Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: DIMINEŢI CU SOARE Duminică, 25 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Autor

Daniela Matei

30 Iunie 2010
Vizualizari: 2316
Comentează add

Preşedintele-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Maria Ţoghină, a prezentat miercuri bilanţul mandatului său în fruntea Radiodifuziunii.

Mi-am propus ca "Radioul să devină o instituţie modernă"

daniela-matei

Maria Ţoghină, preşedinte director general al Societăţii Române de Radiodifuziune. Foto: Mediafax

 Ca în orice mandat, să începem cu realizările, cu obiectivele propuse şi bineînţeles pe care le-aţi şi atins.

Maria Ţoghină: În momentul în care am preluat mandatul în urmă cu cinci ani mi-am propus ca Radioul să-şi redobândească credibilitatea, echidistanţa, să devină o instituţie eficientă, modernă, capabilă să se adapteze la provocările unei pieţe media din ce în ce mai concurenţiale. Cred că mi-am atins aceste obiective.

Pe de altă parte, în plan economic mi-am dorit să creştem capacitatea noastră de utilizare a resurselor de care dispunem şi să cheltuim cât mai eficient resursele publice de care beneficiem.

Am reuşit acest lucru şi cred că la finalul celor cinci ani Consiliul de Administraţie, întreaga echipă a Societăţii Române de Radiodifuziune trebuie să fie mândră de ceea ce am realizat împreună.

La capitolul puncte slabe am putea vorbi despre lucrurile pe care aţi fi dorit să le realizaţi, dar nu au fost duse la bun sfârşit. Care ar fi acestea?

Maria Ţoghină: Două lucruri mi s-au părut esenţiale şi nu am reuşit să le pun în practică.

Probabil că în următoarea perioadă, în calitate de membru al Consiliului deAdministraţie al Societăţii Române de Radiodifuziune voi pune la dispoziţie întreaga experienţă pentru a le finaliza.

Primul: Crearea Consiliului de Onoare al Societăţii Române de Radiodifuziune care să judece devierile de la deontologia presei astunci când ele apar, pentru că la noi, la Radio România, sunt doar accidente - şi ne bucurăm că este aşa - dar este important să avem un Consiliu de Onoare şi, cel de-al doilea proiect pe care nu am reuşit să-l pun în practică a fost cel referitor la evaluarea personalului de execuţie.

După ce, în ultimii patru ani de zile, managementul Societăţii Române de Radiodifuziune este evaluat semestrial, de anul acesta am introdus un sistem ierarhizat de stabilire şi definire a obiectivelor, cred că este cazul ca în următorul an să trecem la evaluarea personalului de execuţie.

Mi-aţi luat-o înainte cu întrebarea pe care voiam să vi-o adresez referitor la funcţia pe care o veţi avea acum în noul Consiliu de Administraţie şi anume care credeţi că sunt direcţiile pe care ar trebui să meargă instituţia Radioului?

Maria Ţoghină: Cred în continuare că Radioul public trebuie să continue proiectul de dezvoltare organizaţională în care s-a angajat în urmă cu cinci ani de zile, cred că Radioul public trebuie să-şi consolideze poziţia de Radio public european, cel mai important post public de radio din această zonă a Europei, mândru să fie alături de BBC, Radio France, de postul public german, de postul public austriac.

Este o provocare interesantă căreia trebuie să-i facem faţă noi, toţi cei de la Radio zi de zi, să nu abdicăm de la valorile noastre şi, desigur, mai sunt două proiecte extrem de importante.

Cel mai important dintre ele, pe termen scurt, este acela al identificării unei soluţii în vederea recepţionării programelor Radio România şi în Republica Moldova ca urmare a numeroaselor solicitări venite din Republica Moldova.

Este, cred, un lucru esenţial pentru noi să răspundem acestor aşteptări, şi, pe de altă parte, cred că în perioada următoare va trebui să continuăm să dezvoltăm strategia noastră de menţinere a audienţei, de poziţionare a noastră ca un post tânăr, dinamic, capabil să facă faţă provocărilor actuale.

Meseria de ziarist nu se dezice... Acum iară mi-aţi luat-o înainte cu o întrebare. Un ascultător ne întreabă de ce au fost scoase din grila noastră 'Studio deschis', 'Tribunalul verde', cele în direct cu ascultătorii de la ora 22:00. Eu zic - şi dumneavoastră ne puteţi confirma asta - noile emisiuni au făcut faţă şi am ajuns lideri de audienţă...


 

Maria Ţoghină: Eu cred că a fost o perioadă de aşezare a postului public, de căutare a unei formule.

Desigur că nu mai regăsim dialogul cu ascultătorii în formula sa consacrată.

Ne dorim un public mai tânăr şi tocmai de aceea am deschis noi canale de comunicare cu ascultătorii noştri.

Telefoanele în direct se regăsesc pe parcursul nopţilor la Radio România Actualităţi, există modalităţi de comunicare directă prin SMS, prin Internet, nenumărate alte căi de a intra în legătură cu noi ascultătorii.

