Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ŞTIRI * Meteo * Sport Luni, 10 Decembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Radio România Actualităţi

28 Martie 2018
Vizualizari: 2800
Comentează add

În ultimii doi ani Compania Naţională de Transport Aviatic TAROM a avut cinci directori generali, iar în 2017 a înregistrat pierederi record 206 milioane de lei

Probleme la zi: Invitat Wolff Werner-Wilhelm, director general TAROM Probleme la zi: Invitat Wolff Werner-Wilhelm, director general TAROM - Conține audio

radio-romania-actualitati

AUDIO: Probleme la zi.

Probleme la zi - Realizator: Alexanda Andon - Bună ziua şi bun găsit tututor, sunt Alexandra Andon.

În ultimii doi ani Compania Naţională de Transport Aviatic TAROM a avut cinci directori generali, iar în 2017 a înregistrat pierederi record 206 milioane de lei, reuşind să ajungă cu mult peste pierderile estimate de Guvern, la începutul anului.

În acest timp, traficul aviatic pe aeroporturile României a cunoscut o creştere spectaculoasă, doar pe Aeroportul Otopeni au trecut, în 2017, 12,8 milioane de pasageri. Cum se face ca actitivatea de transport aerian poate să producă pierderi atât de mari, de ce ani de zile TAROM anunţă. Cum se face ca activitatea de transport aerian poate să producă pierderi atât de mari, de ce ani de zile TAROM anunţă că reinaugurează curse lungi, ca Bucureşti - Beijing, sau Bucureşti - New York şi nu face decât să renunţe la curse interne? Discutăm în ediţia de astăzi, invitat în studio  Wolff Werner-Wilhelm, director general TAROM, bună ziua, bun venit! 

Realizator:  Cum se pot explica cele 206 milioane de lei pierderi ale TAROM-ului în 2016? 

Wolff Werner-Wilhelm: Aş dori să rectific... 

Realizator: Vă rog... 

Wolff Werner-Wilhelm: ... acum nu mai sunt 206 milioane de euro, sunt... 

Realizator: De lei! 

Wolff Werner-Wilhelm: ...de lei, scuze, ci sunt, la urma-urmei, ajungem undeva la 150 de milioane. Acuma, asta depinde, în mai o să avem cifra exactă, după ce ne facem calculele în contabilitate.  

Realizator: Bun. Atunci, cele doar 150 de milioane de lei, cum se explică? 

Wolff Werner-Wilhelm: Acuma, se poate împinge problematica de la un manager la altul,/.../ management în modul de tratare a companiilor de stat. Depinde. Dar eu sunt de părere că foarte mult s-a greşit din punct de vedere a managamentului nostru, în primul rând, şi, în alt doilea rând, că tot ceea ce s-a dorit a se implementa de câtre unul sau celălalt manager, nu s-a putut face în timpul în care i s-a pus la dispoziţie. 

Realizator: Cu toate acestea, pentru a remedia pierderile, trebuie identificate nişte cauze. Cum veţi acţiona ca să nu mai existe pierderi? 

Wolff Werner-Wilhelm: Ei, în primul rând, aş dori să spun că suntem acuma într-o evaluare a aproximativ două mii de contracte, care sunt încheiate de la începutul anilor '90 şi până acuma. Părerea mea, personală, este că nu sunt contracte performante, sau care să fie contracte pentru noi, ci sunt contracte cu o altă destinaţie. Sunt supraîncărcate, costuri, valorile sunt de fapt ireale. Şi am să vă pot da şi exemple în privinţa aceasta.  

Realizator: Chiar vă rog să ne daţi exemple, mai ales că spuneţi că unele dintre contracte datează din anii '90 încoace. 

Wolff Werner-Wilhelm: Exact. 

Eealizator: Ce contract poate să fie cu o durată atât de lungă la o companie aviatică? 

Wolff Werner-Wilhelm: Păi, acuma, vorbim... Haideţi că am să intru punctual pe anumite contracte, ca să vă puteţi închiui în ce constau acuma nişte pierderi, care şi le-a asumat TAROM-ul şi, probabil, că sunt ori din neştiinţă sau reavoinţă. Una din două. Este vorba, de exemplu, de contractul de asigurare de personal navigant şi nenavigant, unde, anul trecut, s-a încheiat un contract cu o valoare de 1 milion şi 700 de mii de dolari. Ei, acuma, acealaşi contract costă în zona de vest a Europei undeva la vreo 300 mii de euro, iar daunaliatea personalului care a fost despăgubită prin acest contract a fost undeva la un 600 de mii de dolari. Diferenţa nu există acuma, cel puţin în contractele româneşti, ca asiguratorul să dea înapoi, să facă acel profit /.../, împreună cu compania cu care are contractul, aia înseamnă că diferenţa rămâne la asigurator, ceea ce nu este normal. Iar modul în care noi plătim, să spunem, sau aveam organizate licitaţiile cu /.../ s-a cam încheiat timpul acela. Deci, acum o să impunem nişte bariere cu care putem să începem să tăiem din costuri. 

