Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: RADIOJURNAL Marţi, 15 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Claudiu Pădurean, Cluj

15 Septembrie 2018
Vizualizari: 489
Comentează add

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, le-a atras atenţia autorităţilor asupra modului în care acţionează pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Corina Creţu: Probleme birocratice împiedică finanţarea unor proiecte

claudiu-padurean-cluj

   Comisarul european pentru politica regională, Corina Creţu foto: Arhivă

Comisarul pentru politică regională, Corina Creţu, le-a atras atenţia din nou astăzi autorităţilor române asupra modului în care acţionează pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.
 
La o conferinţă de presă susţinută la Turda, comisarul european a vorbit despre proiectele a două viitoare autostrăzi Piteşti - Sibiu şi  Iaşi-Târgu Mureş.
 
Reporter: Claudiu Pădurean - Comisarul european Corina Creţu a declarat la Turda că din 2014, de când a preluat mandatul la Bruxelles, doar patru mari proiecte de infrastructură au fost depuse spre finanţare de autorităţile române.
 
Ea a criticat faptul că există probleme birocratice care împiedică finanţarea unor proiecte care ar fi putut fi eligibile şi a dat exemplul autostrăzii Sibiu-Piteşti, care nu poate fi finanţată cu bani europeni, deoarece pe două tronsoane au început lucrările fără să existe avize de mediu.
 
Corina Creţu: Din punctul nostru de vedere, proiectul este extrem de întârziat şi estimările noastre arată că această construcţie nu poate începe mai devreme de anul 2019. Licitarea autostrăzii este, după cum ştiţi, împărţită în cinci loturi, din care loturile II, III şi IV sunt cele mai dificile din punct de vedere tehnic, deoarece sunt situate în munţi. În acest stadiu, loturile I şi V au fost oferite, deci s-au început lucrările în absenţa evaluării impactului asupra mediului.
 
Reporter: Corina Creţu a criticat şi faptul că autorităţile române doresc să construiască autostrada montană în parteneriat public-privat.
 
În opinia sa, acest lucru înseamnă o deprioritizare a proiectului.
 
Corina Creţu a adăugat că studiile tehnice necesare pentru autostradă ar fi putut să fie finanţate cu bani europeni din acest exerciţiu financiar, iar lucrările efective ar fi putut să înceapă din 2021 şi să fie finanţate cu bani europeni din exerciţiul financiar viitor.

Etichete comisarul european pentru politică regionalăCorina Creţuinfrastructuratransporturiautostrazi

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live