Ascultă Radio România Actualitaţi Live

PROBA DE DRUM cu BMW 520

Producatorul german BMW se declara multumit de vanzarile inregistrate de seria 5, in special in tara celor mai tari autostrazi, acolo unde nemtii vor sa cumpere ultimul model G30.

Foto: Dan Creta

Articol de Dan Creța, 25 Februarie 2018, 21:35

Cand am demarat la volanul masinii m-am intrebat oare cum arata fisa postului unui inginer de la BMW care a contribuit la realizarea seriei 5. Cat de priceput trebuie sa fie omul! Sau ce talentat e designerul care a trebuit sa deseneze un bolid al carui aspect sa fie elegant, agresiv si sportiv in egala masura, si sa nu-si piarda farmecul cu timpul. Daca misiunea de a aduce un asemenea vehicul la viata este una grea, e doar vina celor de la BMW, care ridica stacheta cu fiecare generatie. In decursul a 4 decade, seria 5 a evoluat si a devenit tot mai buna, culminand cu noul G30, care, potrivit recenziilor, a revenit in top dupa ce a fost pentru scurta vreme detronat de modelul E-Class de la Mercedes.

Versiunea de motorizare 520d Efficient Dynamics pe care am testat-o se adreseaza celor care au nevoie de un vehicul practic, confortabil, puternic dar si economic. Super-eficienta nu-i reduce dinamica, sub capota masinii se ascunde un Diesel de 2 litri si 190 cai putere cu un cuplu de 400 Nm. Apropos de asta, mi-a placut foarte mult optiunea de a vizualiza in timp real pe display-ul central numarul de cai putere folositi si cuplul dezvoltat de motor. Genial!

Am fost deasemenea impresionat de faptul ca agregatul era silentios ca o soapta. Singurele momente in care am putut auzi urletul motorului au fost cele in care am accelerat serios in depasiri. Iar atunci cand am circulat bara la bara in traficul urban am apreciat cu adevarat linistea interioara. Trebuie spus ca varianta Efficient Dynamics e configurata in asa fel incat sa ofere eficienta maxima. Masina intra de la inceput direct in modulul Eco Pro, sistemul porneste cu climatizarea oprita iar cutia de viteze automata trece mai rapid in treptele superioare pentru a consuma cat mai putin carburant. Partea si mai buna e ca masina atinge cuplul maxim la doar 1750 rpm. Foarte stabila, deosebit de manevrabila, condusul e de vis, dar chiar si asa, cei pretentiosi pot gasi oricand un inconvenient. De exemplu, felul in care BMW 520d Efficient Dynamics se comporta pe autostrada. La peste 130 km/ora cu 4 adulti la bord si portbagajul plin, greutatea suplimentara devine sesizabila si masina nu mai are acelasi elan la accelerare.

Pe de alta parte, daca esti cumpatat, poti parcurge usor peste 1000 de km cu un plin de motorina, o autonomie cu atat mai remarcabila cu cat am reusit sa o obtin pe un traseu combinat urban si extra-urban, cu un consum mediu mixt de 6 litri la suta de km. Practic cu un rezervor plin poti merge din Capitala pana la mare dus-intors de doua ori. Unii s-ar putea plange de faptul ca in spatiul de depozitare din usi nu intra decat sticle mici, sau ca portbagajul ar putea fi mai mare, dar BMW seria 5 ofera mai mult spatiu pentru pasageri decat Mercedes-Benz E-Class si Audi A6, cu toate ca cei doi rivali sunt mai noi pe piata.

Nu exista masina perfecta, fiecare potential cumparator trebuie sa analizeze aspectele care sunt importante pentru el inainte de a lua cea mai buna decizie. Totusi, pentru cei ce cauta un sedan atletic de clasa superioara care se deplaseaza ca o felina, o proba de drum cu seria 5 de la BMW i-ar putea seduce definitiv.

Fastback sau noul Hyundai i30
Ştiinţă & Tehnologie 09 Februarie 2018, 08:10

Fastback sau noul Hyundai i30

Dupa lansarea versiunii i30 în cinci uşi în 2016 şi apoi a modelului Wagon la începutul lui 2017, coreenii de la Hyundai au...

Fastback sau noul Hyundai i30
Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”
Ştiinţă & Tehnologie 21 Martie 2024, 10:23

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”

Prysmian a inaugurat în Capitală Centrul de Excelența în IT în prezența Excelenței Sale, Ambasadorul Italiei în România,...

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”
Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice
Ştiinţă & Tehnologie 16 Martie 2024, 13:46

Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice

Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică semnalează că în ultimele două zile s-au înregistrat mai multe atacuri...

Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice
Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană
Ştiinţă & Tehnologie 12 Martie 2024, 10:24

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană

O instituţie specializată în acest domeniu a identificat până acum 739 de site-uri care funcţionează fără sau cu foarte...

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană
Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Ştiinţă & Tehnologie 05 Martie 2024, 17:56

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook

UPDATE: Funcționarea Facebook a revenit la normal.

Numeroși utilizatori nu pot accesa Facebook
Proba de drum cu Suzuki Across
Ştiinţă & Tehnologie 03 Martie 2024, 14:09

Proba de drum cu Suzuki Across

În 2020 Suzuki a încheiat un parteneriat cu Toyota pentru utilizarea în comun de tehnologii și producerea unor modele mai...

Proba de drum cu Suzuki Across
Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Ştiinţă & Tehnologie 28 Februarie 2024, 22:37

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici

La 7 ani după apariția crossoverului cu alură de coupe, Toyota a lansat în premieră națională noua generație C-HR. Sub...

Mașini Toyota pentru medaliații olimpici
Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2024, 15:27

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva

După 4 ani de pauză, Salonul Auto de la Geneva a revenit în acest an în locul tradițional la complexul Palexpo de lângă...

Dacia și Renault la Salonul de la Geneva