Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: RADIOJURNAL Luni, 28 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Paul Poteraşi

21 Februarie 2012
Vizualizari: 1808
Comentează add

O Înaltă Instanţă din Marea Britanie a decis ca site-ul de socializare să fie folosit într-o cauză în care existau dificultăţi în localizarea uneia dintre părţi. Avocaţii spun ca acest lucru ar putea deveni regulă.

Citaţie la proces în loc de Like pe Facebook

paul-poterasi

Facebook ar putea să fie din ce în ce mai implicat în soluţionarea plângerilor penale. Foto: Arhivă Reuters.

Plângerile penale pot fi de acum deservite în Marea Britanie prin intermediul reţelei de socializare Facebook, după ce o Înaltă Instanţă a dat o hotărâre în acest sens, transmite The Telegraph.

Judecătorul Teare a fost de acord ca site-ul de socializare să fie folosit într-o cauză comercială în care existau dificultăţi în localizarea uneia dintre părţi.

Facebook este folosit cu regularitate pentru citaţii în cazul plângerilor din Australia şi Noua Zeelandă şi a fost folosit de mai multe ori până acum şi în Marea Britanie.

Cu toate acestea, este pentru prima dată în Marea Britanie când este aprobată folosirea acestuia de o instanţă superioară.

Avocata Jenni Jenkins, care reprezintă una dintre părţile din acest caz, susţine că hotărârea dată de instanţă poate reprezenta un precedent şi poate deveni o regula în viitor.

"Este o evoluţie naturală. O Înaltă Curte deja a permis ca o plângere să fie deservită printr-un ordin de Twitter, deci era doar un hop de trecut până când şi Facebook să facă acest lucru", a spus Jenni Jenkins.

În 2009, judecătorul Lewison a permis printr-un ordin identificarea unei persoane prin intermediul Twitter în condiţiile în care datele despre aceea parte erau cunoscute doar de reţeaua de socializare, iar un alt mod de a găsi persoana respectivă nu exista.

În luna martie a anului trecut un alt judecător a dat un ordin ca Facebook să ajute într-un caz, însă atunci era o instanţă locală.

Plângerea în valoare de 2,1 milioane de dolari prezentată la Înalta Curte a fost făcută de două firme de investiţii, împotriva unei firme de brokeraj dar şi a unora dintre angajaţii acesteia.

Firmele de investiţii spuneau că firma de brokeraj a majorat în mod semnificativ comisionul şi încercau să îşi recupereze fondurile.

De partea cealaltă, firma neagă acuzaţiile şi susţine că dacă ar fi răspunzătoare ar trebui să îşi recupereze o parte din fonduri de la cei doi angajaţi.

Firma de brokeraj a solicitat ca plângerea împotriva unuia dintre angajaţi să fie trimisă la ultima sa adresă, însă deoarece au existat dubii ca acesta ar mai locui încă acolo s-a apelat la ajutorul Facebook.

Judecătorul Teare a întrebat fima dacă poate verifica faptul că angajatul are respectivul cont de Facebook.

Instanţa a auzit că Fabio de Biase era prieten pe site-ul de socializare cu unii colegi de ai săi de la muncă şi că folosea acel cont deoarece acceptase cererile de prietenie venite de la câţiva angajaţi ai firmei.


Etichete FacebookTwitterplângereinstanţălocalizare

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live