Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum - Suzuki Vitara

Segmentul SUV-urilor se imparte in mai multe subclase, in functie de marime, insa cea mai cautata categorie este cea a SUV-urilor compacte. Printre ele se remarca si Suzuki Vitara.

Articol de Bogdan Predescu, 26 August 2019, 12:19

Atunci cand pornesti la drum cu o masina de test incerci sa-i analizezi cu mare atentie parametrii de performanta. Dupa ce conduci pentru cateva ore o Suzuki Vitara ai putea avea impresia ca primesti multa masina pentru bani putini, ceea ce nu e neaparat un lucru foarte bun, pentru ca pretul avantajos al unui produs poate insemna ca undeva exista niste mici compromisuri acceptabile. Dar… sa o luam de la inceput.

Pe dinafara, Vitara arata bine. Este un SUV cu aspect mai impunator, nu rotunjit ca alte modele asiatice. Designul exterior pune accentul pe forta, pe linii puternice, care dau impresia ca masina ar avea abilitati de off-road. Totusi, tractiunea All Grip nu garanteaza accesul facil pe suprafete accidentate si pe povarnisuri accentuate. Datorita garzii la sol mai inalte nu am avut insa niciun fel de probleme pe drumuri pietruite sau forestiere, asa cum am intalnit in Cheile Bistritei din Masivul Buila-Vânturarița.

Pe dinauntru, masina are un aspect mai spartan, dar util si ergonomic. Am gasit multe spatii de depozitare si cate un loc pentru o sticla mare de apa in fiecare portiera. Pozitia la volan este confortabila si vizibilitatea buna confera o senzatie de siguranta in orice conditii de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie mica si bagajele aferente,

La drum, masina se simte rapida. Noul motor Suzuki Boosterjet de 1,4 litri si 140 CP asigura o acceleratie buna pe asfaltul urban, iar turbina asigura cuplul maxim aproape pe intreaga plaja de turatii. Are o mica intarziere la apasarea pedalei, dar cand activezi modul Sport aceasta devine insesizabila. Consumul de benzina obtinut a fost unul foarte bun, de aproximativ 6 litri la suta de km in regim mixt. Iar cat am rulat prin oras am remarcat ca nu a trecut de borna de 8 litri. Poate pentru ca este un SUV usor, de putin peste o tona. Ceea ce explica si unele lucruri. Faptul ca se misca bine, consuma putin si nu costa mult inseamna un rabat facut pe ici pe colo. De exemplu, la elementele de antifonare. Pe autostrada la viteza mare zgomotul exterior este destul de puternic si trebuie sa ridici vocea ca sa te faci auzit in masina. Materialele de plastic de la bord par subtiri si sistemul audio nu este foarte performant.

Suspensia este cam tare si te zguduie pe portiuni de roca sparta, iar uneori cate o portiera trebuie trantită mai cu spor pentru a se inchide. Oglinzile sunt retractabile electric, dar nu automat cand opresti si pornesti motorul.

Am intrat si pe forumurile auto Suzuki pentru a afla cateva pareri mai recente ale proprietarilor de Vitara si, in mod curios, oamenii spun ca aceste probleme sunt unele minore care nu-i deranjeaza, si in general sunt foarte multumiti de masina dupa zeci de mii de kilometri parcursi fara suprize neplacute. Pentru o piata avida de SUV-uri, japonezii au gandit unul care se impaca bine si cu drumurile lungi si cu aglomeratiile urbane, dar acelasi lucru il promit si rivalii Citroen C4 Cactus, Peugeot 2008, Renault Captur, Ford EcoSport sau Opel Mokka X. Cei de la Suzuki au insa multa incredere in Vitara pe care au reinviat-o cu tehnologii moderne, motorizari eficiente si un sistem de tractiune integrala performant pentru o mai mare siguranta si placere a condusului.

Probă de Drum - Peugeot 508
Ştiinţă & Tehnologie 03 August 2019, 14:06

Probă de Drum - Peugeot 508

Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018.

Probă de Drum - Peugeot 508
Lansare oficială – Dacia Spring, model nou
Ştiinţă & Tehnologie 12 Iulie 2024, 11:56

Lansare oficială – Dacia Spring, model nou

Dacia a prezentat de curând în Franța, noua versiune a primului model complet electric – Spring. Mașina este deja foarte bine...

Lansare oficială – Dacia Spring, model nou
Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”
Ştiinţă & Tehnologie 27 Iunie 2024, 19:40

Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”

Cea de-a doua zi a summit-ului mondial de verificare a conţinutului media de la Sarajevo a avut ca temă inteligenţa artificială.

Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”
Conferința de Securitate Cibernetică a Mării Negre
Ştiinţă & Tehnologie 18 Iunie 2024, 18:35

Conferința de Securitate Cibernetică a Mării Negre

Evenimentul se desfășoară sub egida Colegiului European de Securitate și Apărare.

Conferința de Securitate Cibernetică a Mării Negre
În București începe Tech Expo
Ştiinţă & Tehnologie 14 Iunie 2024, 11:48

În București începe Tech Expo

Peste 70 de expozanți vor prezenta vizitatorilor aproape 1.500 de produse și soluții, ultimele noutăți tehnologice de pe piață.

În București începe Tech Expo
Conferinţă despre inteligenţa artificială, la București
Ştiinţă & Tehnologie 11 Iunie 2024, 18:39

Conferinţă despre inteligenţa artificială, la București

Inteligența artificială reprezintă în acest moment o nouă revoluție, fiind prezentă într-o sumedenie de aplicații din toate...

Conferinţă despre inteligenţa artificială, la București
Bucharest Tech Week
Ştiinţă & Tehnologie 10 Iunie 2024, 14:27

Bucharest Tech Week

Cel mai mare festival de tehnologie și inovație din Europa Centrală și de Est și-a deschis porțile în Capitală.

Bucharest Tech Week
Începe producția unui nou motor de 1.2 litri la Uzina de la Mioveni
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iunie 2024, 08:58

Începe producția unui nou motor de 1.2 litri la Uzina de la Mioveni

Uzina HORSE România de la Mioveni începe producția motorului HR12, un motor de înaltă eficiență, cu 3 cilindri și o...

Începe producția unui nou motor de 1.2 litri la Uzina de la Mioveni