Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Mazda 3

Odata cu lansarea noului hatchback Mazda 3 in acest an, constructorul din Hiroshima pare sa tinda spre un nou nivel al desavarsirii tehnice si stilistice.

Articol de Dan Creța, 15 Aprilie 2019, 09:22

Noua Mazda 3 e desteapta si frumoasa, dar n-ajunge devreme acasa, pentru ca nu te lasa… sa pleci de la volan. Te tine conectat la drum si te face sa te simti una cu el, de parca ai fi insurubat la bord.

Mazda 3 e un obiect cizelat si condensat la maximum cu un habitaclu minimalist si un aspect exterior cu care designerul a urmarit sa provoace emotie si dorinta, atat pentru sofer si pasageri, cat si pentru pietonii care ar vrea sa devina soferi la vederea siluetei zvelte si elegante a bolidului. E un fel de versiune matură a filozofiei Kodo – Suflet al Miscarii. Daca precedenta generatie era o buna alternativa la clasicele compacte Focus, Golf, Astra sau Megane, noua Mazda 3 da impresia ca are aspiratii mai inalte decat clasa ei. In plus, la capitolul hatchback-uri sexy, singurul rival care-mi vine in minte este Alfa Romeo Julietta.

Gradul superior de armonie si rafinament continua si la interior, unde fanii Mazda vor gasi acelasi spatiu curat si proiectat pentru a fi orientat spre conducător. In mod surprinzator insa, japonezii nu merg pe tendinta ecranelor tactile mari care incorporeaza cat mai multe comenzi posibile, ci prefera butoanele fizice, discrete si perfect pozitionate. Ei cred ca un display central urias poate distrage atentia de la drum si, de ce nu, de la peisajul exterior. De aceea, e binevenit afisajul amplasat la nivelul privirii si mai ales proiectia laser a informatiilor esentiale pe parbriz.

Consola de comanda este situata ideal in prelungirea mainii soferului care poate accesa lista imensa de optiuni si setari si isi poate exercita cu usurinta controlul asupra intregului echipament tehnologic al masinii. Iar asistenta tehnica impresioneaza: pilot automat adaptiv cu control inteligent al vitezei si franarii, menținerea benzii de rulare si alte diverse tipuri de monitorizari si sisteme de siguranta, senzori si alerte, toate incluse in sistemul de siguranta i-Activesense conceput de Mazda si oferit in dotarea standard. Dar cum se conduce noua Mazda 3? Pur si simplu, minunat! Daca ai sansa sa rulezi pe un asfalt impecabil, simti ca plutesti ca o petala de floare de cires japonez care curge prin spatiu ca timpul.

Motorul pe benzina de 2 litri si 122 CP pare suficient de puternic, dar numai pentru cei care n-au gustat elanul agregatului de aceeasi capacitate care ofera 60 CP in plus pe roadsterul MX-5. La Mazda 3 consumul e bine optimizat la turatii mici, in regim mixt media e undeva la 6,5 litri la suta de km, poate si datorita tehnologiei M Hybrid cu motor starter integrat pentru repornirea rapida si activarea neintrerupta a sistemului start-stop. Cutia de viteze fluida, directia precisa, sasiul si suspensia bine echilibrate si reglate asigura un confort premium. Felul in care masina atrage toate privirile te poate face sa treci cu vederea unele compromisuri.

Designul aerodinamic al partii din spate reduce partial vizibilitatea prin luneta si spatiul la cap pentru persoanele mai inalte de pe bancheta posterioara. Dar structura e capabila sa absoarba mai multa energie in caz de impact si, in premiera in gama, exista airbag pentru genunchii soferului. Iar vestile bune nu se opresc aici, Mazda anunta pentru prima data pe modelul sau de clasa compacta si optiunea unui sistem de tractiune integrala.

Prin siguranta de top, performanta de invidiat si manevrabilitatea superioara, prin desavarsirea conexiunii Jinba-Ittai, noua Mazda 3 inseamna inca un pas stralucit pentru japonezii care si-au dorit ca creeze o masina confortabila si usor de utilizat in fiecare zi.