Pe de altă parte, provocarea Internetului a generat mult mai multă interactivitate pentru că acum avem camere web, ascultătorii noştri ne pot vedea la Radio, ceea ce este, iată, un lucru cu care probabil că bunicii noştri nu s-ar fi obişnuit niciodată.

Ce expresie este asta "Să te vezi la Radio"? La Radio te auzi, n-ai cum să te vezi.

Iată că noi ne vedem la Radio în aceste momente.

Cred că până la urmă este un proces de modernizare pe care trebuie să-l facem cu foarte mare atenţie şi le mulţumesc colegilor mei care au modernizat emisiunile postului public de radio, pas cu pas, fără a ne pierde publicul vechi şi vreau să dau asigurări tuturor celor care ne ascultă că modernizarea aceasta s-a făcut cu multă grijă pentru a regăsi subiectele preferate în emisiunile noastre, dar plecând exact de la cerinţele ascultătorilor noştri.

Deci, noi am avut în permanenţă dialog pe focus-grupuri cu ascultători care ne-au recomandat în ce direcţie să orientăm programele postului public.

Suntem un post public, suntem în serviciul public.

Pe de altă parte, ne-am dezvoltat foarte mult oferta de produse de nişă şi dacă cineva doreşte emisiuni, mai multe emisiuni în direct cu ascultătorii, mai multă problematică locală sau regională poate asculta postul de radio local regional.

Dacă un ascultător doreşte mai multă muzică populară, poate asculta Antena Satelor.

Dacă doreşte actualitate, dacă vrea să afle tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate ascultă Radio România Actualităţi.

Dacă vrea muzică clasică ascultă Radio România Muzical. Cultura, desigur, se regăseşte la Radio România Cultural.

Noi ne propunem să fim în casele tuturor românilor cu cel puţin un produs, dar ne dorim cât mai multe posturi de radio cu care să putem ajunge în casele tuturor românilor şi ei să asculte cât mai multe din posturuile noastre de radio, adică dacă ascultă Radio România Actualităţi şi nu regăsesc ceea ce-şi doresc să comute oricum pe o altă frecvenţă unde regăsesc un alt post al Societăţii Române de Radiodifuziune.


 

Se pare că mulţi ascultători nu comută atunci când este emisiunea noastră "Obiectiv România". Sondajele de audienţă arată că suntem lideri pe acest tronson...


 

Maria Ţoghină: Şi dumneavoastră faceţi parte din acelaşi proces şi amplu proiect de reformare a postului public de radio, unde echipa s-a schimbat pas cu pas pe parcursul mai multor ani, dar iată că acum dacă cineva ar urmări cu atenţie şi şi-ar imagina cum arăta Radio România Actualităţi acum cinci sau acum zece ani şi cum arată acum ar vedea câte lucruri extraordinare s-au produs aici, ce echipă tânără, ce jurnalişti tineri, devotaţi instituţiei publice de radio avem aici.

Şi Societatea Română de Radiodifuziune are o nouă identitate...

Maria Ţoghină: O nouă identitate vizuală care a fost asumată şi de angajaţi, ceea ce este foarte important, şi tocmai de aceea acuma vorbim de o identitate la nivel general, avem un document de identitate care ne reprezintă, o misiune, viziune, valori, principii şi vreau să vă spun că stăteam de vorbă ieri cu noii colegi din Consiliul de Administraţie care au găsit acest document deja adoptat de vechiul Consiliu de Administraţie şi aceşti noi colegi ne-au spus că au studiat cu foarte mare atenţie acest document şi că după ce l-au analizat mai mult pentru a se pregăti de audierile de la Comisie şi-au dat seama că această identitate pe care Societatea Română de Radiodifuziune şi-a asumat-o este identitatea reală a postului public de radio.

Desigur, dânşii nu ştiau că noi am lucrat la această identitate vreme de doi ani de zile, întreaga organizaţie, de la preşedintele-director general până la persoana care îndeplineşte în opinia unora poate cea mai puţin importantă funcţie din instituţie.

Iată, deci, că atunci când acţionezi ca o echipă reuşeşti să te defineşti, reuşeşti să te descoperi şi să-ţi formezi o atitudine concurenţială care să te motiveze.


Tragem linie, ajungem la final. Au fost cinci ani grei?

Maria Ţoghină: Au fost cinci ani grei, plini de satisfacţie şi la finalul lor vă spun că nutresc mândria de a aparţine echipei Radio România, nădăjduiesc că nu i-am dezamăgit pe cei care mi-au acordat încrederea în urmă cu cinci ani.

Le mulţumesc tuturor celor care au fost alături de mine, în primul rând parlamentului României care mi-a acordat această încredere în urmă cu cinci ani şi tuturor colegilor care timp de cinci ani zi de zi au răspuns tuturor solicitărilor mele de a fi cei mai buni de pe piaţă.

Îmi doresc să rămânem aşa, ca o echipă, şi întotdeauna cei mai buni.


Etichete Maria ŢoghinăSRRmandatblanţrealizări

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live