Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Noi reguli în domeniul combustibililor alternativi în statele UE

Statele membre vor fi obligate să asigure pe teritoriul lor puncte de alimentare pentru maşinile care funcţionează pe combustibili alternativi.

Euranet Plus.

Articol de Alex Olaru, 30 Septembrie 2014, 13:02

Statele membre vor fi obligate să asigure pe teritoriul lor puncte de alimentare pentru maşinile care funcţionează pe combustibili alternativi.

Comisia Europeană a adoptat luni noi reglementări în domeniu.

Noile reguli în domeniu au la bază standarde comune, inclusiv în ceea ce priveşte felul în care vor trebui construite punctele de alimentare, de la design până la obligativitatea prizelor universale de reîncărcare a vehiculelor electrice.

Directiva adoptată luni la Bruxelles se referă la patru tipuri de combustibil. Este vorba, în primul rând, de curentul electric.

Audio: Noi reguli în domeniul combustibililor alternativi.

Directiva le impune statelor membre să-şi fixeze obiective clare în următorii ani, astfel încât maşinile electrice să poată circula în oraşe şi suburbii.

Comisia recomandă un raport de un punct de încărcare la zece maşini.

În privinţa gazului petrolier lichefiat, GPL, executivul comunitar recomandă, de asemenea, respectarea unor standarde comune, dar şi crearea staţiilor de alimentare din 400 în 400 de kilometri, până în anul 2025. O atenţie deosebită se acordă zonelor maritime şi portuare.

Solicitări asemănătoare vizează şi infrastructura de alimentare cu gaz natural comprimat sau cu hidrogen.

O dată cu adoptarea directivei, statele membre trebuie acum să-şi fixeze şi supună dezbaterii publice obiectivele şi să le prezinte la Bruxelles până cel târziu la sfârşitul anului viitor.

Comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas, a explicat că noile reguli în domeniul combustibililor alternativi sunt cheia pentru securizarea rezervelor energetice, reducerea impactului negativ asupra mediului înconjurător şi impulsionarea competitivităţii Uniunii.

Comisia cere ţărilor membre flexibilitate, dar admite, totodată, că până la acest moment, folosirea pe scară largă a aşa-numiţilor 'combustibili curaţi' s-a lovit de trei mari obstacole - costul mare al maşinilor care îi utilizează, reticenţa consumatorilor şi lipsa infrastructurii.

Comisia Europeană şi-a propus să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 40% până în anul 2030, pentru a reduce din efectele devastatoare pe care le produc schimbările climatice

New EU rules have been adopted today to ensure the build-up of alternative refuelling points: http://t.co/N56QF0yl1i

— Siim Kallas (@SiimKallasEU) September 29, 2014