Ascultă Radio România Actualitaţi Live

UE deblochează 3 miliarde de euro pentru Cerul Unic European

Uniunea Europeană deblochează 3 miliarde de euro pentru punerea în aplicare a proiectelor comune legate de Cerul Unic European.

Euranet Plus.

Articol de Arina Petrovici, 06 Decembrie 2014, 10:16

Liniile aeriene, operatorii aeroportuari şi furnizorii de servicii aviatice se numără printre beneficiarii noului acord de parteneriat semnat vineri de Executivul de la Bruxelles, în vederea aplicării şi modernizării sistemului european de management al traficului aerian.

Prtincipalul obiectiv al acordului este gestionarea a tot mai multor zboruri în condiţii de siguranţă sporite, cu preţuri mai mici şi cu impact mai redus asupra mediului.

Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc, a apreciat că documentul semnat astăzi reprezintă o mare realizare pentru aviaţia din Uniunea Europeană şi care schimbă decisiv şi irevocabil sistemul de navigaţie aeriană, făcându-l mai “inteligent”, mai ieftin, mai verde şi mai sigur.

Audio: UE deblochează 3 miliarde de euro pentru Cerul Unic European.

Acordul – a mai spus comisarul Bulc – marchează, totodată, un pas important în direcţia realizării proiectului Cerul Unic European.

Nu în ultimul rând, aceste proiecte se traduc în beneficii economice pentru întreaga Uniune: o contribuţie de peste 400 de miliarde de euro la Produsul Intern Brut, crearea a peste 300.000 de noi locuri de muncă şi diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu 50 de milioane de tone.

Cerul Unic European va înlocui actualul mod de gestionare a traficului aerian, care nu a mai cunoscut evoluţii din anii 1960 şi care este, în mare parte, responsabil pentru congestionarea traficului.

Principalul beneficiu al punerii în aplicare a Cerului Unic European ar fi reducerea timpului de zbor în medie cu 15 minute la fiecare două ore, în condiţiile în care în Europa se efectuează zilnic 26.000 de zboruri, iar anual, 600 de milioane de pasageri călătoresc cu avionul.

Aşadar, noul sistem permite reconfigurarea arhitecturii spaţiului aerian, în baza eficienţei activităţii şi nu a graniţelor, având drept consecinţe mai multe rute de zbor directe, creşterea confortului pentru pasageri, economie de combustibili, scăderea emisiilor de gaze şi, nu în ultimul rând, costuri mai mici.

an important step towards the Single European Sky" http://t.co/9aR84pBZac@EASA@eurocontrolpic.twitter.com/NLgPYVPjEa

— Jakub Adamowicz (@jakubadamowicz) December 5, 2014