Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Renault Zoe - Probă de drum

Zoe a ajuns deja la a doua generație, iar francezii i-au oferit o motorizare mult mai musculoasă, de 110 CP cu 20 CP mai mult decât predecesorul său.

Articol de Cătălin Cîrnu, 29 Aprilie 2019, 15:38

Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată, cu un reductor într-o singură treaptă și care asigură o accelerare liniară și fluidă. Mașina țâșnește instantaneu și atinge 100 de km pe oră în vreo 11 secunde. Șofatul într-un regim rapid scade autonomia lui Zoe, consumul de energie fiind mai mare. La fel se întâmplă la urcarea pantelor, dar sistemele gândite de inginerii francezi te ajută să recuperezi pe coborâre. De asemenea, tehnologiile Z.E. încarcă bateriile montate sub automobil la decelerare sau la frânare, totul pentru a îmbunătăți autonomia.

Renault oferă garanția parcurgerii a 300 de km pe timp de vară, și a 200 de km iarna, când condițiile de drum sunt mult mai dificile. În cadrul test drive-ului de 5 zile efectuat prin București am reușit să măresc performanțele mașinii, rulând exact 331 de km până la momentul realimentării cu energie electrică. Doar cu modulul ECO activat, disponibil până atingi viteza de 95 de km pe oră. Viteza maximă dată de constructor pentru ZOE îți oferă garanția că radarele poliției nu pot fi date peste cap pe autostradă.

Întrucât vorbim despre un automobil electric, ne întoarcem la piesa de rezistență. Acumulatorul are o capacitate de 41 kWh și este alcătuit din 192 de celule. În plus, datorită tehnologiei Li-Ion acesta poate fi încărcat oricând, indiferent de cantitatea de energie deja înmagazinată. În plus, Folosind întotdeauna energia maximă disponibilă, încărcătorul Caméléon™ reduce considerabil durata încărcării, ceva mai mult de un ceas. Mașina poate fi realimentată și acasă, între 4,5 ore și o noapte întreagă pentru o încărcare completă, în funcție de încărcătorul utilizat.

Din fericire, infrastructura se dezvoltă cu repreziciune, Capitala oferind aproape 100 de stații de încărcare. ATENȚIE însă, multe dintre ele nu mai sunt gratuite!

Modelul 100 % electric ZOE poate fi considerat o copie a ultimului Clio, detaliile exterioare fiind puțin vizibile. La interior regăsim sistemul R-Link prin care pătrundem în universul multimedia cu ajutorul funcțiilor simple, printre care se numără un ecran tactil de dimensiuni generoase, Bluetooth, mufe USB și jack disponibile pe panoul central și multe altele.

Descoperim și comenzile obișnuite pentru rabatarea oglinzilor electrice, climatizarea automată, senzorii de ploaie și de lumină. Putem vorbi chiar și despre o notă de rafinament datorită tapițeriei din piele și a pachetului coloristic violet care animă habitaclul.

Șofatul este confortabil, suspensiile sunt setate aproape perfect și preiau orice denivelare de pe traseu, de la gropi la trecerile peste șinele de tramvai. Pe bancheta spate pot încăpea doar doi adulți, spațiul fiind diminuat din cauza bateriilor amplasate în podea, pentru că francezii au ținut să ofere o protecție maximă și un volum rezonabil al portbagajului.

Hyundai Tucson – Probă de drum
Ştiinţă & Tehnologie 25 Martie 2019, 10:17

Hyundai Tucson – Probă de drum

Constructorul coreean Hyundai se bucură în prezent de un nou Tucson, un model care s-a schimbat foarte mult de când a apărut...

Hyundai Tucson – Probă de drum
Renault Kadjar – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 23 Februarie 2019, 06:48

Renault Kadjar – Probă de Drum

SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin...

Renault Kadjar – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 15 Februarie 2019, 20:28

Peugeot 5008 - Probă de Drum

Mai marele familiei Peugeot a confirmat saltul realizat de casa franceză după apariția modelului 3008, în care designul și...

Peugeot 5008 - Probă de Drum
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2025, 08:01

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori

Pentru mai multă credibilitate, atacatorii folosesc o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori și bifă de verificare, dar...

DNSC:Tentativă de fraudă propagată pe o pagina de Facebook cu milioane de urmăritori
Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 13:39

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș

O fetiță de 14 ani din Teleorman este beneficiara celui de-al treilea transplant de cord efectuat la IUBCvT.

Fetiță de 14 ani, beneficiară a unui nou transplant de cord efectuat la Târgu Mureș
Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 11:30

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov

Potrivit colegilor de la Radio România Brașov FM, comuna Prejmer a pus la dispoziție cu titlu gratuit, pentru 49 de ani, un...

Centru logistic al Crucii Roșii Române, în comuna Prejmer, Brașov
Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic
Ştiinţă & Tehnologie 02 Iunie 2025, 09:56

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic

"Apel matinal" - Invitat: Dan Cîmpean, directorul DNSC.

Dan Cîmpean/ DNSC: Inteligența artificială este folosită și în scop malefic