Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Noi reguli pentru camioanele care circulă în Uniunea Europeană

Noile reguli, stabilite printr-o rezoluţie adoptată în sesiune plenară, la Strasbourg, le vor permite constructorilor să depăşească limitele actuale de lungime şi greutate.

Euranet Plus.

Articol de Mihaela Mihai, 12 Martie 2015, 08:59

Parlamentul European a stabilit noi reguli pentru camioanele care circulă în Uniune, noile măsuri ar putea salva sute de vieţi şi ar reduce consumul de carburanţi şi emisiile poluante.

Noile reguli, stabilite printr-o rezoluţie adoptată în sesiune plenară, la Strasbourg, le vor permite constructorilor să depăşească limitele actuale de lungime şi greutate, dacă, astfel, noile camioane vor avea performanţe superioare, în ceea ce priveşte protecţia mediului şi siguranţa.

Producătorii au de acum încolo libertate în ceea ce priveşte proiectarea unor autocamioane cu formă aerodinamică, atât pentru cabina şoferului, cât şi pentru remorcă. Acest lucru ar putea înseamna încheierea unei ere pentru Europa, aceea a autocamioanelor în forma lor clasică: dreptunghiulară.

Audio: Europa la zi. (Euranet Plus)

Potrivit hotărârii Parlamentului European, de acum încolo, o parte din spaţiul suplimentar al cabinelor poate fi folosit pentru a elimina periculoasele unghiuri moarte, oferind, astfel, mai multă siguranţă în trafic, siguranţă pentru şoferi, dar şi pentru pietoni şi biciclişti şi motociclişti.

Flexibilitatea la proiectare, îngăduită de noile reglementări, le va permite producătorilor de autocamioane să eficientizeze şi consumul de carburant.

Rezultatul va fi, atât o scădere a costurilor de operare a camioanelor, cât şi o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Un calcul simplu, făcut de responsabilii europeni, arată că un şofer ar putea face economii la plata combustibililor, de 5 mii de euro pe an, la o distanţă parcursă, de 100 mii de kilometri.

Decizia Parlamentului European înseamnă, pentru industria de profil, şi ocazia de a crea noi locuri de muncă.

Ar fi nevoie de angajaţi în plus pentru a lucra la noile modele aerodinamice, fiind încurajate, în acelaşi timp, cercetarea şi inovarea.

Noile reguli vor fi puse în practică treptat, după ce vor primi, în următoarele săptămâni, şi aprobarea şefilor de stat şi de guvern din Uniunea Europeană.

Urmează transpunerea în legislaţia naţională a statelor membre, astfel că primele efecte ale noilor dispoziţii vor fi resimţite în 2018.

În prezent, în Uniunea Europeană sunt în vigoare stabilie în 1996, care nu mai ţin însă cont de avansul tehnologic din ultimii ani.