Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice

Una dintre noile priorităţi ale executivului german vizează construirea unei maşini electrice cu o autonomie de rulare mult sporită faţă de modelele concurenţei.

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice
Autovehicolul electric i-MiEV lansat de Mitsubishi Motors, rivalul viitorului model german.

Articol de Ionuţ Dragu, 20 August 2009, 17:10

Germania a devenit cea mai nouă ţară care a îmbrăţişat ideea înlocuirii parcului auto actual cu maţini elocogice. Până în 2020, Germania ţinteşte să realizeze aproximativ 1 milion de maşini electrice.



În acest moment, din cele 41 de milioane de automobile din germania, doar 1452 sunt electrice.

Astfel Germania îşi face prezenţa pe o piaţă auto în creştere în ultimii ani. Numai luna aceasta, Nissan Motor Co din Japonia, a anunţat că are de gând să lanseze pe piaţă o maşină electrică până în anul 2012. General Motors are pregătit modelul ei reîncărcabil "Chevrolet Volt", cu care atacă şi ea segmentul pieţei auto ecologice. Chiar preşedintele Barack Obama a decretat drept un scop naţional construirea unor maşini mai prietenoase cu mediul, investind 2.4 miliarde de dolari în subvenţii federale pentru dezvoltarea viitoarei generaţii de baterii şi vehicule electrice în Statele Unite.



În Germania guvernul va cheltui aproximativ 500 milioane de euro în următorii trei ani pentru a stabili opt regiuni de testare şi de examinare a modului în care autoturisme ar putea fi mai puţin dăunătoare mediului înconjurător. Şeful ecomomiei germane, Karl-Theodor zu Guttenberg, a declarat că "este important ca reducerea dependenţei de produsele petroliere să fie coordonată cu necesitatea tot mai mare pentru folosirea bateriilor".



Acesta a menţionat că utilizarea masivă a bateriilor este destul de costisitoare dar utilizarea maşinilor cu motor electric va fi mai puţin costisitoare decăt cele tradiţionale cu motoare pe produse din derivatele petroliere. Ea a dat drept exemplu ţări precum Coreea de Sud şi Japonia care şi-au limitat dependenţa de petrol datorită dezvoltării rapide în cercetarea şi dezvoltarea surselor alternative de energie pentru autovehicule.



Un dezavantaj al maşinilor electrice este dat de timpul de pregătire al autovehicolului de drum. Dacă la o maşină normală nu îţi trebuie mai mult de 10 minute ca să "faci un plin", la maşinile electrice, pentru a parcurge o distanţă de 200 de km, ai nevoie de mai mult timp pentru a pregăti autovehicolul astfel încât să nu te trezeşti că rămâi pe marginea drumului.

Şeful ecomomiei germane a spus că planul de introducere pe piaţă al maşinilor electrice produse în Germania este pus sub semnul întrebării datorită alegerilor din 27 septembrie.

Cu toate acestea maşinile electrice devin din ce în ce mai mult o opţiune clară pentru marile oraşe datorită spaţiului redus pe care îl necesită. De exemplu de la Londra până la Berlin, sute de modele G-Wiz se strecoară pe străzile înguste. Singura problemă este dată de necesitatea unei baterii cu o durată de viaţă mai lungă decât cele actuale.

Jay Nagley, editorul Clean Green Cars, a declarat ca G-Wiz deşi este omniprezent pe străzile din Londra, din punct de vedere tehnic nu este o masina, ci o "bicicletă qvadruplă"." El a a mai spus că londonezii au recurs la acest mijloc de transport şi din dorinţa de a scăpa de amenzile de circulaţie pentru parcarea ilegală, dar şi pentru a ajunge mai rapid la destinaţie, fără să piardă prea mult timp în trafic. În aprilie, primarul Londrei Boris Johnson a lansat un plan pentru a obţine 100.000 maşini electrice pentru străzile din Londra, până în 2015 şi are în plan inclusiv crearea a 25.000 de staţii de încărcare. Acesta a promis şoferilor maşinilor electrice chiar o scutire de la plata taxei de congestie a traficului, impusă celor care trec prin zona centrală a Londrei.

În Germania, Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a spus că speră să introducă primul său autovehicul electric pe piaţă în 2013. Daimler, a fost însărcinat cu testarea unei versiuni electrice a modelului Smart. Acesta spune că lucrează împreună cu Tesla Motors pentru dezvoltarea unei surse de energie mai durabile decât cele actuale astfel încât să ofere o autonomie de rulare mai mare noilor maşini electrice. Executivul german a menţionat că se va lupta să menţină un preţ redus al "bateriei electrice", acesta fiind în prezent de aproximativ 15.000 euro, astfel încât autovehicolul să fie cât mai accesibil pe piaţă. De asemenea, printre măsurile vizate de executivul greman se regăsesc şi benzi speciale de trafic şi locuri de parcare cu prize de reîncărcare.

În alte părţi ale lumii, rivalul Mitsubishi Motors a lansat, în iunie, un vehicul electric (i-MiEV) care poate fii achiziţionat cu 48.300 dolari.

Oricum analişti se aşteptă ca producţia globală de automobile electrice să se extindă rapid în următorii ani. IHS Global Insight prognozează că ea piaţa va creste de la aproape 9500 de unităţi în acest an la mai mult de 58,000 în 2011.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Economie 06 August 2009, 19:03

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa

Maşinile trebuiau să fie casate în Germania, prin programul de înnoire a parcului auto.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Summit dedicat inovării digitale
Ştiinţă & Tehnologie 16 Aprilie 2024, 18:32

Summit dedicat inovării digitale

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică organizează, la Palatul Parlamentului, un summit dedicat inovării...

Summit dedicat inovării digitale
„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2024, 13:54

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului

Green Energy Expo & Romenvirotec, târgul pentru energii regenerabile şi protecţia mediului, s-a deschis la București.

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ştiinţă & Tehnologie 07 Aprilie 2024, 06:45

Proba de Drum cu Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere...

Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ghid pentru identificarea Deepfake
Ştiinţă & Tehnologie 01 Aprilie 2024, 18:54

Ghid pentru identificarea Deepfake

Ghidul are ca obiectiv principal protejarea şi educarea publicului cu privire la conştientizarea riscurilor de securitate...

Ghid pentru identificarea Deepfake
Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”
Ştiinţă & Tehnologie 21 Martie 2024, 10:23

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”

Prysmian a inaugurat în Capitală Centrul de Excelența în IT în prezența Excelenței Sale, Ambasadorul Italiei în România,...

Bucureștiul, „hub al tehnologiei pentru marile companii”
Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice
Ştiinţă & Tehnologie 16 Martie 2024, 13:46

Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice

Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică semnalează că în ultimele două zile s-au înregistrat mai multe atacuri...

Atacuri cibernetice îndreptate împotriva unor bănci și unor instituții publice
Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană
Ştiinţă & Tehnologie 12 Martie 2024, 10:24

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană

O instituţie specializată în acest domeniu a identificat până acum 739 de site-uri care funcţionează fără sau cu foarte...

Sute de site-uri de internet folosesc în prezent inteligenţa artificială pentru a crea articole fără intervenţie umană