Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: „Alegeri prezidenţiale 2019. Dezbateri electorale” Marţi, 15 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Emisiuni

Autor

Marilena Frâncu

23 Martie 2016
Vizualizari: 2661
Comentează add

Rubrica "Reţeta de sănătate" se difuzează în fiecare marţi, de la 20.30, "La dispoziţia dumneavoastră"

IMUNITATEA - echilibrul fragil între radicalii liberi şi antioxidanţi

marilena-francu

 Foto: pixabay.com

O zi călduţ, alta ploaie cu temperaturi mai scăzute, e vreme schimbătoare, de primăvară ! Legendele ţineau pe vremuri loc de prognoză, acum meteorologii nu uită să ne informeze sau să ne avertizeze. Problema e că informaţiile acestea trebuie să ajungă şi la sistemul nostru imunitar, aşa că ar trebui să mai luăm aminte şi la avertizările… medicale. Căci la fel de obişnuite precum avertizările de vreme rea au devenit şi cele despre cum să ne menţinem sistemul imunitar în formă.
 Sau mai degrabă în echilibru, un echilibru delicat între radicali liberi şi antioxidanţi, spune cercetătorul ştiinţific Lidia Cremer, de la Institutul Cantacuzino din Bucureşti.
 
Ea ne atrage atenţia că vitaminele A, C şi E ne ajută să facem faţă episoadelor stresante pentru sistemul nostru imunitar şi că ideal ar fi să le sintetizăm din alimentaţie, nu se le administrăm pe post de suplimente alimentare. Dacă recurgem la acest tratament, trebuie să o facem la indicaţia medicului.
 
Există chiar şi o analiză  - STATUSUL ANTIOXIDANT TOTAL – caredacă ajunge la o valoare foarte mică poate îngrijora. Problema e că mai nimeni nu ştie de această analiză, medicii nu o recomandă pentru că e scumpă.
 
Există însă un reprezentant al regnului vegetal care nu are efecte adverse şi care ne poate ajuta să trecem peste perioadele stresante din viaţa sistemului nostru imunitar: orzul verde. Şi ar mai fi şi roşiile, peştii graşi (somon, macrou, hering, sardine, chiar şi din conserve), nucile, legumele cu frunze verzi şi fructele (printre care cele de pădure sunt cele mai bogate în antioxidanţi) care pot fi adevărate medicamente. În schimb, băuturile carbogazoase, cartofii prăjiţi, carnea sunt alimente inflamatorii şi deci mai puţin recomandate.
 
Iar sfatul cercetătorului specializat în imunomodulare Lidia Cremer este că trebuie să ne căutăm « echilibrarea în frigider şi nu în dulapul de medicamente ».
 
Audio : 

Etichete imunitatestatus antioxidant totalradicali liberiantioxidanti

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live