Campanie de conştientizarea a impactului social al distribuirii imaginilor intime ale minorilor
"Dacă locul ei nu este în ramă, nu trimite poza mai departe" - astfel se numeşte campania de conştientizare a impactului social şi psihologic al distribuirii imaginilor intime ale minorilor pe care a lansat-o marți organizaţia Salvaţi Copiii.

Articol de Radio România Actualităţi, 02 Septembrie 2025, 13:14
"Dacă locul ei nu este în ramă, nu trimite poza mai departe" - astfel se numeşte campania de conştientizare a impactului social şi psihologic al distribuirii imaginilor intime ale minorilor pe care a lansat-o marți organizaţia Salvaţi Copiii. Într-o proporţie covârşitoare, aceste fotografii sau videoclipuri sunt realizate chiar de către copii şi adolescenţi, cel mai probabil sub presiunea manipulării, şantajului emoţional sau promisiunilor false.
Reporter: Cristian Bâcâin - ”Campania vrea şi să aducă în prim-plan posibilitatea raportării, în mod anonim, a conţinutului explicit cu minori găsit online. Acest lucru poate fi făcut pe pagina de internet www.oradenet.ro.
Mesajul campaniei este ilustrat printr-un clip video cu care adolescenţii se pot identifica şi va fi susţinut printr-o serie de acţiuni în social media, dar şi offline prin care se evidenţiază caracterul ilegal al producerii şi distribuirii acestor materiale. Responsabilitatea nu se opreşte la momentul în care fotografia este trimisă, ci continuă prin fiecare persoană care alege să o dea mai departe sau să o păstreze.
Riscul psihologic trăit de copii în astfel de situaţii este 'devastator': ruşinea, vinovăţia şi frica se transformă adesea în anxietate, depresie, retragere socială şi chiar gânduri de autovătămare. Pentru un adolescent a cărui identitate este în formare, o astfel de fotografie intimă care circulă devine 'o traumă greu de gestionat' şi 'o povară' care îi poate afecta încrederea în sine şi relaţiile viitoare - atrage atenţia Organizaţia 'Salvaţi Copiii'.”/editor Florin Lepadatu/