Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: "ANTENA PARTIDELOR PARLAMENTARE" (emisiune conf.Legii 41/1994) Joi, 22 Aprilie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Titus Iordan

19 Noiembrie 2013
Vizualizari: 2118
Comentează add

Comercianţii autohtoni se pregătesc să doboare recordul de încasări stabilit în 2012 şi încearcă să evite problemele tehnice care au umbrit ediţiile precedente.

"Febra" Black Friday cuprinde România

titus-iordan

Foto: Arhivă Reuters.

"Vinerea Neagra" sau Black Friday se apropie, iar magazinele din România încep goana după clienţi.

Împrumutată în urmă cu trei ani din Statele Unite ale Americii, acolo unde deschide oficial sezonul reducerilor de iarnă, Black Friday tinde să se transforme şi în România într-un veritabil fenomen social.

În timpul Black Friday companiile participante reduc preţurile produselor cu procente care pot atinge şi  80%.

Cumpărătorii au posibilitatea să le comande online, sau să se deplaseze personal la reprezentanţele magazinelor de unde le pot ridica.

A doua varinată duce însă, aşa cum ne indică experienţa ultimelor două ediţii, la aglomeraţii în sediile sucursalelor retailerilor.

În mod tradiţional, reducerile de Black Friday sunt valabile în vinerea care urmează celei de-a patra zile de joi din luna noiembrie.

Mânaţi însă de posibilitatea maximizării profiturilor, retailerii prelungesc campania şi în zilele de sâmbătă şi duminică, după modelul împământenit în Statele Unite.

Anul acesta promoţiile vor fi valabile atât în 29 noiembrie, cât şi în zilele de 22, 23 şi 24 noiembrie, deoarece anumiţi comercianţi au decis să înceapă campania mai devreme.

Pornind de la acest model american, comercianţii autohtoni au înţeles că pot înregistra, în câteva zile, vânzări de până la 16 ori mai mari decât într-o perioadă obişnuită şi l-au copiat cu succes.

În doar câteva ore de la debutul campaniei, atât în 2011 cât şi anul trecut, retailerii au raportat vânzari record, de câteva milioane de euro.

Sute de români au stat la coadă în magazinele retailerilor naţionali, în 2012, de unde au cumpărat în general articole electrocasnice.

Black Friday reprezintă însă şi o mobilizare online

Anii trecuţi o mare parte din români au ales să folosescă serviciile magazinelor virtuale, ceea ce a dus la stabilirea de recorduri de trafic de date pe internet.

Ca urmare a volumului mare de accesări, majoritatea site-urilor au căzut încă de la primele ore după începerea campaniei.

Anul acesta retailerii spun că s-au pregătit pentru a încerca să evite problemele apărute în anii precedenţi.

Potrivit gândul.info, comercianţii au investit în servere şi studii de piaţă pentru a le oferi clienţilor platforme online stabile şi cele mai potrivite oferte.

Conform aceleaşi surse, anul trecut magazinele participante au raportat încasări de peste 45 de milioane de euro.

Potrivit site-ului incomemagazine.ro, companiile care şi-au anunţat intenţia de a participa anul acesta la campania Black Friday operează magazine cu produse IT, cu electrocasnice, magazine de fashion, încălţăminte şi accessorii, magazine de cărţi, de jucării şi articole pentru copii şi de cadouri.

Vânzările din Statele Unite au stabilit un nou record în 2012

Americanii au cheltuit, pe parcursul weekend-ului din 2012, 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult decât în 2011 (52,4 miliarde de dolari) a anunţat site-ul cnn.com.

Vânzările online au crescut cu 17 procente, joi, de Ziua Recunoştinţei şi cu 21% vineri comparativ cu anul 2011.

24% dintre americani au folosit dispozitivele mobile pentru a vizita site-urile şi comanda produse.


Etichete cumpărăturimagazine onlineinternettraficcumpărătorivizitatorioferteproduseBlack Friday

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live