Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Renault Kadjar – Probă de Drum

SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin în Europa.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 23 Februarie 2019, 06:48

Noul Renault Kadjar a schimbat multe în gama sa de motorizări și chiar reușește să impresioneze cu noul motor pe benzină de 1.3 litri, pe care Alianța l-a dezvoltat împreună cu Daimler. Unitatea de propulsie vine cu multe tehnologii noi, precum un filtru de particule care funcționează prin intermediul unei structuri poroase sub forma de figure și care se regenereaza automat la intervale regulate. Nu lipsește injecția directă, camera de ardere îmbunătățită și un nou turbocompresor, astfel că mașina produce, în funcție de alegere, 140 sau 160 de cai putere, fiind conectată fie la o cutie de viteze manuală în șase trepte, fie la una automată cu dublu-ambreiaj.

Noi ne-am bucurat în plimbarea noastră de motorizarea de 160 de cai și de cutia automată, pentru o experiență deosebită în traseul urban. Chiar dacă la prima impresie mașina pare greoaie, motorul își face rapid datoria și aruncă bolidul cu ușurință prin traffic. Valorile de consum sunt și ele bune, ținând cont că vorbim despre un model nou care nu a parcurs decât 2000 de km și care se bucură deja de un 8.8 l la 100 km, o valoare corectă raportat la puterea motorului și la stilul de condus al șoferului.

La capitolul concurență în acest segment putem spune că Nissan Qashqai, fratele lui Kadjar este echipat cu același motor de 1.3 litri, iar Seat Ateca are un TSI de 150 de cai putere. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Ford Kuga au și ele unități de propulsie performante dar cu o valoare de consum mediu mai mare decât a francezilor.

La interior faceliftul pentru Kadjar ne propune o consolă centrală ceva mai mare, cu suporturi noi pentru pahare și telefonul mobil. Scaunele au umplutură nouă și extensie pentru șezut, fiind acum ceva mai confortabile. Pe locurile din spate există spațiu suficient la nivelul picioarelor și al capului, însă este destul de clar că al treilea pasager ar fi serios incomodat de elementul central destul de înalt. Portbagajul are o capacitate de 472 de litri, iar pentru cei cu bagaje mai voluminoase există două butoane prin care se rabatează foarte ușor bancheta spate.

Tot ca noutate merită subliniat că faceliftul pentru Kadjar aduce acum un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, care compară imaginea surprinsă de camera frontală cu informațiile GPS-ului și te avertizează că ai depășit viteza legală. După facelift, cel mai mare ecran disponibil pentru sistemul multimedia are tot 7 inch, cu un meniu prietenos și ușor de intuit. Amplasarea ecranului tactil în planșa de bord este însă destul de îndepărtată și joasă față de poziția șoferului.

Tot la capitolul nemulțumiri față de modelul testat aș adăuga lipsa unei opțiuni de încălzire a volanului sau a unor facilități pentru mașini cu pretenții, precum un Head-Up Display sau o deschidere și închidere electrică a portbagajului

Așa că m-am bucurat din plin de acoperișul panoramic cu trapă electrică și de accesul și pornirea fără cheie, în plimbarea cu noul Renault Kadjar foarte atrăgător în culoarea verde Oural pe care o poartă cu mândrie.

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Ştiinţă & Tehnologie 01 Februarie 2019, 21:18

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce

Fiat 500 este mașina care a motorizat Italia timp de aproape 20 de ani.

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Hyundai Kona - Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 07 Ianuarie 2019, 10:29

Hyundai Kona - Probă de Drum

Constructorul sud coreean a lansat modelul Kona ca răspuns la avalanșa crossoverurilor etalate pe piața europeană de mai...

Hyundai Kona - Probă de Drum
Probă de Drum - Toyota Hilux
Ştiinţă & Tehnologie 15 Decembrie 2018, 16:36

Probă de Drum - Toyota Hilux

Cei de la Toyota continua sa afiseze un traditionalism de inegalat la capitolul camionete chiar si cu ultima versiune Hilux.

Probă de Drum - Toyota Hilux
Probă de Drum – Hyundai Santa Fe
Ştiinţă & Tehnologie 26 Noiembrie 2018, 20:47

Probă de Drum – Hyundai Santa Fe

Coreenii de la Hyundai au oferit o nouă generație la începutul anului 2018 SUV-ului Santa Fe, iar aceasta este disponibilă şi...

Probă de Drum – Hyundai Santa Fe
Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Ştiinţă & Tehnologie 24 Aprilie 2024, 21:26

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani

Campionii au fost întâmpinați în Piața Unirii din centrul municipiului de părinți, rude, prieteni dar și de autoritățile...

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Summit dedicat inovării digitale
Ştiinţă & Tehnologie 16 Aprilie 2024, 18:32

Summit dedicat inovării digitale

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică organizează, la Palatul Parlamentului, un summit dedicat inovării...

Summit dedicat inovării digitale
„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2024, 13:54

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului

Green Energy Expo & Romenvirotec, târgul pentru energii regenerabile şi protecţia mediului, s-a deschis la București.

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ştiinţă & Tehnologie 07 Aprilie 2024, 06:45

Proba de Drum cu Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere...

Proba de Drum cu Honda ZR-V