Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Schimbarea furnizorului de energie va dura 24 de ore, începând din vară

Procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, a declarat în emisiunea "Serviciul de Noapte" de la Radio România Actualităţi, Silvia Vlăsceanu.

Articol de Luminiţa Voinea, 08 Februarie 2022, 11:38

Consumatorii casnici nemulţumiţi de serviciile furnizorilor de energie şi gaze naturale pot cere schimbarea furnizorului în termen de 21 de zile și numai după achitarea restanţelor.

Din vară, procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, după cum a menţionat Silvia Vlăsceanu, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat deja Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, care va conduce la reducerea birocraţiei şi schimbarea furnizorului de energie în 24 de ore.

"Toată această procedură va fi redusă ca timp încă din acest an. Din luna august este prevăzut, printr-o nouă reglementare, ca schimbul de furnizor să se facă pe o platformă online, în 24 de ore. Este un proiect pe care l-am urmărit în ultimii doi ani, trei ani de când au început şi sper să le iasă, pentru că e vorba de o finanţare europeană şi trebuie să se ţină de acest termen", a declarat Silvia Vlăsceanu, membru în Consiliul Consultativ ANRE și director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică, la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale a fost deja aprobat.

Platforma online va optimiza procesele operaţionale din piaţa de energie în scopul reducerii birocraţiei pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, generate de solicitările de schimbare a furnizorului prin gestionarea fluxului de informaţii în mod complet automatizat .

Sesizări la ANPC, prin WhatsApp

Sesizările la Protecţia Consumatorului se pot face şi prin aplicaţia WhatsApp, dacă este vorba de nereguli cu caracter de urgenţă, anunţă ANPC.

Numărul de telefon dedicat este 0790.219.551, iar mesajele pot fi transmise doar ca text, însoţite eventual de imagini.

Poate fi vorba de primirea unor facturi incorecte la energie electrică sau gaze naturale, dar şi de posibile pericole imediate pentru sănătatea consumatorilor, se precizează într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Instituţia menţionează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent care se fac la sediile Comisariatelor pentru Protecţia Consumatorilor din teritoriu, fie depuse personal, fie transmise prin poştă sau în format electronic.

Formularul de reclamaţii online se află pe site-ul instituţiei.

VIDEO Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 7/8 februarie 2021

SEAS 2025: Festivalul Enescu, Corul Madrigal și spectacolele Operei Comice pentru Copii ajung la Constanța
Serviciul de noapte 31 Iulie 2025, 13:41

SEAS 2025: Festivalul Enescu, Corul Madrigal și spectacolele Operei Comice pentru Copii ajung la Constanța

SEAS este astăzi cea mai amplă stagiune estivală dedicată artelor spectacolului din Europa, un proiect cultural de anvergură...

SEAS 2025: Festivalul Enescu, Corul Madrigal și spectacolele Operei Comice pentru Copii ajung la Constanța
Ce nu le spunem copiilor și ce uităm să învățăm ca părinți - despre festivaluri și fake news
Serviciul de noapte 30 Iulie 2025, 20:03

Ce nu le spunem copiilor și ce uităm să învățăm ca părinți - despre festivaluri și fake news

Sfaturi de la specialist pentru părinți care vor să înțeleagă, nu doar să interzică.

Ce nu le spunem copiilor și ce uităm să învățăm ca părinți - despre festivaluri și fake news
Marile festivaluri – locuri ale libertății, dar și ale tentațiilor pentru adolescenți
Serviciul de noapte 27 Iulie 2025, 12:24

Marile festivaluri – locuri ale libertății, dar și ale tentațiilor pentru adolescenți

Cum pot părinții să găsească echilibrul între încrederea acordată adolescenților și nevoia de a-i proteja, explică psihologul...

Marile festivaluri – locuri ale libertății, dar și ale tentațiilor pentru adolescenți
Anca Sigartău – între muzică și teatru, între scenă și credință
Serviciul de noapte 25 Iulie 2025, 12:57

Anca Sigartău – între muzică și teatru, între scenă și credință

Este una dintre vocile marcante ale teatrului românesc. Actriță, regizoare, muziciană, om de cultură și, mai ales, o personă...

Anca Sigartău – între muzică și teatru, între scenă și credință
Povești cu Anca Sigartău la miez de noapte
Serviciul de noapte 20 Iulie 2025, 21:48

Povești cu Anca Sigartău la miez de noapte

Anca Sigartău este invitata Mariei Țoghină în ediția de luni a Servicului de noapte.

Povești cu Anca Sigartău la miez de noapte
Șapte spectacole inedite Madrigal și Cantus Mundi la malul mării
Serviciul de noapte 17 Iulie 2025, 13:28

Șapte spectacole inedite Madrigal și Cantus Mundi la malul mării

Turneul Corului Madrigal la malul mării va debuta pe 12 august, la ora 19:00, la Delfinariul din Constanța, cu spectacolul...

Șapte spectacole inedite Madrigal și Cantus Mundi la malul mării
Cu cât vor fi mai mari facturile la energia electrică începând din august 2025
Serviciul de noapte 15 Iulie 2025, 17:10

Cu cât vor fi mai mari facturile la energia electrică începând din august 2025

Consumatorii vor resimți diferit creșterea prețurilor la energia electrică, cei mai expuși fiind consumatorii vulnerabili.

Cu cât vor fi mai mari facturile la energia electrică începând din august 2025
Cât vom plăti la energie după eliminarea plafonării și cum sunt protejați consumatorii?
Serviciul de noapte 14 Iulie 2025, 10:20

Cât vom plăti la energie după eliminarea plafonării și cum sunt protejați consumatorii?

Monica David, președinta Asociației Energia Inteligentă, vine la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, pentru o discuție...

Cât vom plăti la energie după eliminarea plafonării și cum sunt protejați consumatorii?