Ascultă Radio România Actualitaţi Live

România, printre ţările codaşe la capitolul siguranţă rutieră în UE

Raportul pe 2014 arată o reducere modestă a numărului victimelor accidentelor, în pofida ţintelor ambiţioase pe care şi le-a fixat executivul comunitar.

Euranet Plus.

Articol de Alex Olaru, 25 Martie 2015, 10:41

Comisia Europeană se arată dezamăgită de cea mai recentă statistică referitoare la siguranţa pe şoselele europene.

Raportul pe 2014 arată o reducere modestă a numărului victimelor accidentelor, în pofida ţintelor ambiţioase pe care şi le-a fixat executivul comunitar.

România este printre ţările codaşe la capitolul siguranţă rutieră.

După doi ani în care numărul vicitimelor a scăzut simţitor, în 2014 acest indicator s-a redus cu doar 1% comparativ cu anul anterior, precizează executivul comunitar.

Comisia aminteşte că în 2012 şi 2013 asistam la o scădere cu cel puţin 8% a deceselor pe şoselele europene. O victimă e deja prea mult.

De la această deviză pleacă executivul comunitar, care admite însă, prin comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc, că este departe de ţinta asumată pentru 2020.

Audio: Europa la zi. (Euranet Plus)

O reducere a deceselor de doar 5.700 pe an, comparativ cu 2010, e aşadar prea puţin, în condiţiile în care a adăugat Violeta Bulc, se vrea înjumătăţirea acestui indice negru în 2020, faţă de nivelul din urmă cu un deceniu:

"În medie, 70 de oameni mor pe drumurile noastre în fiecare zi. E un semnal că a venit vremea să ne trezim la realitate. Atât Comisia Europeană, cât şi statele membre, comunităţile locale şi toţi participanţii la trafic: şoferi, pasagaeri, ciclişti sau pietoni. 2014 a fost un an negru pe şosele. Pe drumurile din Letonia şi Bulgaria de exemplu, şansele unui accident mortal sunt de trei ori mai mari decât în Suedia sau în Marea Britanie. Aceeaşi situaţie e din păcate şi în Lituania, Polonia sau România. E nevoie să acţionam ACUM".

Mai departe, Comisia Europeană anunţă că va publica, în luna mai un raport interimar cuprinzător, care va include recomandări şi va fixa planul de acţiune pentru următorii cinci ani.

Până la finele lui 2016 vor fi revizuite şi regulile după care se obţin permisele de conducere , dar şi cadrul referitor regulile de siguranţă pe drumurile europene.

Cu 91-a de persoane decedate la un milion de locuitori, România este penultima în clasamentul siguranţei rutiere publicat marți la Bruxelles.