Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Schimbarea furnizorului de energie va dura 24 de ore, începând din vară

Procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, a declarat în emisiunea "Serviciul de Noapte" de la Radio România Actualităţi, Silvia Vlăsceanu.

Articol de Luminiţa Voinea, 08 Februarie 2022, 11:38

Consumatorii casnici nemulţumiţi de serviciile furnizorilor de energie şi gaze naturale pot cere schimbarea furnizorului în termen de 21 de zile și numai după achitarea restanţelor.

Din vară, procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, după cum a menţionat Silvia Vlăsceanu, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat deja Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, care va conduce la reducerea birocraţiei şi schimbarea furnizorului de energie în 24 de ore.

"Toată această procedură va fi redusă ca timp încă din acest an. Din luna august este prevăzut, printr-o nouă reglementare, ca schimbul de furnizor să se facă pe o platformă online, în 24 de ore. Este un proiect pe care l-am urmărit în ultimii doi ani, trei ani de când au început şi sper să le iasă, pentru că e vorba de o finanţare europeană şi trebuie să se ţină de acest termen", a declarat Silvia Vlăsceanu, membru în Consiliul Consultativ ANRE și director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică, la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale a fost deja aprobat.

Platforma online va optimiza procesele operaţionale din piaţa de energie în scopul reducerii birocraţiei pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, generate de solicitările de schimbare a furnizorului prin gestionarea fluxului de informaţii în mod complet automatizat .

Sesizări la ANPC, prin WhatsApp

Sesizările la Protecţia Consumatorului se pot face şi prin aplicaţia WhatsApp, dacă este vorba de nereguli cu caracter de urgenţă, anunţă ANPC.

Numărul de telefon dedicat este 0790.219.551, iar mesajele pot fi transmise doar ca text, însoţite eventual de imagini.

Poate fi vorba de primirea unor facturi incorecte la energie electrică sau gaze naturale, dar şi de posibile pericole imediate pentru sănătatea consumatorilor, se precizează într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Instituţia menţionează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent care se fac la sediile Comisariatelor pentru Protecţia Consumatorilor din teritoriu, fie depuse personal, fie transmise prin poştă sau în format electronic.

Formularul de reclamaţii online se află pe site-ul instituţiei.

VIDEO Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 7/8 februarie 2021

Cum sunt controlați angajații prin Inteligența Artificială
Serviciul de noapte 30 Aprilie 2025, 08:00

Cum sunt controlați angajații prin Inteligența Artificială

Scopul folosirii Inteligenței Artificiale în relațiile muncă este creșterea productivității individului uman și controlul...

Cum sunt controlați angajații prin Inteligența Artificială
Știi ce drepturi ai la locul de muncă?
Serviciul de noapte 28 Aprilie 2025, 11:25

Știi ce drepturi ai la locul de muncă?

Avocatul Costel Gîlcă, expert în dreptul muncii, vine la Serviciul de noapte cu sfaturi despre ce poți face dacă ți se...

Știi ce drepturi ai la locul de muncă?
Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public
Serviciul de noapte 23 Aprilie 2025, 11:16

Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public

Ultima oprire a Corului Național de Cameră "Madrigal - Marin Constantin" va fi la Sfântu Gheorghe pe 24 aprilie, de la ora...

Turneul Extraordinar de Paște al Madrigalului, succes răsunător la public
De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu
Serviciul de noapte 15 Aprilie 2025, 18:32

De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu

De la expediții pe Everest până la drame cotidiene din satele noastre uitate, filmele regizorului Șerban Georgescu pun în...

De la Everest la Lungulețu, viața surprinsă  de regizorul Șerban Georgescu
De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.
Serviciul de noapte 14 Aprilie 2025, 10:55

De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.

Regizorul Șerban Georgescu este invitatul Serviciului de noapte cu Maria Țoghină.

De vorbă cu regizorul Șerban Georgescu despre documentarul „Varză, cartofi și alți demoni. După 10 ani”.
“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul
Serviciul de noapte 08 Aprilie 2025, 17:22

“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul

Aplicaţia "Salariat", asociată portalului REGES-ONLINE, este disponibilă în magazinele de aplicaţii ale principalelor sisteme...

“Salariat”, aplicația care oferă informații în timp real despre salariul și programul de lucru negociate cu angajatorul
Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?
Serviciul de noapte 07 Aprilie 2025, 09:29

Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Muncii, Raul Giuglea vine la Serviciul de noapte cu explicații pentru angajați și...

Ce beneficii va aduce angajaților noua platformă REGES-ONLINE?
Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul
Serviciul de noapte 06 Aprilie 2025, 10:30

Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul

Serialul "Adolescence", sau "Adolescență coruptă", așa cum a fost tradus în limba română, aduce în atenție realități...

Serialul "Adolescence" este o ficțiune și ar trebui privit cu precauție. Cum să abordăm interacțiunea tinerilor cu internetul