Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Test decapotabil cu Mazda MX-5

Decapotabila japonezilor de la Mazda supranumită şi Miata a ajuns la cea de-a patra generaţie şi poartă indicativul de MX-5, fiind o opţiune ideală pentru o plimbare în doi.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 28 Mai 2017, 11:35

La prima întâlnire cu micuţul bolid de la Mazda am fost impresionat de forma aerodinamică a maşinii, mult accentuată spre latura sportivă mai ales când acoperişul este dat la o parte. Am avut la dispoziţie pentru câteva zile versiunea MX-5 G160 Revolution a decapotabilei propusă de constructorul japonez. Trebuie spus chiar de la început că vorbim despre o maşină pentru două persoane, cu un spaţiu personal restrâns la maxim şi cu un spaţiu de depozitare aproape inexistent. Atuurile maşinii nu vin însă din lejeritatea de care te bucuri la interior ci din senzaţiile pe care le trăieşti atunci când dai frâu liber plăcerii de a conduce.

Caroseria este foarte ușoară tocmai pentru a te bucura din plin de condusul în aer liber, asta pentru că acoperișul hard-top retractabil vine cu un design interesant şi cu finisaje care poartă semnătura conceptului KODO - Sufletul mișcării. Cu o schemă de culori în două tonuri opțională, acoperișul modern al micuţului bolid poate fi deschis din mers (la viteze de până la 10 km/h). Este indicat însă să opriţi pentru a executa manevra care durează doar 13 secunde până ce veţi simţi din plin aerul proaspăt – în fond esența unei mașini sport decapotabile.

Caracteristicile tehnice ale maşinii testate impresionează prin motorul Skyactiv G de 2 litrii cu 160 de cai putere şi cu un cuplu maxim de 200 Nm la 4.600 de rpm. Puterea merge către puntea din spate printr-o transmisie manuală cu şase trepte care propune un schimbător foarte scurt care permite însă schimbări rapide. Totuşi trecerea la viteze mai mari se face destul de lin fără o explozie de putere, iar consumul te duce la valori destul de mari însă corecte pentru capacitatea motorului.

Poziţia la volan este foarte confortabilă în scaunele sport de la Recaro, cu o susţinere laterală excelentă, însă cu volanul destul de aproape de şofer deoarece nu este reglabil şi pe adâncime (doar pe înălţime). In funcţie de dimensiunile şoferului poziţia poate să te avantajeze sau să te deranjeze în anumite zone de discomfort, însă totul trece în plan secund odată ce ai decapotat maşina şi ai pornit la drum.

Dotările specific echipării Revolution mi-au oferit şansa întâlnirii cu sistemul audio BOSE cu 9 boxe dintre care 4 boxe față, un subwoofer amplasat central jos și câte 2 boxe în fiecare tetieră, sistem destul de util atunci când mergi cu maşina decapotată, însă destul de stresant când îţi sună telefonul în ceafă. Pe lista de opţionale avem mai multe elemente inovative de tehnologie i-Activesense, precum monitorizarea punctului mort, avertizarea la depăşirea involuntară a benzii de circulaţie şi faza lungă automată.

Şi ajungem şi la total, pentru modelul testat preţul ajunge la peste 26.000 de euro, nici foarte scump dar nici ieftin pentru o maşină de distracţie, fără vreo utilitate cotidiană şi cu o concurenţă foarte variată de la măricelul Opel Cascada la adversarii direcţi BMW Z4 sau Audi TT Roadster.

 Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti
Ştiinţă & Tehnologie 11 Mai 2017, 20:18

Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti

La acest sfârşit de săptămână, peste 250 de mașini clasice din cadrul raliului Tour Amical 2017 vor fi admirate la noi în...

Raliul Tour Amical 2017 se termină la Bucureşti
Ştiinţă & Tehnologie 08 Mai 2017, 19:18

Noul Suzuki Swift a fost lansat oficial şi în România

Micuţul Swift de la Suzuki se luptă pentru supremaţie cu alte modele de mici dimensiuni precum Hyundai i20, Ford Fiesta sau...

Noul Suzuki Swift a fost lansat oficial şi în România
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2025, 10:33

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Medicii atrag atenţia că oboseala severă şi persistentă, anemia, durerile abdominale şi urina închisă la culoare pot fi...

Hemoglobinuria Paroxistică Nocturnă - o boală rară, gravă și frecvent subdiagnosticată

Radio România

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională
GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță

GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță

GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță
Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România

Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România

Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România
Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB

Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB

Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB