Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Sunetul Hondei Jazz

Japonezii i-au tușat noului Jazz elementele pe care le întâlnim la modelele mai mari ale mărcii HR-V și CR-V: liniile grilei frontale asociate cu cele care desenează farurile.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 03 Noiembrie 2017, 21:06

Monovolumul din clasă mică oferă un spațiu pe care l-am descoperit doar în momentul în care m-am urcat la volan alături de patru colegi. Cu toții am constatat că suntem mai puțin înghesuiți decât într-o dimineață obișnuită la metrou.

Și am pornit la drum prin capitala noastră aglomerată, dorind să primesc confirmări la specificațiile oferite de constructor. Motorul pe benzină de 1,3 litri și 102 CP cuplat la o cutie manuală în 6 trepte a dat semne de vioiciune, mai cu seamă la schimbarea vitezelor la turație mare. Căci nu putem vorbi despre accente sportive la o mașină destinată familiilor.

După vreo 60 de km rulați prin oraș, consumul indicat la bord a fost de 6,6 litri, cu jumătate de litru mai mult față de cartea tehnică. Poate stilul de condus să fi fost de vină, dar lucrurile au stat mult mai bine pe autostradă unde am reușit un consum de 4,5 litri la suta de km, aproape de ceea ce prezintă constructorul.

Honda Jazz ajunge destul de lent la viteza maximă permisă de codul rutier, iar zgomotul din habitaclu crește exponențial. Îmi vine greu să cred că monovolumul mic poate atinge 190 de km, viteza cu care se laudă japonezii. Din fericire, sistemul audio face față cu brio provocărilor externe și sunetul ce învăluie interiorul este de calitate. Surprinzător pentru clasa din care face parte, și unde Toyota Yaris rămâne principalul concurent, Jazz are în versiunea standard scaune față încălzite, comenzi pe volan sau faruri cu halogen și cu aprindere automată, deși interiorul păstrează un aer cazon cu un bord ergonomic.

Pentru o mașină fabricată în Japonia, detaliile tehnice sunt expresive. Suspensiile sunt bine setate și absorb cu ușurință denivelările de pe șosea și chiar pe cele de la trecerea peste șinele de tramvai sau cale ferată, iar capitolul siguranță este întregit de cele cinci stele primite la testele EuroNCAP și de multiplele sisteme de siguranță activă.

Principalul atu al Hondei Jazz este spațiul uriaș pe care îl poți avea dacă pliezi bancheta spate, cu un sistem pus la punct de japonezi. Astfel, portbagajul poate oferi 900 de litri, putând înghiți la nevoie chiar și o combină frigorifică.

De remarcat că în România, Honda Jazz se vinde doar în versiunea de bază, fiind un monovolum pe care doar cunoscătorii îl apreciază și pentru că prețul este piperat ... peste 15.000 de Euro cu toate taxele incluse!

Ştiinţă & Tehnologie 05 Octombrie 2017, 07:26

Google a lansat căşti audio cu traducere în timp real

Compania Google a introdus un nou model de căşti, care furnizează traducere în timp real din 40 de limbi diferite.

Google a lansat căşti audio cu traducere în timp real
Ştiinţă & Tehnologie 30 Septembrie 2017, 09:57

Probă de drum - noul Hyundai i30

Modelul nou i30 propus de coreenii de la Hyundai a ajuns la a 3-a generație și intră mult mai bine cu actualele dotări în...

Probă de drum - noul Hyundai i30
Ştiinţă & Tehnologie 22 Septembrie 2017, 12:47

Clusterul de la Măgurele într-o competiţie europeană

O inițiativă românească de stimulare a întreprinderilor mici și mijlocii are șanse să obțină un premiu European, dacă va avea...

Clusterul de la Măgurele într-o competiţie europeană
Salonul Auto București și Accesorii 2017
Ştiinţă & Tehnologie 03 Noiembrie 2017, 19:56

Salonul Auto București și Accesorii 2017

Salonul Auto București și Accesorii este singura expoziție auto cu tradiție, fiind primul eveniment auto cu caracter...

Salonul Auto București și Accesorii 2017
Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”
Ştiinţă & Tehnologie 11 Decembrie 2025, 18:09

Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”

O nouă rețea internațională de cercetători din domeniul științelor sociale, Forumul pentru Științele Sociale ale Vaccinării...

Scepticismul publicului față de vaccinare „este în creștere”
BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2025, 21:19

BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România

BYD, companie chineză, bifează o premieră în istoria celor 25 de ani a competiției, în care au triumfat 11 mărci de automobile

BYD Dolphin Surf, Mașina anului 2026 în România
Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2025, 13:11

Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift

Puține mașini au o istorie așa de lungă și plină de succes ca Honda Civic, model care s-a bucurat de popularitate încă de la...

Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift
Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2025, 10:53

Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale

Comisia Europeană a deschis o investigație privind utilizarea de către Google a conținutului online în scopuri de inteligență...

Inteligența Artificială: UE suspectează Google de practici neloiale

Radio România

ANM: Vreme caldă în țară, săptămâna aceasta. De când vor fi posibile ninsorile

ANM: Vreme caldă în țară, săptămâna aceasta. De când vor fi posibile ninsorile

ANM: Vreme caldă în țară, săptămâna aceasta. De când vor fi posibile ninsorile
Ministrul Energiei: Este foarte important pentru noi să avem acces la energie din ţările occidentale, atunci când preţul este accesibil

Ministrul Energiei: Este foarte important pentru noi să avem acces la energie din ţările occidentale, atunci când preţul este accesibil

Ministrul Energiei: Este foarte important pentru noi să avem acces la energie din ţările occidentale, atunci când preţul este accesibil
AFM deschide o nouă sesiune a programului Rabla

AFM deschide o nouă sesiune a programului Rabla

AFM deschide o nouă sesiune a programului Rabla
BRAȘOV: Instalațiile de zăpadă artificială, pornite pe pârtiile din Masivul Postăvarul

BRAȘOV: Instalațiile de zăpadă artificială, pornite pe pârtiile din Masivul Postăvarul

BRAȘOV: Instalațiile de zăpadă artificială, pornite pe pârtiile din Masivul Postăvarul