Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: IN ZORI Duminică, 15 Decembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

15 Aprilie 2019
Vizualizari: 480
Comentează add

Apel matinal - invitat: ministrul transporturilor, Răzvan Cuc Apel matinal - invitat: ministrul transporturilor, Răzvan Cuc  - Conține audio

catalin-cirnu

 

AUDIO: Apel matinal - invitat: ministrul transporturilor, Răzvan Cuc.


RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (15 aprilie, ora 8:30) - Emisiunea: "Matinal" - Rubrica: "Apel matinal" - Realizator: Cătălin Cîrnu - 2019 trebuie să fie anul investiţiilor în România, după semnarea contractului de proiectare şi execuţie a unor noi tronsoane de autostradă, respectiv, a contractului privind Centura de Sud a Capitalei. De asemenea, tot ieri s-a semnat şi contractul de furnizare a unui sistem destinat traficului pe Magistrala 5 de metrou. Discutăm pe această temă cu invitatul "Apelului matinal" de astăzi, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc. Bună dimineaţa!
Răzvan Cuc: Bună dimineaţa!
Realizator: Domnule ministru, avem şi termene de execuţie, fondurile sunt ok, sunt gata, sunt alocate deja?
Răzvan Cuc: Sigur, aşa cum aţi spus şi dumneavoastră, atât bugetul, cât şi bugetul alocat de către Guvernul Dăncilă, cât şi programul de guvernare prevede că investiţiile în infrastructură sunt o prioritate, nu sunt numai în acest an, au fost încă de la începutul guvernării în 2017. Fonduri sunt, pentru că cele două proiecte pe care le-aţi menţionat mai devreme sunt proiecte care se califică pe fonduri europene, deci nu va fi o problemă de bugetare. Ce am solicitat constructorilor, încă de ieri, dar nu numai, pentru că acest lucru l-am solicitat încă de la preluarea noului mandat, a fost ca termenele pe care le au în contracte să le scurteze cât mai mult, şi aici nu mă refer neapărat la execuţie, mă refer la proiectare, care, deşi are alocat un termen, dau un exemplu, în cazul Piteşti - Sibiu, de 12 luni, ea poate fi scurtată undeva la două luni, astfel încât lucrările să poată începe mult mai repede. Ce vreau să vă spun, am solicitat acest lucru pentru că am observat că alte firme care au contracte în derulare au reuşit să scurteze această perioadă de proiectare, deci, se poate, şi atunci toţi trebuie să urmeze acest exemplu, pentru că, aşa cum spuneam, cred că răbdarea şi a mea, şi a dumneavoastră, şi a tuturor românilor a ajuns la final când vine vorba de construcţia de autostrăzi şi de asta constructorii, dacă tot îşi asumă, şi îşi asumă contractele pe care le licitează, trebuie să se plieze şi pe doleanţele ministerului şi ale românilor.
Realizator: Ideea este, evident, generoasă, dar termenele, fie ele cele stabilite prin lege, credeţi sau avem speranţa că vor fi respectate?
Răzvan Cuc: Cu siguranţă vor fi respectate, pentru că, aşa cum aţi şi văzut, în acest mandat mi-am dedicat mandatul vizitelor pe şantier, nu mai există nicio scuză din partea constructorilor, din punct de vedere administrativ nu există niciun blocaj, pe niciun lot care este în execuţie în acest moment în România de autostrăzi. Deci, dacă nu îşi vor face treaba, cu siguranţă vom lua măsurile care se impun, şi aici ştiţi foarte bine că, odată cu rezilierea unui contract a unui consorţiu de firme internaţionale, care se presupune şi suntem convinşi că au un palmares bogat în momentul în care vin şi participă la licitaţii, în momentul în care reziliem contractul ştiţi că dăm şi acel certificat constatator negativ şi pentru o perioadă de trei ani de zile aceste firme nu mai pot participa la alte licitaţii. Nu este o ameninţare, dar este pur şi simplu un lucru care, dacă aceste firme, nu vorbesc, deci nu vreau să generalizez, să ne înţelegem, sunt firme care îşi fac treaba foarte bine şi respectă termenele, dar din păcate sunt şi unele firme, aşa cum spuneam, care vin în România cu două laptopuri şi o mapă şi după aceea ne trezim că subcontractează lucrările la firmele româneşti, pe care câteodată mai trebuie să şi plătească. În acest sens eu nu voi mai tolera niciun fel de rabat de la condiţiile pe care le-am impus constructorilor, care cred că sunt condiţii de bun simţ, adică, respectarea termenelor de execuţie, calitatea şi plata subantreprenorilor români, pentru că, în fond şi la urma urmei, trebuie să constatăm o realitate: ei vin şi lucrează în România şi trebuie să respecte mediul de afaceri din România.