Realizator: Cu toate acestea, domnule director general Werner Wilhelm Wolff, aţi vorbit despre un contract care probabil că poate fi renegociat în fiecare an. Acesta de asigurări sau oricum, expiră... 

Wolff Werner Wilhelm: Exact! 

Realizator: ... E doar un exemplu. Care sunt acele contracte care datează din anii '90 şi trebuie revăzute acum, din punctul de vedere al eficienţei, trebuie revăzut? 

Wolff Werner Wilhelm: /.../ ca să vă spun... Firmele care sunt nu vă pot spune, dar vă pot spune un exemplu: contractele care au fost pe Handling, de exemplu, şi acolo... 

Realizator: Vă rog să traduceţi pentru ascultătorii noştri! 

Wolff Werner Wilhelm: Handlingul respectiv fiind tot ceea ce se întâmplă în manipularea după ce se face check in-ul cu bagajele şi preluarea pasagerilor. Acolo suntem într-o asociaţie, acum am reuşit să scădem costurile cu aproximativ 700 de mii de euro, după o nouă licitaţie şi de fapt, o renegociere directă pentru a reduce din costuri. Şi mai sunt încă nişte perspective destul de bune în privinţa aceasta. Mai avem încă costuri de IT pe care le-am redus, pentru că noi suntem obligaţi să raportăm, de exemplu, datele pasagerilor care zboară dintr-un punct A spre B, şi acolo era un contract de vreo aproximativ 600 şi, dacă nu mă înşel, 50 de mii de euro, el s-a dus acum undeva la 50 de mii de euro anual.  

Realizator: Bun! Aşadar, acestea ar fi unele dintre ideile pe care veţi merge pentru reducerea costurilor. Ce direcţii strategice veţi încerca să aplicaţi pentru a diversifica destinaţiile companiei, pentru a îmbunătăţii relaţia cu clienţii? 

Wolff Werner Wilhelm: Noi acum pentru îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii, noi o să ieşim la sfârşitul acestei săptămâni, am dorit să o facem la începutul săptămânii, dar a trebuit să mai perfectăm nişte detalii în licitaţia ce o vom lansa, o să ne reactualizăm sistemul de lucru, care este un /.../ învechit, de pesete 10 ani de zile, o să trecem şi la o modernizare a platformei de aplicare pentru booking, pentru bilete, unde se pot cumpăra biletele, o să avem şi un CRM pe care dorim să îl introducem... 

Realizator: Vă rog să traduceţi din nou pentru ascultători! 

Wolff Werner Wilhelm: Custom Relation Management, deci este un program care să ţină de fapt evidenţele clientelei noastre sau de fapt, a pasagerilor noştri, având în vedere că TAROM-ul, la momentul actual, nu deţine nimic, nicio bază de date despre cei care zboară. Deci, noi vedem nume, prenume, restul este de fapt în alianţa franceză, în alianţa din care facem parte în Sky Team şi din păcate, noi nu avem încă posibilitatea de a spune că ieşim într-un marketing activ prin care să ne putem promova, pentru că s-au luat nişte decizii în urmă cu aproximativ opt ani de zile în care noi a trebuit să cedăm toată baza noastră de date şi suntem de fapt /.../. 

Realizator: Este un lucru curios, şi pentru mine inexplicabil, pentru că alianţe între companiile aviatice există. Există câteva mari alianţe între companii aviatice pe plan mondial: sunt cei de la Star Alliance, Sky Team şi cei cu British Airways, Qantas şi aşa mai departe. De ce în unele alianţe lucrurile merg şi în unele sunt dezechilibrate?

