Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum - Suzuki Vitara

Segmentul SUV-urilor se imparte in mai multe subclase, in functie de marime, insa cea mai cautata categorie este cea a SUV-urilor compacte. Printre ele se remarca si Suzuki Vitara.

Articol de Bogdan Predescu, 26 August 2019, 12:19

Atunci cand pornesti la drum cu o masina de test incerci sa-i analizezi cu mare atentie parametrii de performanta. Dupa ce conduci pentru cateva ore o Suzuki Vitara ai putea avea impresia ca primesti multa masina pentru bani putini, ceea ce nu e neaparat un lucru foarte bun, pentru ca pretul avantajos al unui produs poate insemna ca undeva exista niste mici compromisuri acceptabile. Dar… sa o luam de la inceput.

Pe dinafara, Vitara arata bine. Este un SUV cu aspect mai impunator, nu rotunjit ca alte modele asiatice. Designul exterior pune accentul pe forta, pe linii puternice, care dau impresia ca masina ar avea abilitati de off-road. Totusi, tractiunea All Grip nu garanteaza accesul facil pe suprafete accidentate si pe povarnisuri accentuate. Datorita garzii la sol mai inalte nu am avut insa niciun fel de probleme pe drumuri pietruite sau forestiere, asa cum am intalnit in Cheile Bistritei din Masivul Buila-Vânturarița.

Pe dinauntru, masina are un aspect mai spartan, dar util si ergonomic. Am gasit multe spatii de depozitare si cate un loc pentru o sticla mare de apa in fiecare portiera. Pozitia la volan este confortabila si vizibilitatea buna confera o senzatie de siguranta in orice conditii de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie mica si bagajele aferente,

La drum, masina se simte rapida. Noul motor Suzuki Boosterjet de 1,4 litri si 140 CP asigura o acceleratie buna pe asfaltul urban, iar turbina asigura cuplul maxim aproape pe intreaga plaja de turatii. Are o mica intarziere la apasarea pedalei, dar cand activezi modul Sport aceasta devine insesizabila. Consumul de benzina obtinut a fost unul foarte bun, de aproximativ 6 litri la suta de km in regim mixt. Iar cat am rulat prin oras am remarcat ca nu a trecut de borna de 8 litri. Poate pentru ca este un SUV usor, de putin peste o tona. Ceea ce explica si unele lucruri. Faptul ca se misca bine, consuma putin si nu costa mult inseamna un rabat facut pe ici pe colo. De exemplu, la elementele de antifonare. Pe autostrada la viteza mare zgomotul exterior este destul de puternic si trebuie sa ridici vocea ca sa te faci auzit in masina. Materialele de plastic de la bord par subtiri si sistemul audio nu este foarte performant.

Suspensia este cam tare si te zguduie pe portiuni de roca sparta, iar uneori cate o portiera trebuie trantită mai cu spor pentru a se inchide. Oglinzile sunt retractabile electric, dar nu automat cand opresti si pornesti motorul.

Am intrat si pe forumurile auto Suzuki pentru a afla cateva pareri mai recente ale proprietarilor de Vitara si, in mod curios, oamenii spun ca aceste probleme sunt unele minore care nu-i deranjeaza, si in general sunt foarte multumiti de masina dupa zeci de mii de kilometri parcursi fara suprize neplacute. Pentru o piata avida de SUV-uri, japonezii au gandit unul care se impaca bine si cu drumurile lungi si cu aglomeratiile urbane, dar acelasi lucru il promit si rivalii Citroen C4 Cactus, Peugeot 2008, Renault Captur, Ford EcoSport sau Opel Mokka X. Cei de la Suzuki au insa multa incredere in Vitara pe care au reinviat-o cu tehnologii moderne, motorizari eficiente si un sistem de tractiune integrala performant pentru o mai mare siguranta si placere a condusului.

Probă de Drum - Peugeot 508
Ştiinţă & Tehnologie 03 August 2019, 14:06

Probă de Drum - Peugeot 508

Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018.

Probă de Drum - Peugeot 508
Proba de Drum cu Suzuki S-Cross
Ştiinţă & Tehnologie 23 Iulie 2025, 23:17

Proba de Drum cu Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross 2025 este un SUV compact care nu încearcă să epateze, ci să livreze exact ceea ce promite: un pachet practic,...

Proba de Drum cu Suzuki S-Cross
Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România
Ştiinţă & Tehnologie 12 Iulie 2025, 23:11

Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România

Unul din cei mai mari exportatori de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, producătorul Chery, a ajuns și în...

Auto: Producătorul auto chinez Chery intră în România
Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Ştiinţă & Tehnologie 11 Iulie 2025, 10:41

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500

Constructorul american Ford a introdus tracțiunea integrală pe modelul E-Transit Custom pentru a crește productivitatea...

Auto: Tracțiune integrală pe E-Transit și versiune hybridă pentru Fiat 500
Probă de Drum cu Audi Q5
Ştiinţă & Tehnologie 06 Iulie 2025, 20:33

Probă de Drum cu Audi Q5

Noul Audi Q5 este o evoluție subtilă, dar binevenită, a unuia dintre cele mai populare SUV-uri premium din lume. A treia...

Probă de Drum cu Audi Q5
Proba de drum cu Mazda CX-80
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iunie 2025, 17:39

Proba de drum cu Mazda CX-80

O prezență care nu poate fi ignorată în ultimul timp pe drumurile din România este noul SUV Mazda CX-80, cel mai recent pariu...

Proba de drum cu Mazda CX-80
Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Ştiinţă & Tehnologie 26 Iunie 2025, 11:32

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei

Fenomenul este neobișnuit pentru această dată a anului, arată datele Observatorului European în domeniu.

Jumătate din Europa se află sub efectele secetei
Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”
Ştiinţă & Tehnologie 08 Iunie 2025, 13:49

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”

Specialiștii ne recomandă să recugem periodic la așa-numite curăţenii digitale.

Conturile online inactive, „magneți pentru hackeri”