Turiștii români preferă ca destinație de schi Bulgaria urmată de Austria și Italia
"Apel matinal" - Invitat: Oana Netbai, director comercial Romexpo.
21 Noiembrie 2025, 09:13
O nouă ediție de toamnă a Târgului de Turism al României a început la Pavilionul Romexpo din București. Până duminică, pasionații de călătorii pot găsi oferte pentru această iarnă, city break-uri pentru anul următor, vacanțe exotice, dar și pachete turistice pentru vara lui 2026. Sunt și ceva reduceri, dar detaliile vin de la Oana Netbai, directorul comercial Romexpo și organizatorul Târgului Național de Turism al României. Bună dimineața! Oana Netbai: Bună dimineața! Bine v-am găsit!
Bună regăsire! E publicul interesat?
E publicul interesat în special de oferte foarte avantajoase pentru vacanța de iarnă. Topul destinațiilor pentru schi rămâne Bulgaria, în topul destinațiilor rămâne Bulgaria, Austria și Italia. România... este și România, dar mai la coada clasamentului anul acesta. În anii trecuți, Poiana Brașov era pe primul loc, anul acesta a ajuns pe locul 4.
Oare de ce? Scuze. Din cauza serviciilor sau pentru că zăpada a lipsit?
Cred că o combinație, și serviciile, și zăpada, și drumul foarte greu până acolo, care făcea vreo 4-5 ore, mai bine pleci în străinătate, ne zic vizitatorii noștri.
Și? Să continuăm, Poiana Brașov doar locul 4 sau poate și din cauza prețurilor?
Posibil și din cauza prețurilor, deși noi la Târgul de Turism avem reduceri de până la 30% pentru pachetele achiziționate pentru sărbătorile de iarnă, inclusiv pentru cele din România. Acestea includ atât cazare, cât și mic dejun. Cei care își doresc masă festivă pentru Crăciun sau Revelion, trebuie să scoată mai mulți bani din buzunare. Spunea colega dumneavoastră de platou că a fost în Laponia, Laponia rămâne o destinație preferată de români și anul acesta. Avem oferte foarte avantajoase, încep de la 1.000 de euro de persoană, include transportul și cazarea cu mic dejun.
Amna: E foarte, foarte bună această ofertă, sincer.
Adică iei micul dejun cu moș Crăciun?
Amna: Nu chiar, dar să știi că uneori în avion se întâmplă să vină spiridușii, e foarte fain!
Da, da, ne mulțumim cu spiridușii! Pentru Moș Crăciun trebuie să scoatem cred că mai mulți bani din buzunar.
Eu mă limitez să-i trimite o scrisoare.
Amna: Recomand Laponia din suflet.
Și alte destinații turistice, interne, externe?
Pentru sărbătorile de iarnă, Dubaiul este o destinație extrem de căutată, vacanțele încep de la 500 de euro la târgul de turism, deci este cea mai căutată destinație pentru Revelion de la târgul de turism. Vorbesc acum datele pe care le am de ieri, târgul a început ieri. Dar reducerile cele mai mari sunt pentru vacanțele de vară, avem companii expozante care oferă chiar și reducere de 60% pentru pachetele achiziționate pentru luna iunie și luna iulie.
Amna:Wow, ce tare! Trebuie să fii foarte, foarte organizat ca poți să știi ce faci în vară.
Cum îți programezi vară. Românul de regulă iubeşte Grecia, Bulgaria, ca vacanţă de vară mă gândesc, şi Turcia. Au intervenit ceva noutăţi la acest capitol?
Se schimbă puţin clasamentul. Turcia este pe primul loc, varianta all inclusive este cea mai căutată în Antalya...
Amna: Pentru copii, nu?
Pentru copii, da. Urmează Grecia şi Italia. Aici românii preferă vacanţele în Grecia... de obicei doreau 7-8 zile, acum în Grecia se merge pe 5-6 zile, s-a schimbat puţin durata, nu-şi mai doresc vacanţe foarte lungi. Din ce am înţeles de la companiile expozante, preferă să meargă în două destinaţii într-o vară decât să meargă într-una singură şi să petreacă mai mult timp. Dar surpriza căutărilor, dacă pot s-o numesc aşa, este Portugalia. Madeira este foarte căutată, s-au vândut ieri foarte multe pachete pentru Madeira. Preţurile încep de la 700 de euro, includ avion, cazare pentru şapte zile şi mic dejun.
Dar nu e prea departe? Zbor cred că vreo cinci ore.
Eu am fost în Madeira, trebuie să faci şi o escală. E departe, dar este ceva... e din altă lume.