Wolff Werner Wilhelm: Păi acum eu sunt... E o părere personală, aderarea la această alianţă nu a fost una rea, dar condiţiile în care am aderat la această alianţă, îmi permit să spun, au fost ca şi în istorie. Noi totdeauna ne-am aplecat şi nu am avut curajul să cerem ceva, iar timpul acesta cred că a trecut! Poate că după Revoluţie noi am fost cei care am fost învăţaţi cum să ne mişcăm într-o economie de piaţă modernă. Timpul acesta trebuie să fie trecut acum, pentru că noi va trebui să începem să ne luăm soarta noastră în mâinile noastre şi să începem să impunem condiţii şi să ne căutăm şi interesele, pentru că până acum cred că multe interese au fost deservite în direcţia acelora care au încercat să ni se impună

"Probleme la zi" (3)     30-35  Wolff Werner Wilhelm: Până acum cred că multe interese au fost deservite în direcţia celora care au încercat să ni se impună. 

Realizator: Pe de altă parte, în ce fel veţi încerca să gândiţi politica de destinaţie a companiei Tarom, câtă vreme se vede că trafic aerian există în România, există o creştere impresionantă a numărului de pasageri care aterizează, care decolează din Bucureşti, ba chiar sunt aeroporturi din reşedinţe de judeţ din provincie care au ajuns să existe şi să trăiască din cauza companiilor low cost. 

Wolff Werner Wilhelm: Bine, acum eu cred că noi am făcut loc acelor companii de low cost, printr-o metodă pe care eu nu prea înţeleg, dar cel puţin obiectivul nostru, primul obiectiv, pentru că am tot fost întrebat încotro mergem cu acum cu dezvoltarea, aş dori să lum măcar piaţa noastră înapoi. Deci, noi acum suntem pe locul trei, iar obiectivul nostru e să revenim pe locul întâi. 

Realizator: Şi Ryanair vă concurează îndeaproape? 

Wolff Werner Wilhelm: Da, dar vedem acum că Ryanair  începe încetul cu încetul, având în vedere că sunt alte oportunităţi pentru ei, pe nişte pieţe unede ei pot câştiga mai mulţi bani, îşi restrâg acum iarăşi activitatea, au plecat şi de la Timişoara. Eu cred că ei au o abordare, să spunem, doar direct pe profit, fără să aibă şi de clientela care a fost până acum ancorată la ei. Eu cred că noi trebuie să începem să contruim, să ne luăm iarăşi piaţa înapoi şi după aceea să ieşim în Europa, dar să nu pierdem din obiectiv ieşirea trasatlantică, care din păcate a fost abandonată, să spunem. 

Realiztaor: Şi nu numai. Cursele lungi pe care Tarom le avea înainte de 1990 şi am enunţat cursa către Beijing, cursa către New York, aşteaptă de ani de zile, sunt tot anunţate cu surle şi trâmbiţe că vor fi reluate, dar nu sunt reluate. Ţin minte şi în urmă cu patru ani se anunţa ca eminentă deschiderea relaţiei cu Beijing. 

Wolff Werner Wilhelm: Păi acum şi acolo trebuie văzut cum se face managementul într-un astfel de caz, având în vedere că costurile sunt chiar foarte, foarte mari. Deci, cel puţin 200 de milioane pentru un astfel de avion, se duce undeva spre cifra de un milion de euro. Da, deci, pentru a plăti un avion de această dimensiune, de la avioane într-un leasing operaţional este între 700 şi 1 milion de euro, deci poate să fie acum cifrele, poate să difere de la companie la companie, care. 

Realizator: Între 700 şi 1 milion de euro pe? 

Wolff Werner Wilhelm: Pe lună.  

Realizator: Pe lună? 

Wolff Werner Wilhelm: Da. 

Realizator: Ca să fie clar, aşa. 

Wolff Werner Wilhelm: Exact şi ca să putem crea o astfel de linie va trebui să investim noi, pentru că cineva trebuie să suporte sau facem un parteneriat, cel puţin acum strategic, prin care aceste costuri să ni le putem împărţi, pentru că dacă doar noi investim să ducem linia înainte fără să avem /.../, deci să avem rezultatul de care avem nevoie pentru a ne putea finanţa mai departe. Sincer să vă spun acum, tot vedeam şi înainte şi când eram în sectorul privat, în care se spunea că Taromul este pe minus, că trăieşte din bani de la buget. Taromul nu a mai primit de la stat bani pentru a  e putea organiza. Taromul trăieşte dintr-un /.../ pe care l-a avut, să spunem, destul de bun în urmă cu 10 ani de zile. Clar că sunt banii românilor şi sunt banii statului, dar infuzii de capital acum care să fie noi şi care să ridice Taromul nu există şi nu au existat, iar noi acum din acel capital care a mai rămas trebuie să începem să îl creştem, în primul rând şi aia înseamnă că trebuie să abordăm business-ul într-un alt mod, că acum ca să revin scurt. 

