Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Iarna la mare cu Hyundai Elantra

Aspectul noului model reprezintă cea mai recentă interpretare a limbajului specific familiei constructorului coreean denumit elocvent: “fluidic sculpture 2.0”.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 02 Ianuarie 2018, 18:51

Am scos la plimbare cea de-a șasea generație a sedanului de clasă compactă Elantra al celor de la Hyundai şi ne-am bucurat de o motorizare diesel de 1,6 litri și 136 CP. Datele oficiale anunţă încă din start un consum mixt foarte bun, de 4,4 l/100 km, însă la fel de imposibil de atins în condiţiile unui test de două zile cu această maşină. Modelul testat a fost însă la înălţimea aşteptărilor, fără să impresioneze la vreun capitol, însă cu un echilibru general la marea majoritate a aspectelor căutate de ochiul ager al şoferului.

Evident că propulsorul diesel nu a fost foarte rapid la solicitările citadine, însă îşi face foarte bine datoria atunci când te aşezi la drum întins. Transmisia manuală cu șase rapoarte oferă un raport corect cu maşina de 1.390 kg, reuşind să aducă bolidul până la 100 km/h în aproape 10 secunde, iar cuplu de 265 Nm este atins între 1.500 şi 3.500 rpm.

Faţă de generaţia anterioară de Elantra, noul model este cu 2 cm mai lung şi cu 2,5 cm mai lat, însă ampatamentul a rămas neschimbat. Maşina arată însă bine la exterior cu formele fluide ale caroseriei care se traduc printr-un coeficient aerodinamic redus şi cu o grila frontală interesantă care beneficiază acum de o pereche de aerisiri active, prin care turbulenţele din zona roţilor sunt diminuate în timpul mersului pentru economie de carburant şi o siguranţă sporită.

La interior te bucuri de un spaţiu generos, cu bordul orientat spre conducatorul auto şi cu multe atracţii şi facilităţi pentru pasageri, precum şapte airbaguri, aer conditionat, computer de bord, bluetooth, cotiera din piele, geamuri electrice faţă şi spate cu tentă închisa, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, volan reglabil pe înălţime, asistenţă la pornirea în rampă, senzori de parcare cu spatele şi sistemul de management al stabilităţii vehiculului. Trebui spus că interiorul maşinii poate fi configurat în două versiuni cromatice de tapiţerie, pe bej sau pe negru, însă eu v-aş recomanda să nu mergeţi pe versiunea mai deschisă, deoarece aşa cum arăta maşina de test, bejul scoate în evidenţă orice mică pată rămasă în urmă pe scaune.

Până la urmă oferta de sedan compact a celor de la Hyundai prin Elantra, este una corectă aşa cum a mai subliniat, fără să fie o maşină deosebită şi fără să iasă în evidenţă cu ceva. Sunt elemente care contează într-o luptă destul de aprigă cu o concurenţă pretenţioasă am putea spune, reprezentată de Ford Focus, Honda Civic, Toyota Corolla, Renault Megane sau Skoda Octavia.

 Sunetul Hondei Jazz
Ştiinţă & Tehnologie 03 Noiembrie 2017, 21:06

Sunetul Hondei Jazz

Japonezii i-au tușat noului Jazz elementele pe care le întâlnim la modelele mai mari ale mărcii HR-V și CR-V: liniile grilei...

Sunetul Hondei Jazz
Salonul Auto București și Accesorii 2017
Ştiinţă & Tehnologie 03 Noiembrie 2017, 19:56

Salonul Auto București și Accesorii 2017

Salonul Auto București și Accesorii este singura expoziție auto cu tradiție, fiind primul eveniment auto cu caracter...

Salonul Auto București și Accesorii 2017
Probă de Drum cu noul Opel Zafira
Ştiinţă & Tehnologie 28 Octombrie 2017, 12:53

Probă de Drum cu noul Opel Zafira

Pentru cei care caută o maşină mai încăpătoare şi totuşi puternică şi elegantă, există câteva variante în segmentul...

Probă de Drum cu noul Opel Zafira
Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 26 Octombrie 2025, 18:38

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric

Noua interpretare oferită de francezi unui model iconic aduce în prim plan un model 100% verde, cu un plus de noutăți în...

Probă de drum: Renault 4 e-Tech electric
Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Ştiinţă & Tehnologie 25 Octombrie 2025, 20:23

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155

Dacia a primit o nouă confirmare după primele nouă luni din acest an. Bigster s-a dovedit al doilea cel mai vândut SUV de...

Probă de drum: Dacia Bigster full-hybrid 155
Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Ştiinţă & Tehnologie 24 Octombrie 2025, 12:30

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum

Universitatea Ovidius din Constanţa a devenit prosumator, producând energie verde prin 1.100 de panouri fotovoltaice care...

Universitatea Ovidius din Constanţa produce energie verde pentru propriul consum
Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Ştiinţă & Tehnologie 22 Octombrie 2025, 17:28

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental

Studiu realizat de o asociație pentru protecția minorilor, în colaborare cu TikTok, privind controlul parental al mediului...

Tații „tind să fie mai familiarizați” cu funcțiile de control parental
Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2025, 17:07

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Tarifele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Republica Moldova și Ucraina vor fi incluse în zona tarifelor europene de roaming

Radio România

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională

FRF anunţă candidatura pentru organizarea finalei Europa League 2028 sau 2029 pe Arena Naţională
GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță

GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță

GORJ: SJU Târgu Jiu, dotat cu un ecograf de înaltă performanță
Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România

Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România

Concert al Orchestrei Naţionale Radio, la 97 de ani de istorie a Radio România
Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB

Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB

Eurostat: România și Irlanda, țările din Uniunea Europeană cu cea mai mică pondere a taxelor și contribuțiilor sociale în PIB