Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ÎNTRE PRIETENI Joi, 14 Noiembrie

Cele mai citite

Articole recente

Emisiuni

Autor

Costin Enache

15 Mai 2016
Vizualizari: 611
Comentează add

Atenţie la buzunare! Există oferte care pot atenta la portofelul dumneavoastră!

Pocket break

costin-enache

Foto: flickr.com.

Cam în orice plan de afacere treburile stau în felul următor: există cerere, preţurile cresc.

Nu prea există – apar ofertele. Şi nu neapărat în funcţie de sezon!

Bunăoară în hipermarketuri s-a împământenit tradiţia ca preţul per unitate să fie mai mic cu cât cumperi mai mult! (Iei un sac de detergent – ieşi mai bine la kilogram decât dacă ai lua o cutie.) Nu însă şi în România!

La noi, de cele mai multe ori e exact pe dos: cu cât cantitatea e mai mare, cu atât preţul per unitate, kilogram, litru şamd creşte şi el!

Am verificat personal, în mai multe magazine cu pretenţii de hipermarket, detergentul, hârtia igienică sau chiar laptele sunt mai scumpe cu cât sunt pachetele mai mari, deşi te-ai aştepta să fie taman pe dos. Nu peste tot şi nu la toate produsele! Dar dacă nu eşti atent, plăteşti! Cât nu face... E bună directiva aia europeană care impune magazinelor să treacă şi preţul pe kilogram, sau pe unitate, dar de cele mai multe ori bietul de el abia se zăreşte, de... discret ce e trecut. Dar nu-i nimic, de-aia avem telefoane dotate cu calculator...

Am încercat să înţeleg logica unui astfel de concept şi, după ce m-am gândit şi m-am tot gândit... îndelung (tutun nu mai beau de ceva vreme, aşa că doar m-am gândit...), am ajuns la următoarele concluzii – mă rog, din două... una: ori pe comercianţi nu-i duce capul (ceea ce nu e cazul), ori o fac intenţionat!

Însă dacă-i pe aşa, asta înseamnă că avem de-a face nici mai mult nici mai puţin decât cu o stratagemă concertată de înşelare a clientului, care în general cumpără mai mult tocmai în ideea de a ieşi per total mai ieftin! Iar când cu bună ştiinţă tu, retailer (mare retailer), îl ameţeşti cu oferte peste oferte, nu întotdeauna în avantajul lui, de ajunge sărmanul om să cumpere trei cepe la preţ de patru..., chiar că ai merita să ţi se pună la intrare un afiş de tipul: „Pocket break! Atenţie la buzunare!Există oferte care pot atenta la portofelul dumneavoastră!”


Etichete atentie la buzunaresupermarketpreturi

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live