Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: REPORTERII ACTUALITATII Marţi, 01 Decembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

17 Noiembrie 2020
Vizualizari: 359
Comentează add

Noua înfăţişare a popularului model, lansat încă din 1994, seduce de la prima vedere.

Toyota Rav 4 hybrid reloaded

catalin-cirnu

  Foto: Cătălin Cîrnu

Silueta SUV-ului te ademeneşte să te aşezi cat mai repede la volan ca să descoperi senzaţia şofatului în cele două variante: clasică şi electrică. Pentru că Rav 4 Hybrid Dynamic Force s-a dovedit prietenoasă indiferent de modulul ales. Dispune de cea mai recentă tehnologie hibridă a Toyota, care livrează o putere mai mare și o dinamică de conducere mai bună, și are, de asemenea, o capacitate de conducere doar pe bază de energie electrică, fără griji cu privire la autonomie sau necesitatea opririi pentru a reîncărca bateria de la bord.

 
 
Echipat cu propulsorul pe benzină de 2.5 litri, în 4 cilindri şi 178 CP, SUV-ul mizează şi pe alte două motoare electrice. Propulsorul clasic, termic are rolul principal de a antrena puntea faţă, fără să fie conectat la cea din spate. Primul motor electric are o putere mai mică (54 CP) şi antrenează doar puntea faţă,  fiind un generator la decelerări pentru a converti energia cinetică în energie electrică.  Iar cel de-al doilea motor electric, de putere mai mare (120 CP) mişcă doar puntea spate, astfel încât RAV4 Hybrid are un sistem de tracţiune integrală, chiar dacă nu există legătură mecanică între cele două punţi. 
                                                                                                                           
 
De asemenea, maşina este echipată standard cu sistemul de tracțiune integrală electrică inteligent dezvoltat de specialiştii Toyota, iar porbagajul oferă o suprafaţă de 580 litri cu posibilitatea creşterii spaţiului prin rabatarea scaunelor din spate.
 
 
Cu o gardă la sol de 19 cm, SUV-ul are dificultăţi pe teren accidentat şi nu mă refer la sistemul 4x4 care îşi face treaba, ci la faptul că punte atinge denivelările. Suspensia oferă un plus de confort, preluand imperfecţiule traseului, inclusiv pe celebrul segment Bucureşti-Fundulea al “autostrăzii soarelui”. Vorbim despre o maşină familială, spaţioasă şi confortabilă, care s-a dovedit sprinţară, avînd nevoie de 8,1 secunde pentru a atinge viteza de 100 km/h, o acceleraţie rezonabilă pentru o maşină din acest segment, viteza maximă estimată de oficialii niponi fiind de 180 de km/h.
 
 
Am mai remarcat şi cateva detalii din interiorul SUV-ului, elegant şi cu o notă de rafinament, amintind prea puţin de primul model, unul cazon, dar construit în urmă cu aproape 3 decenii. Tapiţeria şi plasticul sunt de calitate, culorile gamei sunt bine alese, iar consola centrală de 9 inchi îţi oferă tot ceea ce îţi doreşti. De la detalii privind reperele principale ale maşinii pentru un şofat cat mai confortabil şi în deplină siguranţă, pana la un control clar și ușor al funcțiilor de divertisment, informații și conectivitate.
 
 
Multe ar mai fi de spus despre Rav 4 Hybrid Dynamic Force, dar nu pot să trec peste consumul de carburant, care în regim mixt, urban/rural, s-a situat la doar 5,7 litri/100 km. O performanţă remarcabilă în segmentul SUV-urilor hibrid, unde Rav 4 încearcă să ţină piept unei concurenţe acerbe formată din modele precum Honda CRV sau Peugeot 5008.
 
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumSUVToyotaRAV 4

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live