Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: RADIOJURNAL Joi, 22 Aprilie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

19 Noiembrie 2015
Vizualizari: 1748
Comentează add

CNADNR caută noi constructori pentru pasajele de pe DN 7 centura Aradului.

CNADNR reia licitația pentru pasajele de pe DN 7 centura Aradului

alex-lancuzov

Foto: Arhivă.

Compania de Autostrăzi și Drumuri va organiza o nouă licitație pentru reluarea lucrărilor de construcție la cele două pasaje supraterane de pe DN 7- Centura Aradului.

La peste 4 ani de la debutul lucrărilor de construcție pasajul suprateran de la km. 540 care supratraversează linia de cale ferată București –Arad a ajuns la un stadiu fizic de doar 25 % în timp ce al doilea pasaj în construcție peste linia de tren Brad-Curtici a ajuns la 65 %.

Potrivit unui răspuns CNADNR la solicitarea RRA, cele două contracte de execuție au fost reziliate în noiembrie 2014, respectiv în martie anul acesta după ce constructorii (Confort Timișoara și CCCF) nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale.

Povestea pasajelor

Povestea construcției celor două pasaje arată un adevărat lanț al slăbiciunilor în derularea contractelor.

Lucrările de execuție cu finanțare de la buget au început la sfârșitul anului 2011 dar au fost oprite în vara anului viitor după ce la rectificarea bugetară au fost tăiate fondurile necesare continuării lucrărilor.

Între timp unul dintre constructori a intrat în insolvență iar șantierul a început să se degradeze.

După doi ani cu lucrări abandonate, primăria municipiului Arad a încercat să preia cele două pasaje de la CNADNR și a montat indicatoare de informare cu mesajul : ,,Vă aflaţi pe un drum naţional. Guvernul României a sistat lucrările la acest pasaj în august 2012.

Suntem în 2014: Aradul aşteaptă finanţarea”, textul fiind semnat „Consiliul Local Municipal Arad”. Compania de Drumuri a reacționat și a anunțat că a alocat aproape 10 milioane de euro pentru continuarea lucrărilor însă pe șantiere nu a mai apărut nimeni.

Astfel, în noiembrie 2014 respectiv martie 2015 contractele de execuție au fost reziliate și a urmat un nou proiect tehnic pentru a se vedea cât de mult s-au degradat lucrările, iar peste aproximativ 2 săptămâni CNADNR va scoate la licitație contractul pentru reluarea lucrărilor.

Primul pasaj peste DN 7 (km 520 +248) are o lungime de peste 1 km. cu tot cu bretele iar lucrările vor dura aprox. 9 luni în timp ce al doilea pasaj (lungime 322 m. la intersecția cu DJ 709B) cu tot cu relocarea conductei de transport gaze de la CET Arad ar putea fi gata în 3-4 luni.

Până la finalizarea celor două obiective pe DN 7 centura Aradului, la trecerile peste liniile de cale ferată TIR-urile formează cozi de 2-3 km, barierele închizându-se de zeci de ori în 24 de ore.

DN 7 centura Aradului preia traficul greu spre și dinspre Autostrada A1 Nădlac-Arad, însă pe măsură ce loturile de Autostradă dintre Lugoj și Deva se apropie de finalizare traficul de tranzit se va muta de pe DN 7 Valea Mureșului pe Autostrada A 1 Deva-Timișoara –Arad.

Construcția celor 2 pasaje de pe centura Aradului se numără printre cele 19 proiecte critice asumate de CNADNR la începutul anului.


Etichete exclusiv onlineCNADNRcenturaAradlicitatiepasaje

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live