Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal Vineri, 20 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Adriana Turea

19 Februarie 2014
Vizualizari: 1151
Comentează add

Statisticile din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte activitatea fizică moderată au arătat că jumătate dintre români nu fac mişcare, iar 11% nu fac niciun fel de mişcare.

Unul din doi români nu face mişcare

adriana-turea

Schimbarea stilului de viaţă sedentar cu unul bazat pe activitatea fizică poate preveni apariţia bolilor cardio-vasculare, principala cauză acum a deceselor pe plan naţional.

Ţara noastră se află pe locul trei în clasamentul mondial, cu o mortalitate de 62%, iar Fundaţia Română a Inimii a lansat o campanie de informare menită să determine reducerea consumului de tutun şi alcool, ca factori favorizanţi deopotrivă.

Statisticile din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte activitatea fizică moderată au arătat că jumătate dintre români nu fac mişcare, iar 11% nu fac niciun fel de mişcare.

Medicii atrag atenţia că cei mai importanţi factori care favorizează apariţia bolilor cardio-vasculare sunt: vârsta, ereditatea, fumatul, colesterolul crescut, obezitatea, sedentarismul, stresul, hipertensiunea arterială şi diabetul.

Dintre aceştia, vârsta şi ereditatea nu pot fi schimbate, însă ceilalţi factori pot fi modificaţi.

Medicul cardiolog Gabriel Tatu Chiţoiu spune că stilul de viaţă sănătos înseamnă să nu fumăm, să facem mişcare şi să mâncăm echilibrat.

"Am văzut oameni care au tăria să facă acest lucru, iau o ţigară, o fumează şi spun "aceasta este ultima" şi au terminat. Restul, plasturi, medicamente, este un fel de a te amăgi.

"Este dovedit faptul că cel care fumează are arterele mai bătrâne cu 10-15 ani mai mult decât vârsta biologică pe care o are. Renunţarea la fumat este mai importantă chiar decât controlul tensiunii arteriale în prevenţia bolilor cardio-vasculare", a declarat Gabriel Tatu Chiţoiu.

Medicul precizează că nu trebuie să fim sportivi de performanţă pentru a face mişcare.

Este suficient să mergem în ritm alert timp de 30 de minute pe zi sau să nu folosim liftul, ci scările. Iar în ceea ce priveşte alimentaţia sănătoasă, recomăndările sunt să consumăm o varietate de fructe şi legume.

Acestea cu cât au o culoare mai intensă, cu atât sunt mai bune, deoarece au un conţinut mai bogat de nutrienţi.


Etichete stil de viaţă sedentaractivitate fizicăboli cardio-vascularedecesemortalitatemişcareromânimediciobezitatefumathipertensiune

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live