Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal (Continuare) Marţi, 15 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Emisiuni

Autor

Adriana Turea

16 Martie 2016
Vizualizari: 3257
Comentează add

,,Somnul odihnitor este un vis accesibil” este sloganul care marchează, anul aceasta Ziua Mondială a Somnului.

18 Martie - Ziua Mondială a Somnului

adriana-turea

 Foto: pixabay.com

 ,,Somnul odihnitor este un vis accesibil” este sloganul care marchează, anul aceasta, pe 18 martie, Ziua Mondială a Somnului. Cu acest prilej, Societatea Română de Pneumologie atrage atenţia că maladiile somnului au leac. 

 
Efectele lipsei de somn
 
Performanţa şcolară, sportivă si performanţa fizică, în general, scad foarte mult in cazul copiilor care au tulburări de somn. De asemenea, calitatea slabă a somnului, pentru un copil obez poate duce, printre altele, la fel ca in cazul adultului, la complicatii cardiace, neurologice şi endocrinologice. 
Medicii specialişti în somnologie atrag atenţia că părintele este cel care poate da un exemplu bun copilului sau îi poate cultiva obiceiurile proaste în privinţa somnului. 
 
Programul de somn
 
De asemenea, doctorii susţin că programul de somn al unui copil trebuie stabilit în funcţie de vârsta şi de activităţile pe care le are peste zi. De exemplu, în cazul copiilor cu vârsta între 5 şi 10 ani, ora la care ar trebui să meargă la somn este 8 sau 9 seara şi ar trebui să doarmă intre 10 şi 11 ore. 
Pe vârste, specialiştii în somnologie spun că lucrurile stau cam aşa: un copil cu vârsta între 0-2 luni trebuie sa doarmă intre 12 şi 18 ore, pentru grupa de vârstă 3-5 ani sunt necesare 11-13 ore, cei cu vârsta de 10 – 17 ani ar trebui să doarmă între 8 ore jumătate şi 9 şi jumătate, iar adulţii între 7 şi 9 ore pe noapte.
 
Calitatea somnului
 
Însă nu doar numărul de ore dormite este important, ci şi calitatea somnului. Mulţi dintre noi suntem tentaţi ca sâmbăta şi duminica să ne trezim mai târziu. Doctorii spun însă că nu avem decât senzaţia că ne odihnim mai mult. Dar de fapt, un somn de calitate se obţine şi prin crearea unui obicei de a merge la aceeaşi oră la culcare şi a ne trezi la aceeaşi oră, indiferent de zi. Această rutină este importantă şi pentru copii. 
În plus, camera unde dormim dormim trebuie să fie bine aerisită, lipsită de semnale luminoase şi departe de zgomot, explică presedintele Secţiunii de Somnologie si Ventilaţie Non-Invazivă a Societăţii Române de Pneumologie, doctor Oana Deleanu. Ea explică şi de ce visele au o valoare «igienică», că cei mici «cresc» şi cu somn, iar adulţii îşi întăresc sistemul imunitar. 
Iar pentru cei care suferă de apnee, descrie tabloul clinic şi metodele de tratament.
 
Audio:
 
 

Etichete ziua mondială a somnuluimaladiile somnuluiapneesomn de calitatesomnologie

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live