Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal Luni, 01 Martie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

9 Februarie 2021
Vizualizari: 182
Comentează add

Francezii continuă ofensiva chiar și în plină pandemie, onorându-și promisiunile oferite publicului încă de la lansarea lui C5 Aircross cu dieselul de 2 litri.

Probă de Drum - C5 Aircross hybrid

catalin-cirnu

  Foto: Cătălin Cîrnu

Noul SUV hibrid mizează pe propulsorul pe benzină de 1,6 litri susținut și de un motor electric, pentru un total de 225 CP. Adăugăm și o cutie de viteze automată EAT în 8 trepte, cu treceri line dintr-un raport în altul pentru un șofat confortabil, în care îți poți permite și ruperi de ritm atunci când comuți în modulul Sport.

 
 
Cutia de viteze a primit două îmbunătățiri ce țin de optimizarea controlului schimbării treptelor și de modul “Brake” pentru a deccelera vehiculul fără a apăsa pedala de frână. Motorul electric este excelent în jungla urbană întrucât beneficiezi de o autonomie de vreo 50 de km, oferindu-ți șansa să străbați Bucureștiul de un capăt la celălalt.
 
 
Pentru călătorii mai lungi te bazezi pe motorul termic, dinamic și îndeajuns de puternic pentru un SUV de dimensiunile lui C5 Aircross hybrid. Consumul de carburant în regim mixt afișat de display-ul digital al mașinii a fost de 7,6 l/100 km, cu un șofat sportiv, cu accelerări și frâne pe serpentine, și cu viteza maximă autorizată pe autostradă.
 
 
Pentru încărcarea acumulatorului ai însă nevoie de câteva ore bune. De o noapte întreagă, dacă aplici la o priză clasică, de 220 V și de 2 ceasuri de la un Wallbox de 32A, dar o astfel de stație trebuie cumpărată separat sau închiriată.
 
 
Mașina arată spectaculos, atât la interior cât și la exterior, dar ... ștergătoarele nu-și fac pe deplin treaba. SUV-ul este spațios și elegant, cu scaune confortabile încălzite în 3 trepte, cu multiple sisteme de siguranță active, cu loc suficient pentru 5 adulți și cu un portbagaj încăpător ce se poate mări suplimentar prin rabatarea banchetei spate. Hayonul se poate deschide în mod clasic, din cheie sau trecând piciorul prin dreptul unui senzor aflat sub bara spate, o găselniță inovatoare întâlnită pe Ford Kuga Hybrid, unul dintre adversarii din piață pe care îi are C5 Aircross Hybrid, aflat în luptă directă și cu Toyota Rav4 Hybrid.
 
 
Francezii mizează pe ceva mai mult rafinament. Panoul de bord cu afișaj electronic în culori plăcute și liniștitoare îți prezintă toate detaliile necesare precum: indicatorul de putere, autonomia, diagrama fluxului de energie, timpul rămas până la încărcarea bateriei sau recuperarea energiei, dar conectarea la sistemul de navigație se poate face doar după ce ai descărcat pe telefonul mobil aplicația  My Citroën.
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumSUVCitroen C5AircrossHybrid

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live