Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: REPORTERII ACTUALITATII Miercuri, 02 Decembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

27 Octombrie 2020
Vizualizari: 2034
Comentează add

Ultimul tren NOU cumpărat de Ministerul Transporturilor a fost în 2005.

Gigi Gavrilă, ARF: Memorandum în Guvern pentru achiziția de trenuri noi

alex-lancuzov

 Foto. Arhiva/ Petrut Hirtescu.

Ultimul tren NOU cumpărat de Ministerul Transporturilor a fost în 2005 (automotor Săgeata Albastră)
 
Un memorandum în Guvern pentru achiziția trenurilor noi de călători ar putea fi soluția pentru a debloca licitațiile prin care Ministerul Transporturilor încearcă de anul trecut să semneze două contracte pentru cel puțin 60 de rame noi dar cu posibilitatea de suplimentare până la 120 de trenuri. Pentru achiziția de material rulant nou, Comisia Europeană a pus la dispoziția României peste un miliard de euro însă cele două contracte sunt departe de a fi semnate și de aceea un memorandum în Guvern ar da posibilitatea atribuirii fără a se mai aștepta decizia instanței. Astfel, pentru cel mai important contract și anume achiziția a 40 de rame electrice Regionale cu posibilitatea suplimentării până la 80 de trenuri pe 2 noiembrie se așteaptă pronunțarea deciziei la CAB ( desemnarea câștigătorului poate fi contestată) iar pentru contractul prin care se cumpără între 20 și 40 de trenuri Inter Regionale suntem la a treia suspendare a licitației.
 
Gigi Gavrilă despre soluția unui Memorandum care nu este o premieră : loturile 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești fiind atribuite fără să se mai aștepte eventualele contestații în justiție : ,,Sincer să fiu nu știu despre această soluție. O să vorbesc cu colegii de la CNAIR (Compania de Drumuri) și să vedem în ce măsură se potrivește situația. Categoric, vom încerca să promovăm un astfel de memorandum în Guvern dacă se poate. Inclusiv conducerea Ministerului este hotărâtă și ne dorim să finalizăm cât mai rapid această licitație. Există un interes la nivel internațional foarte mare pentru aceste licitații pentru că vorbim și de o perioadă de întreținere care, într-o primă etapă poate este de 15 ani dar poate fi extinsă până la 30 de ani. Pentru Ramele IR am cerut o capacitate între 300 și 350 de locuri iar pentru cele Regionale ( 40 – 80 rame) vor fi aprox. 500 de locuri, 250 pe scaune și 250 în picioare, distanțele fiind scurte. Aceasta a fost și prima licitație, din păcate culoarele justiției sunt încurcate” a explicat Gigi Gavrilă, președintele ARF.
 
Legea nr. 101/2016 spune clar că: „autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei Consiliului privind soluționarea contestației și după expirarea termenului de așteptare prevăzut pentru încheierea lui, care nu este întrerupt/suspendat de formularea contestației”. Din 2005 Ministerul Transporturilor NU a mai reușit să cupere niciun tren nou iar în 2023 se estimează liberalizarea serviciilor de transport călători (adică se va permite și companiilor din afara țării să opereze)
 
(PH)
 

Etichete exclusiv onlineGigi GavrilăARFtrenuri noiguvernfinantare UE(PH)

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live