Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: 100% MUZICĂ Marţi, 19 Noiembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Florin Firu, Dolj

8 Septembrie 2009
Vizualizari: 1682
Comentează add

Primul autoturism Ford produs la Automobile Craiova este un vehicul comercial uşor care va fi vândut pe piaţa europeană.

Primul Ford oltenesc

florin-firu-dolj

La uzina de automobile din Craiova începe marţi producţia primului model Ford, la aproximativ un an de la preluarea companiei de către constructorul american.

Ford Transit Connect este o maşină utilitară destinată micilor comercianţi, fiind capabilă să transporte greutăţi de până la 900 de kilograme. La ora actuală, preţul autovehiculului Ford Transit Connect variază, în funcţie de dotări, între 12.000 şi 13.000 de euro fără TVA.

Potrivit Biroului de presă al companiei americane, primul model de maşină Ford fabricat în România va avea ca principală piaţă de desfacere continentul european.

Conform ultimelor estimări dinaintea lansării de marţi, producţia noului model Ford Transit Connect va viza pentru început 60 până la 90 de autoturisme pe zi, urmând ca în funcţie de cererea de pe piaţă aceasta să poată atinge numărul de 300.000 de unităţi până în anul 2012, în acord cu angajamentele din contractul de preluare a fabricii craiovene.

La eveniemntul de marţi sunt aşteptaţi să participe preşedintele Traian Băsescu şi preşedintele Senatului, Mircea Geoană, alături de preşedintele Ford Europa, John Fleming.

Tradiţia Ford în România începe din 1938  cu limuzina V8, întreruptă de al doilea război mondial.

Relatiile dintre Ford Motor Company şi Romania încep în 1928, când Andrei Popovici, secretarul Delegaţiei Române la Washington, îi decernează lui Henry Ford, un înalt ordin al Casei Regale Române ca "binefăcător al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relaţiilor sociale şi internaţionale".

În 1931 Ford deschide o firmă de vânzari în România iar mai tarziu Guvernul României comunica filialei Ford din Anglia disponibilitatea de a deschide la Bucureşti o linie de asamblare.

Astfel, in 1935, Ford achiziţionează un teren în cartierul bucureştean Floreasca unde a construit o uzină modernă dotată cu prima linie de montaj operaţională din Europa de Est. aici se puteau ansambla anual 2500 de automobile şi camioane.


Etichete ford transitmasinaauto

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live