Realizator: Vă rog. 

Wolff Werner Wilhelm: Şi pe ceea ce aţi întrebat, ce facem pentru pasagerii noştri, ce s-a mai schimbat acum şi este un lucru complet normal, care trebuia să fie de mult în ziua tehnologiilor de astăzi. Înainte se aştepta pentru o factură pe care o ceream pentru un trasnport achiziţionat, se aşteapta până în trei luni de zile, ceea ce acum direct de pe site se rezolvă în câteva secunde, deci autofacturarea funcţionează şi este foarte importantă pentru clienţii noştri, mai ales de business care nu îşi puteau închide contabilitatea după ce plăteau de fapt serviciile şi stăteau agăţaţi după o factură care nu mai venea. E şi asta ţine atât de sistemul IT, cât ăi de modul de organizare pe care l-am avut şi suntem în curs de schimbare, deci este clar că sunt mulţi paşi de făcut, iar timpul este inamicul nostru

------------------------------------------------

Wolff Werner Wilhelm/: ... Dus-întors, deci round trip, în care includeam şi bagaje şi mancare şi băutură, iar Wizz Air-ul mergea pe aceeaşi rută cu 403 euro, fără bagaj, fără mâncare, fără băutură, dar ok! Asta este una din cazurile în care poţi să spui clar: Ne-am vândut prea ieftin! Pe de altă parte, dacă acum luăm şi nişte comparative de ultim moment, clar că şi acolo low cost-urile sunt mai scumpe. Iar noi avem un aparat în spate care, din păcate, a fost influenţat până acum politic, acum politicul ne dă posibilitatea să facem management, avem un ministru de transporturi care stă clar în spatele Tarom-ului şi doreşte să împingă Tarom-ul într-o zonă pozitivă, nu doar acum ca imagine, ci şi ca cifre şi ne ţine, să spunem, în trap pentru ca să putem aduce acea performanţă pe care am discutat-o, iar din punct de vedere al politicului, eu spun că lucrurile s-au liniştit. Cel puţin acum, dacă iarăşi mă uit la o măsură pe care am impus-o şi am spus că nu mai există zboruri pentru prietenii prietenilor şi ... 

Realizator: Existau! 

Wolff Werner Wilhelm: Existau! Şi unde Tarom-ul de fapt nu câştiga absolut nimic! Doar se plăteau taxele de aeroport şi sincer să vă spun, mi se pare o aberaţie ca oameni care au anumite poziţii să pretindă să poată zbura la alte condiţii decât cei care i-au ales sau cei care... 

Realizator: Sugeraţi că această Companie Naţională de Transport Aviatic Tarom avea contracte preferenţiale cu vreo.... 

Wolff Werner Wilhelm: Nu, nu vorbim de contracte! Era linia scurtă şi sincer să vă spun acum, şi eu am călătorit la Timişoara, de unde vin de fapt acum, că acolo a fost ultimul contract de lucru, eu îmi plătesc biletele de avion ca orice pasager normal. Că îmi iau în ultimul moment şi mă costa 1.500 de ron un bilet sau îl iau din timp şi mă costă 600 sau cât o fi, eu îl iau la preţ normal de client şi nu abuzez de o poziţie de director general, că eu doresc să merg undeva. Şi am aceeaşi aşteptare de la toată lumea care doreşte să folosească aceste servicii: Să îşi plătească serviciile şi să plecăm odată de la această cutumă, din păcate, balcanică, românească, cum o fi, că doar poziţia ne dă drepul să cerem nişte condiţii speciale! 

Realizator: Chiar mă întrebam, veniţi din mediul privat, care e impactul aşa, care e efortul de adaptare la managementul unei companii de stat? 

