Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Mercedes-Benz de GaLA

De la clasa compactă pâna la musculosul G-Klasse, ultimul venit fiind modelul GLA, un crossover derivat din A-Klasse.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 01 Martie 2018, 17:55

Casele auto cu ștaif au răspuns imediat provocărilor lansate pe piață de constructorii care au încercat să creeze breșe, segmentând diversele clase. Cei de la Mercedes Benz s-au mișcat foarte repede, reușind să se impună în lupta cu contracandidații BMW ori Audi. Oficialii de la Stuttgart au un portofoliu complet de automobile 4x4 pentru orice gust şi preferinţă. De la clasa compactă pâna la musculosul G-Klasse, ultimul venit fiind modelul GLA, un crossover derivat din A-Klasse, într-o interpretare off-road, care să concureze cu rivalele Audi Q3 sau BMW X1.

Varianta GLA 220 CDI 4Matic, echipată cu motorul diesel de 2.2 litri şi 170 CP, a fost atracția unui test drive efectat în condiții de iarnă pe un parcurs lung de 900 de km. Din start precizez că distanța a fost acoperită cu un singur plin, consumul situându-se la pragul de 5,4 litri/1000 km în regim mixt, atât urban cât și extraurban, inclusiv autostradă, cu puțin peste reperul dat de germani. Un asemenea propulsor pe o mașină cu o greutate de aproximativ 1,6 tone oferă multe atuuri. De la un sprint remarcabil la consumul redus de combustibil. În cazul modelului testat, motorul a fost asociat cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj în şapte trepte controlată printr-un mic levier amplasat - clasic pentru Mercedes - în spatele volanului. Este locul unde la alte mărci găsim comanda pentru ştergătoarele de parbriz.

Cutia oferă şi comandă manuală prin intermediul clapetelor amplasate pe volan, precum şi un mod sport, dacă dorești schimbări mai rapide de treaptă. Sistemul 4x4 permanent poate transfera între 100% şi 50% din cuplu către puntea faţă şi până la 50% către puntea spate. Sistemul se adaptează în funcţie de condiţiile de drum pentru a oferi cea mai bună tracţiune, iar suspensiile preiau cu ușurință denivelările de pe șosea, și amortizează bine chiar și gropile. Și chiar dacă nu vorbim de un puternic spirit off-road, GLA s-a descurcat foarte bine și pe teren ușor accidentat datorită și butonului care modifică răspunsul pedalei de acceleraţie şi raportul transmisiei. Și nu e totul întrucât mai există şi un sistem ce ajută la coborârea pantelor mai îndrăzneţe.

La interior, dotările sunt multiple, dar înainte de toate remarc gurile de ventilaţie rotunde finisate impecabil şi inserţiile din aluminiu. Scaunul șoferului este ușor înălțat pentru o vizibilitate excelentă, oglinzile au dimensiuni generoase,iar opţional se poate comanda cu un set complet de senzori de parcare și cameră pentru mersul cu spate. Și apropos de bancheta spate, doar doi adulți pot călători în condiții optime, căci cel de-al treilea nu prea mai are loc. La nevoie, bancheta se poate rabata oferind un spațiu suficient pentru transportul unor obiecte voluminoase.

Elementul central al bordului este display-ul de dimensiuni mari care stă deasupra zonei de control și pune la dispoziția șoferului informaţii de la computerul de bord, sistemul de navigaţie, infotainment şi altele. Pentru a controla diversele sisteme, pe consola centrală regăsim butonul rotativ al sistemului Command. Mai trebuie menţionată şi direcţia sport Direct Steer ce reduce raza de bracaj în funcţie de viteza de deplasare. Lista de opţionale conţine şi asistare pentru unghiul mort, asistare pentru păstrarea benzii de rulare, sistem de parcare automat, cruise control adaptiv şi sistem Pre-Safe pentru avertizare şi frânare automată în caz de impact iminent. Lista de sisteme pentru siguranţă este completă. GLA oferă şapte airbaguri, inclusiv unul pentru genuchii celui de la volan, dar și un sistem activ de prevenire a coliziunii frontale sau cu apel automat la 112 în caz de urgenţă.

Probă de Drum – Opel Grandland X
Ştiinţă & Tehnologie 23 Ianuarie 2018, 21:47

Probă de Drum – Opel Grandland X

Grandland X este dezvoltat pe platformă nouă EMP2 a partenerului PSA Peugeot-Citroen, pe care se asamblează şi SUV-ul...

Probă de Drum – Opel Grandland X
Daimler va investi 2,6 miliarde euro în cercetare pentru camioane electrice
Ştiinţă & Tehnologie 21 Februarie 2018, 16:00

Daimler va investi 2,6 miliarde euro în cercetare pentru camioane electrice

Grupul auto german Daimler şi-a anunţat intenţia de a investi 2,6 miliarde euro în cercetare şi dezvoltare pentru a produce...

Daimler va investi 2,6 miliarde euro în cercetare pentru camioane electrice
Fastback sau noul Hyundai i30
Ştiinţă & Tehnologie 09 Februarie 2018, 08:10

Fastback sau noul Hyundai i30

Dupa lansarea versiunii i30 în cinci uşi în 2016 şi apoi a modelului Wagon la începutul lui 2017, coreenii de la Hyundai au...

Fastback sau noul Hyundai i30
Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Ştiinţă & Tehnologie 24 Aprilie 2024, 21:26

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani

Campionii au fost întâmpinați în Piața Unirii din centrul municipiului de părinți, rude, prieteni dar și de autoritățile...

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Summit dedicat inovării digitale
Ştiinţă & Tehnologie 16 Aprilie 2024, 18:32

Summit dedicat inovării digitale

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică organizează, la Palatul Parlamentului, un summit dedicat inovării...

Summit dedicat inovării digitale
„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2024, 13:54

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului

Green Energy Expo & Romenvirotec, târgul pentru energii regenerabile şi protecţia mediului, s-a deschis la București.

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ştiinţă & Tehnologie 07 Aprilie 2024, 06:45

Proba de Drum cu Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere...

Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ghid pentru identificarea Deepfake
Ştiinţă & Tehnologie 01 Aprilie 2024, 18:54

Ghid pentru identificarea Deepfake

Ghidul are ca obiectiv principal protejarea şi educarea publicului cu privire la conştientizarea riscurilor de securitate...

Ghid pentru identificarea Deepfake