Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice

Una dintre noile priorităţi ale executivului german vizează construirea unei maşini electrice cu o autonomie de rulare mult sporită faţă de modelele concurenţei.

Germania porneşte în cursa maşinilor electrice
Autovehicolul electric i-MiEV lansat de Mitsubishi Motors, rivalul viitorului model german.

Articol de Ionuţ Dragu, 20 August 2009, 17:10

Germania a devenit cea mai nouă ţară care a îmbrăţişat ideea înlocuirii parcului auto actual cu maţini elocogice. Până în 2020, Germania ţinteşte să realizeze aproximativ 1 milion de maşini electrice.



În acest moment, din cele 41 de milioane de automobile din germania, doar 1452 sunt electrice.

Astfel Germania îşi face prezenţa pe o piaţă auto în creştere în ultimii ani. Numai luna aceasta, Nissan Motor Co din Japonia, a anunţat că are de gând să lanseze pe piaţă o maşină electrică până în anul 2012. General Motors are pregătit modelul ei reîncărcabil "Chevrolet Volt", cu care atacă şi ea segmentul pieţei auto ecologice. Chiar preşedintele Barack Obama a decretat drept un scop naţional construirea unor maşini mai prietenoase cu mediul, investind 2.4 miliarde de dolari în subvenţii federale pentru dezvoltarea viitoarei generaţii de baterii şi vehicule electrice în Statele Unite.



În Germania guvernul va cheltui aproximativ 500 milioane de euro în următorii trei ani pentru a stabili opt regiuni de testare şi de examinare a modului în care autoturisme ar putea fi mai puţin dăunătoare mediului înconjurător. Şeful ecomomiei germane, Karl-Theodor zu Guttenberg, a declarat că "este important ca reducerea dependenţei de produsele petroliere să fie coordonată cu necesitatea tot mai mare pentru folosirea bateriilor".



Acesta a menţionat că utilizarea masivă a bateriilor este destul de costisitoare dar utilizarea maşinilor cu motor electric va fi mai puţin costisitoare decăt cele tradiţionale cu motoare pe produse din derivatele petroliere. Ea a dat drept exemplu ţări precum Coreea de Sud şi Japonia care şi-au limitat dependenţa de petrol datorită dezvoltării rapide în cercetarea şi dezvoltarea surselor alternative de energie pentru autovehicule.



Un dezavantaj al maşinilor electrice este dat de timpul de pregătire al autovehicolului de drum. Dacă la o maşină normală nu îţi trebuie mai mult de 10 minute ca să "faci un plin", la maşinile electrice, pentru a parcurge o distanţă de 200 de km, ai nevoie de mai mult timp pentru a pregăti autovehicolul astfel încât să nu te trezeşti că rămâi pe marginea drumului.

Şeful ecomomiei germane a spus că planul de introducere pe piaţă al maşinilor electrice produse în Germania este pus sub semnul întrebării datorită alegerilor din 27 septembrie.

Cu toate acestea maşinile electrice devin din ce în ce mai mult o opţiune clară pentru marile oraşe datorită spaţiului redus pe care îl necesită. De exemplu de la Londra până la Berlin, sute de modele G-Wiz se strecoară pe străzile înguste. Singura problemă este dată de necesitatea unei baterii cu o durată de viaţă mai lungă decât cele actuale.

Jay Nagley, editorul Clean Green Cars, a declarat ca G-Wiz deşi este omniprezent pe străzile din Londra, din punct de vedere tehnic nu este o masina, ci o "bicicletă qvadruplă"." El a a mai spus că londonezii au recurs la acest mijloc de transport şi din dorinţa de a scăpa de amenzile de circulaţie pentru parcarea ilegală, dar şi pentru a ajunge mai rapid la destinaţie, fără să piardă prea mult timp în trafic. În aprilie, primarul Londrei Boris Johnson a lansat un plan pentru a obţine 100.000 maşini electrice pentru străzile din Londra, până în 2015 şi are în plan inclusiv crearea a 25.000 de staţii de încărcare. Acesta a promis şoferilor maşinilor electrice chiar o scutire de la plata taxei de congestie a traficului, impusă celor care trec prin zona centrală a Londrei.