Amna: Ok, bun, bine de ştiut.
În Alicante, unde ziceai că-ţi place?
Amna: În Alicante. În Alicante... imi place că pot să merg oricând vreau eu acolo şi să mă regăsesc. În ultima vreme nu m-am mai regăsit nici acolo, pentru că e alergătura asta, dar acolo îmi place, îmi place că văd oamenii că fac sport dimineaţa, te simţi prost că nu eşti tu responsabil cu propriul tău corp şi faţă de sănătatea ta, că nu-ţi faci datoria. Deci ataţia oameni fac sport dimineaţa înainte de a pleca la job încat n-ai cum să nu te apuci să faci şi tu.
Auzisem la un moment dat discuţii, doamna Oana Netbai, despre vacanțe în India. Asta apropo de...
Amna: Aș pleca în India, da.
Sunt promovate vacanțele în India, însă nu sunt atât de căutate de români, au o teamă pentru India. Dar una dintre cele mai căutate destinații exotice pe lângă Maldive, care... toată lumea vrea în Maldive, este Sri Lanka. Sri Lanka a devenit extrem de căutată, pentru că Sri Lanka este o destinație cum era Thailanda și Bali acum 20 de ani.
Foarte ieftină?
Nu numaidecât foarte ieftină. Avionul rămâne în continuare scump, de la 1.000 de euro începe biletul de avion, dar în ceea ce privește comercializarea locului, nu este la fel ca în Bali și în Thailanda, este foarte local, autentic, și românii au început să caute Sri Lanka foarte mult.
Amna: Bine de știut.
Da, și tot ca o curiozitate, din constatările dvs. de la fața locului, agențiile de specialitate, de turism s-au înmulțit ori din contra, să zic?
Noi avem niște clienți fideli care vin la fiecare ediție - Târgul de Turism are două ediții, una de primăvara și una de toamnă, cele mai multe agenții vin primăvara cu cele mai multe oferte și cele mai spectaculoase. De obicei la ediția de toamnă se promovează mai mult destinațiile din România, așa se întâmpla până anul acesta, însă anul acesta, din cauza unui context economic provocator, dacă îl putem numi așa, agențiile și consiliile care promovau zonele turistice din România s-au împuținat, avem vreo 4 prezente din 15 câte aveam anul trecut. Sperăm ca la ediția următoare să vină să promoveze România, pentru că, una peste alta, cu toate problemele ei e un loc foarte frumos și merită să-l vizităm.
Amna: Am o întrebare, cum am putea atrage străinii să vină la noi în țară, să ne viziteze țara?
De exemplu, noi la Târgul de Turism promovăm o experiență imersivă, avem primul muzeu virtual din România dedicat unei stațiuni turistice, Herculane. Încercăm foarte mult să o promovăm și noi și cei care participă la evenimentul nostru și, spre surprinderea noastră, avem un număr foarte important din procentul vizitatorilor din străinătate, din zonele Bulgaria, chiar Ungaria am avut ieri, care sunt interesați de astfel.... Pentru români acest concept nu este atât de wow, dar pentru cei care vin din exterior li se pare ceva extraordinar și încercăm să identificăm în fiecare zonă din țară câte o atracție turistică pe care să o aducem în atenția publicului.
Cum e Târgul de Crăciun de la Craiova, anul trecut foarte, foarte mulți bulgari au venit, bulgari, sârbi. Reprezintă până la urmă un atu organizarea unor astfel de evenimente?
Da. Târgul de Turism al României este un atu atât pentru companiile care participă, pentru că el are și o latură de business, companiile vin ca să încheie parteneriate, să-și creeze bugete de marketing și colaborări pentru anul următor, dar și pentru publicul larg, care caută vacanțe la prețuri avantajoase. La Târgul de Turism al României sunt cele mai mari reduceri din an, de fiecare dată.
Până duminică durează, nu?
Până duminică. Vă așteptăm cu mare drag și dacă aveți nevoie de îndrumare, să vă arăt unde sunt cele mai mari oferte, mă puteți contacta.
Da, mai avem o curiozitate pe final. Oana, mâine, dacă ați pleca într-o vacanță, unde ați alege să vă duceți?
Cred că aș pleca în Sri Lanka.
Amna: Interesant. Bun. Să notăm și noi.
Interesant, da. Cu mulțumiri, atunci poate ne vom vedea la Romexpo, la Târgul Național de Turism al României. Mulțumesc foarte mult, Oana Netbai, directorul comercial RomExpo și organizatorul Târgului Național de Turism al României, invitatul de astăzi al ''Apelului matinal".