Renault Kadjar – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 23 Februarie 2019, 06:48

Renault Kadjar – Probă de Drum

SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin...

Renault Kadjar – Probă de Drum
Pajişti de iarbă de mare şi recife artificiale în zonele Eforie, Olimp, Jupiter, Neptun şi Venus
Ştiinţă & Tehnologie 18 Septembrie 2025, 12:47

Pajişti de iarbă de mare şi recife artificiale în zonele Eforie, Olimp, Jupiter, Neptun şi Venus

Un important proiect de mediu se desfăşoară în zona litoralului românesc, pentru stimularea biodiversităţii.

Pajişti de iarbă de mare şi recife artificiale în zonele Eforie, Olimp, Jupiter, Neptun şi Venus
Dolphin Surf, 5 stele EuroNCAP
Ştiinţă & Tehnologie 18 Septembrie 2025, 11:56

Dolphin Surf, 5 stele EuroNCAP

Ultimele teste de siguranţă din septembrie au evidenţiat automobile fabricate de constructori europeni precum Audi,...

Dolphin Surf, 5 stele EuroNCAP
Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up
Ştiinţă & Tehnologie 17 Septembrie 2025, 12:43

Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up

Dezvoltat în colaborare cu Romturingia, unul dintre cei mai importanți carosieri din România, noul model utilitar Dacia are o...

Dacia a lansat versiunea utilitară Duster Pick-up
Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari
Ştiinţă & Tehnologie 16 Septembrie 2025, 20:54

Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari

Când vine vorba de mașini care atrag priviri și fură inimi, decapotabilele sportive sunt cele mai seducătoare. Dintre...

Probă de Drum Mazda MX-5 RF Kazari
Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”
Ştiinţă & Tehnologie 16 Septembrie 2025, 18:52

Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”

O dezbatere pe tema inteligenței artificiale și detectarea conținutului manipulator s-a desfășurat la Parlament.

Inteligența artificială “poate să reprezinte un ajutor, nu doar un factor de risc”
Probă de Drum: Citroen C3 Aircross
Ştiinţă & Tehnologie 15 Septembrie 2025, 11:01

Probă de Drum: Citroen C3 Aircross

Francezii de la Citroen se laudă și cu modelul C3 o mașină are a prins anul acesta finala de 5 în concursul AUTOBEST Best Buy...

Probă de Drum: Citroen C3 Aircross
Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular
Ştiinţă & Tehnologie 14 Septembrie 2025, 13:27

Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular

Cu cât reducem LDL-ul (colesterolul) mai mult, cu atât scad evenimentele cardiovasculare, spun specialiștii.

Terapia cu statine, „sigură și eficientă” în reducerea riscului cardiovascular

Radio România

Alertă de tsunami după un cutremur de 7,8 grade în largul Extremului Orient rus

Alertă de tsunami după un cutremur de 7,8 grade în largul Extremului Orient rus

Alertă de tsunami după un cutremur de 7,8 grade în largul Extremului Orient rus
Filmările Gărzii de Mediu devin probe în instanță

Filmările Gărzii de Mediu devin probe în instanță

Filmările Gărzii de Mediu devin probe în instanță
OMS acuză giganții din industria alimentară, a tutunului și a alcoolului că blochează politici „care salvează vieți”

OMS acuză giganții din industria alimentară, a tutunului și a alcoolului că blochează politici „care salvează vieți”

OMS acuză giganții din industria alimentară, a tutunului și a alcoolului că blochează politici „care salvează vieți”
Interdicția pentru evrei într-un magazin din Flensburg readuce în memorie cele mai întunecate zile ale Germaniei

Interdicția pentru evrei într-un magazin din Flensburg readuce în memorie cele mai întunecate zile ale Germaniei

Interdicția pentru evrei într-un magazin din Flensburg readuce în memorie cele mai întunecate zile ale Germaniei