Wolff Werner Wilhelm: Deci este incomparabil! Deci, dacă am putea să lucrăm după regula privaţilor şi aici, în această companie, ne-am mişca mult mai repede! Dar sunt nişte reguli impuse pe care tot noi, noi oamenii, le-am făcut. Eu cred că funcţionăm după nişte reguli care nu mai sunt actuale şi nu ne lasă posibilitatea să aducem performanţa ca în privat. În privat, dacă ai văzut oportunitatea, ai reacţionat rapid, nu îţi mai trebuie nu ştiu câte proceduri pentru a arăta că de fapt eşti transparent, dar de fapt eşti legat de mâini, de fapt nu mai poţi să faci nimic decât dintr-un anumit timp, unde oportunitatea deja nu mai este dată şi întotdeauna suntem în spatele posibilităţilor şi asta pentru că aşa s-a făcut până acum! Nu ştiu, poate există o variantă de a ne reorganiza şi din punctul acesta de vedere, pentru că statul poate să facă bani, statul ar trebui să revină la ceea ce a fost înainte şi cred că cel puţin acum, personal, privat o spun acum, asta e o părere personală, noi trebuie să începem să creăm. Trebuie să creştem iarăşi ceva, atât în industrie, cât şi în economie, peste tot. Ar trebui să schimbăm un pic abordarea! 

Realizator: Aş vrea să revenim şi la politica de destinaţii, dacă puteţi să fiţi mai exact în ceea ce priveşte destinaţiile, pe de-o parte, din ţară şi să răspundem şi observaţiei unor ascultători care ne spun că biletele către, să spunem, nordul ţării, unde drumul este mai lung, sunt prea scumpe la Tarom. Nu are Tarom o şansă foarte mare câtă vreme alte sectoare de infrastructură, de transport, sunt în mare suferinţă? 

Wolff Werner Wilhelm: Ar trebui să avem! Acum depinde! Spre nordul ţării, probabil că doar la Iaşi presupun că... 

ealizator: Satu Mare. 

Wolff Werner Wilhelm: Satu Mare. Ştiţi, acum, ca să revin la modul de operare şi noi am ocupat de acum o anumită linie care a fost deservită de către alţii. Ca să zbori cu un avion pe jumătate gol, care a fost un avion mare, care a fost deservit înainte, care a deservit linia, clar că te duci în /.../. Nimeni nu poate să facă acel business pe minus! Dacă sunt, să spunem, în potenţialul de zbor sunt, dacă orice avion ar fi plin 100%, clar că biletul ar fi mai ieftin. Dacă acum avem doar o parte din oameni care sunt business traveler, deci care au afaceri şi care doresc să meargă din stânga în dreapta fără să piardă timpul, pentru că acela este cel mai scump şi pe care nu îl avem, trebuie cumva să ajungem să vedem şi noi măcar să fim pe un 0+X, pentru că dacă noi suportăm doar transportul şi la urma urmei suntem întrebaţi: Dar ce aţi făcut şi unde sunt banii din profiul gândit? Nu avem cum să facem! Clar că şi acolo trebuie să ajustăm şi eu cred că după ce avioanele pe care le folosim pentru deservirea regională vor fi înlocuite, pentru că, părerea mea personală, şi-au făcut, şi-au îndeplinit de fapt timpul de folosinţă şi ar trebui înlocuite cu ceea ce se doreşte de către români, avione pe jet. 

Realizator: Cam cât de veche, care e media de vârstă, să spunem, a florei Tarom? 15 ani aţi spus, 20 de ani? 

Wolff Werner Wilhelm: Pe acolo, da. 

Realizator: Voiam să vă mai întreb dacă fiind, să spunem, fiind în această alianţă Sky Team. 

Wolff Werner Wilhelm:  Sky Team, da. 

Realizator: Vă este mai uşor sa negociaţi, spre exemplu, taxele de aeroport în străinătate? 

Wolff Werner Wilhelm: Nu, deloc. Deci, pentru ei suntem doar o cifră şi din păcate atunci când s-a făcut contractul pentru noi nu s-a prevăzut plusurile unei alianţe. Că eu nu pot să vând până în New York, să zicem, într-o colaboare cu acei parteneri pe care îi am, dar ei au voie să vândă la mine în ţară orice şi să zboare omul din Paris la Bucreşti, de la Bucureşti la Timişoara pe un număr de zbor alocat lot, cum ar fi că tot vedem AirFrance şi al AlItaliei, şi aşa mai departe, mi se pare o chestie care iarăşi, cineva a plecat calul, l-a băgat în nisip şi a spus "important e că am semnat ceva, facem parte din ceva, dar nu avem niciun drept", iar lucrurile astea trebuie să se schimbe şi am avut o discuţie la nivel de management cu ei, în care am spus foarte clar că dacă lucrurile nu se schimbă şi pentru noi într-o zonă pozitivă, noi nu avem de ce să mai rămânem în această alianţă. 

Realizator: Ar putea să coste ieşirea din această alianţă? 