Realizator: Apropo de vizitele pe şantier, ştiu că aţi fost plecat mai mereu şi pe Centura de la Bacău, dar, un exemplu concret, Pasajul de la Domneşti, pe care l-aţi vizitat în urmă cu mai puţin de două săptămâni, ca o confirmare, ieri, am trecut eu pe acolo, nici urmă de utilaj sau de muncitor. Ce se întâmplă în astfel de cazuri?
Răzvan Cuc: Să ştiţi că am fost foarte dezamăgit de atitudinea constructorului. I-am recomandat domnului director Narcis Neaga să aibă o discuţie foarte serioasă în cursul acestei săptămâni, exect cum am procedat şi în cazul Centurii de la Mihăileşti, unde constructorul a fost chemat de mai multe ori, i s-a spus să se mobilizeze. La Domneşti, constructorul are autorizaţie de construcţie pentru pilele de la pod, el trebuia să lucreze la ele. Dacă nu se va mobiliza până la sfârşitul acestei săptămâni, cu siguranţă mă veţi vedea pe şantier şi voi lua măsurile care se impun, pentru că ei trebuie să înţeleagă un lucru: ei nu trebuie să se mobilizeze doar în momentul în care merge ministrul transporturilor în teren. Ei trebuie să fie mobilizaţi în permanenţă şi să lucreze, pentru că primesc bani de la bugetul de stat, au autorizaţie de construcţie şi trebuie să lucreze la ceea ce pot să lucreze până când se vor finaliza şi exproprierile la acel obiectiv. Ştiţi foarte bine că a fost acolo o problemă cu un alt obiectiv al Primăriei Municipiului Bucureşti, dar asta nu înseamnă că ei nu pot lucra în momentul de faţă. Deci, din punctul meu de vedere, acest constructor nu cred că a înţeles foarte clar mesajul pe care eu l-am transmis şi, drept urmare, are termen până vineri să se mobilizeze şi să înceapă lucrul. Aşa cum aţi spus, era vorba să aducă o foreză la faţa locului, care să execute lucrările necesare la pilele podului, şi după aceea să continue mai departe cu restul de executat. O să vedeţi cu siguranţă şi măsura pe care o voi lua dacă acest lucru nu se va întâmpla.
Realizator: Ştiţi care e problema? Chiar dacă se reziliază un contract, până la urmă tot întârzieri înseamnă, dar rămânem pe acea parte a Capitalei, ce aveţi în vedere pentru Centura de Sud?
Răzvan Cuc: Pentru Centura de Sud, aşa cum aţi văzut şi în cursul zilei de ieri, am semnat cel de-al treilea lot al centurii la profil de autostradă. În urma cu trei săptămâni semnam lotul 2. Constructorii, de asta le-am şi cerut să se grăbească cu proiectarea, să intre la lucru de îndată, pentru că, în fond şi la urma urmei, Bucureştiul trebuie să aibă o centură europeană, o centură la profil de autostradă care să unească autostrada A1 Bucureşti - Piteşti de A2 Bucureşti - Constanţa, care să preia, practic, tot traficul greu şi, totodată, să se reducă şi timpii de aşteptare pe centura actuală, pentru că acest proiect, aşa cum spuneam, cum spuneam şi ieri, este un proiect care a fost prevăzut în programul de guvernare, aici mă refer la centura la profil de autostradă a Capitalei, şi iată că guvernul PSD a reuşit în 2017 să lanseze această procedură. Din păcate, din cauza contestaţiilor s-a tergiversat puţin şi s-au semnat contractele în cursul acestui an. Deci, vom avea centură la profil de autostradă. Aşa cum spuneam, Partidul Social Democrat, guvernul, susţine investiţiile, pe de o parte, în continuare şi, pe de altă parte, să finalizăm tot ceea ce avem în execuţie.
Realizator: Apropo...
Realizator: Şi mă voi asigura, mă scuzaţi că vă întrerup, că termenele aici, vă spuneam exact la începutul intrării în emisie că mă voi asigura că termenele de proiectare vor fi scurtate, astfel încât să se intre la lucru efectiv pe acest obiectiv.
Realizator: Şi apropo de lucrări finalizate, toţi oficialii spun că în luna decembrie vom circula cu metroul prin Drumul Taberei. Ca ministru al transporturilor, confirmaţi vestea? Se va putea circula?
Răzvan Cuc: Categoric! Categoric! Tocmai din acest motiv găsisem un blocaj chiar la contractul pe care l-am semnat ieri la sistemul de automatizare. Am fost şi în şantier, la faţa locului, în urmă cu două săptămâni, pe Magistrala 5. Domnul director Șodolescu, directorul Metrorex, şi-a pus mandatul pe masă că va finaliza acest proiect şi în decembrie vom circula cu metroul pe Magistrala 5, între Eroilor şi Râul Doamnei.
Realizator: Să sperăm că toate promisiunile vor fi onorate. Vom păstra şi noi înregistrarea. Zi bună să aveţi şi spor la treabă!
Răzvan Cuc: Vă mulţumesc mult! Asemenea! O zi bună!
Realizator: Invitatul "Apelului matinal" de astăzi, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc.

Transcriere realizată de agenţia de presă RADOR.


Etichete Apel matinalministrul transporturilorRăzvan Cuc

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live