În Germania, Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a spus că speră să introducă primul său autovehicul electric pe piaţă în 2013. Daimler, a fost însărcinat cu testarea unei versiuni electrice a modelului Smart. Acesta spune că lucrează împreună cu Tesla Motors pentru dezvoltarea unei surse de energie mai durabile decât cele actuale astfel încât să ofere o autonomie de rulare mai mare noilor maşini electrice. Executivul german a menţionat că se va lupta să menţină un preţ redus al "bateriei electrice", acesta fiind în prezent de aproximativ 15.000 euro, astfel încât autovehicolul să fie cât mai accesibil pe piaţă. De asemenea, printre măsurile vizate de executivul greman se regăsesc şi benzi speciale de trafic şi locuri de parcare cu prize de reîncărcare.

În alte părţi ale lumii, rivalul Mitsubishi Motors a lansat, în iunie, un vehicul electric (i-MiEV) care poate fii achiziţionat cu 48.300 dolari.

Oricum analişti se aşteptă ca producţia globală de automobile electrice să se extindă rapid în următorii ani. IHS Global Insight prognozează că ea piaţa va creste de la aproape 9500 de unităţi în acest an la mai mult de 58,000 în 2011.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Economie 06 August 2009, 19:03

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa

Maşinile trebuiau să fie casate în Germania, prin programul de înnoire a parcului auto.

50.000 de "rable" vândute din Germania în Europa de Est şi Africa
Microsoft: 8,5 milioane de dispozitive Windows au fost afectate de pana IT de vineri
Ştiinţă & Tehnologie 21 Iulie 2024, 08:42

Microsoft: 8,5 milioane de dispozitive Windows au fost afectate de pana IT de vineri

Pana IT a survenit de la o actualizare a unui software realizat de firma de securitate cibernetică CrowdStrike.

Microsoft: 8,5 milioane de dispozitive Windows au fost afectate de pana IT de vineri
Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024
Ştiinţă & Tehnologie 20 Iulie 2024, 11:11

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul...

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024
Microsoft a remediat problema care a provocat o pană informatică de nivel global
Ştiinţă & Tehnologie 19 Iulie 2024, 17:06

Microsoft a remediat problema care a provocat o pană informatică de nivel global

Aeroporturi, bănci, spitale sau magazine din întreaga lume au fost afectate.

Microsoft a remediat problema care a provocat o pană informatică de nivel global
APEL MATINAL – În direct Bogdan IVAN ministrul cercetării
Ştiinţă & Tehnologie 17 Iulie 2024, 21:46

APEL MATINAL – În direct Bogdan IVAN ministrul cercetării

Apel Matinal, de luni până vineri de la ora 08.30.

APEL MATINAL – În direct Bogdan IVAN ministrul cercetării
Citroen C5 X PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 17 Iulie 2024, 12:52

Citroen C5 X PHEV

Specialiştii francezi au desenat un automobil care iese din tiparele unei anumite clase auto

Citroen C5 X PHEV
Lansare oficială – Dacia Spring, model nou
Ştiinţă & Tehnologie 12 Iulie 2024, 11:56

Lansare oficială – Dacia Spring, model nou

Dacia a prezentat de curând în Franța, noua versiune a primului model complet electric – Spring. Mașina este deja foarte bine...

Lansare oficială – Dacia Spring, model nou
Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”
Ştiinţă & Tehnologie 27 Iunie 2024, 19:40

Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”

Cea de-a doua zi a summit-ului mondial de verificare a conţinutului media de la Sarajevo a avut ca temă inteligenţa artificială.

Presa are nevoie de „o etică a utilizării inteligenței artificiale”