30
Concertul de deschidere al Festivalului Internațional George Enescu, ediția a 27-a, a avut și clasic și modern, și moștenire enesciană și mai ales câteva premiere oferite la Sala Palatului din București .
La pupitrul Orchestrei și Corului Filarmonicii „George Enescu” s-a aflat dirijorul Cristian Măcelaru, director artistic al Festivalului, într-un excepțional program ce a inclus în primă audiție absolută un Concert pentru orchestră special compus de Dan Dediu, o întâlnire cu violonistul francez de origine sârbă Nemanja Radulović, laureat al Concursului Internațional „George Enescu” interpretând Concertul lui Aram Haciaturian, ediția din 2001, ca și Poema română, op. 1 de George Enescu cu participarea actorului Marius Bodochi, intr-un expresiv vido-mapping.
Intre spectatori coregraful Gigi Căciuleanu și ambasador Simona Miculescu , preşedinta Conferinței generale a UNESCO.
Luni de la ora 17,00 începe seria concertelor de la Ateneul Român avându-l pe violonistul DAVID GRIMAL la conducerea muzicală a Orchertrei de cameră Radio și ca solist pe
ROMAN LOPATYNSKYI, pianist câștigător al Concursului Internațional George Enescu 2024. In program sunt incluse și 3 opusuri enesciene : Pastorală, Menuet trist și Nocturnă (aranjament pentru orchestră de cameră de Dan Dediu)
În programul serii la Sala Palatului invitată e UKRAINIAN FREEDOM ORCHESTRA , cu muzicieni ucraineni răspândiți in întreaga lume, ce vor interpreta Concertul nr. 1 în sol minor pentru vioară și orchestră de Max Bruch și piese vocal-simfonice din creația lui Richard Wagner.Cei doi au interpretat un bis după una din cele 5 piese pentru două viori scrise de Sostakovici.
Poema romană enesciană emoționant regizată de Nona Ciobanu ni l-a adus pe Enescu lînga noi. Arta imersivă i-a permis să juxtapună imagini, să cuprindă aproape întreaga sală cu imagini mișcătoare pe pereți, dînd impresia spectatorului că participă la și ca martor la "călătoria" lui George Enescu din inima Moldovei la Paris, unde devine student în 1869.