Wolff Werner Wilhelm: Dacă vreau să ies mai repede, da, dar dacă ieşim conform contractului care se scurge curând, atunci nu ne mai cost nimic. Vedem că alţii, în alte alinte, de exemplu, îşi blochează preţul la kerozin, cealaltă alianţă Star Alliance zboară foarte ieftin, pentru că şi-au blocat de fapt preţul de petrol şi după aceea preţul de kerozin. Este totul la un alt nivel. Ei au alte condiţii de achiziţii de avioane, au alte condiţii la taxe. Deci, acolo vorbim de un management care este împins înainte şi care este menţinut în acest moment de Air Canada şi mai departe prin companiile de zbor pe care le avem şi în Europa şi care sunt bine poziţionate, şi care probabil că se pregătesc pentru viitorul apropiat, care va fi complet altfel decât acum. 

Realizator: Dar la ce vă gândiţi cand spuneţi că viitorul apropiat ar putea fi mult diferit faţă de cum arată acum piaţa aviatică, piaţa zborurilor pentru pasageri? 

Wolff Werner Wilhelm: Potenţialul de zbor este enorm, atât în România, cât şi în altă parte şi România se mai socoteşte cu o creştere de 50% maxim. Acum, revenind înapoi la ceea ce ziceam şi despre low cost, să nu credeţi că cu 20 de euro de persoană, la un avion de 100 de persoane unde avem. 

Realizator: S-ar acoperi costurile. 

Wolff Werner Wilhelm: S-ar acoperi costurile, deci în niciun caz. 

Realizator: Nici măcar taxele de aeroport probabil. 

Wolff Werner Wilhelm: Să spune că alea cât de cât, dar în rest am zburat de fapt pe banii noştri, da. Deci, 20 de euro.

Realizator: Adică pe banii companiei, spuneţi? 

Wolff Werner Wilhelm: Da, da. Deci, 20 de euro nu este nimic, nu este realist, da. Cu 20 de euro îţi iei maşina şi ţi-o mişti poate până al Ploieşti, da? Să spunem acum în mare, iar kerosen-ul pe care îl consumăm ca să zburăm, de exemplu, indiferent că este de la Bucureşti al Oradea sau al Cluj, costurile sunt mult mai mari, da? Deci, noi trebuie să începem să vedem şi lucrurile astea un pic mai altfel, pentru că marketingul de low cost a fost foarte bun şi este unul excepţional, da? Deci, el a rămas la toată lumea, domnule mă duc cu X-escu sau cu Y-lescu pentru că costă doar 20 de euro, dar nu se poate.  ealizator: Şi pentru că s-au dezvoltat în a oferi pachete cu maşină de închiriat, pachet cu cazare. 

Wolff Werner Wilhelm: Asta ţine de soft-urile pe care noi nu le avem, deci noi dacă îmi permiteţi să spun aşa, încă lucrăm şi cu Fox Pro, da, şi plimbăm /.../ din stânga în dreapta.  

Realizator: Sunteţi cam în ce an cu tehnologia informaţiei? 

Wolff Werner Wilhelm: Anii 2000. 

Realizator: Anii 2000. 

Wolff Werner Wilhelm: Da, acolo suntem şi în sfârşit sper să ieşim după ce se închide licitaţia pentru sistemele IT, atât hardware, cât şi software, pentru că atunci lucrurile se vor schimba masiv, deci. 

Realizator: Dar nu e singurul lucru, pentru că mai trebuie contracte, foarte multe lucruri. 

Wolff Werner Wilhelm: Clar. 

Realizator: Ne întreabă un ascultător şi un răspuns scurt, vă rog, dacă îl aveţi, liniile de lung curier pe care aţi vrea să le deschideţi.  olff Werner Wilhelm: Pe care dorim sau putem, deci în acest moment. 

Realizator: Dorim? 

Wolff Werner Wilhelm: În acest moment dorim, încă nu putem, dar eu sper, cel puţin pentru anul viitor, pentru că şi o astfel de linie de lung curier trebuie pregătită şi anunţată pentru ca să putem pregăti pasagerii. 

Realizator: Mulţumesc foarte mult! Directorul general Tarom, Wolff Werner. Vă mulţumesc pentru prezenţa la radio, astăzi. 

Wolff Werner Wilhelm: Eu vă mulţumesc! 

Realizator: Sunt Alexandra Andon. O zi bună tuturor!


Etichete exclusiv radioprobleme la ziinvitat în studioWolff Werner-Wilhelmdirector general TAROM

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live