Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift

Puține mașini au o istorie așa de lungă și plină de succes ca Honda Civic, model care s-a bucurat de popularitate încă de la început, mai ales datorită crizei petrolului din anii 70. Pe atunci, era un hatchback mic cu un motor foarte economic, adaptat vremurilor. În prezent, Civic-ul ajuns la generația a 11-a este o mașină de familie mult mai mare și încăpătoare, dar eficiența consumului rămâne unul din punctele sale forte. Vă spunem doar atât: 4 litri de benzină la 100 km la drum întins, ceea ce înseamnă practic consum de diesel.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Decembrie 2025, 13:11

Imaginați-vă: te urci într-un Civic nou, apeși pe start și ... nimic. Niciun sunet de motor. Și pleci de pe loc doar cu un șuierat electric și lin ca un ninja în acțiune. Asta e Honda Civic e:HEV, adică full-hybrid self-charging care nu te obligă să cauți stații de încărcare fiindcă mașina generează energie în mers. Motorul termic învârte roțile doar la viteze mari, în rest generează energie pentru bateria care alimentează motorizarea electrică.

Facelift-ul pentru 2026 îl face pe Civic să arate ca un sportiv japonez îmbrăcat cu un kimono restilizat. Bara față e redesenată și are grile superioare și inferioare noi, cu design tip fagure, cu proiectoarele de ceață integrate acum în farurile LED, și cu alte elemente care îl fac să arate puțin mai agresiv, dar la fel de elegant.

La interior, găsim încărcare wireless și porturi USB-C standard, două în față și două în spate, conexiune Android sau Apple Car Play fără fir care se realizează instantaneu la pornirea mașinii, lucru extrem de satisfăcător, o grafică mai fluidă pe ecranul digital, oglindă retrovizoare cu funcție de auto-reglare a intensității luminii mașinilor din spate, materiale și finisaje îmbunătățite și iluminare ambientală în portiere și la nivelul picioarelor. Toate acestea în varianta mașinii de test cu nivel de echipare Advance în care m-am delectat și cu sistemul audio Bose cu 12 difuzoare, cu sunet clar și bass profund.

Adevărata distracție este asigurată însă de ceea ce se află sub capotă. Sistemul hibrid generează 184 CP și un cuplu electric instant de 315 Nm ce asigură o accelerație care te lipește de scaun, fără nicio întârziere la apăsarea pedalei. Modurile de condus se schimbă automat și inteligent: electric în oraș pentru economie, hybrid pe autostradă pentru eficiență și performanță și putere termică pură pentru accelerații viguroase.

Șasiul combină confortul cu dinamica, iar suspensiile sunt excelente pentru drumuri cu gropi. Mașina se simte solidă și bine închegată, fără vibrații ca în mașinile mai ieftine. La senzația asta contribuie și aerul premium din habitaclu, scaunele confortabile și spațiul suficient pentru persoane înalte și pe bancheta din spate. Intrarea și ieșirea din automobil sunt puțin îngreunate din cauză că scaunele din față sunt foarte joase, iar cel din dreapta nu are reglaje pe verticală, așa că pasagerii mai scunzi nu pot vedea prea bine înainte. Dar iubitorii mașinilor sportive s-ar putea să aprecieze poziția joasă la volan, mai ales în viraje unde Civic stă la fel de bine ca un Focus.

Cu 10 airbag-uri, protecție proactivă și sistemul inteligent de siguranță Honda Sensing, Civic-ul e o fortăreață zburătoare pe șosea. Detectează riscuri și intervine discret, fără să te facă să te simți prost că senzorii corectează niște manevre mai puțin reușite. Deasemenea, sistemul detectează pietoni și mașini și direcționează fasciculul de lumină sub nivelul ochilor pietonilor sau ecranează total mașinile din față și de pe sensul opus. Mi-a mai plăcut că accelerează și frânează singură în funcție de mașina din față și, mai mult, realizează și plecări automate de pe loc, o raritate în segment și o capabilitate utilă.

Pe piața din România, singurul concurent real ca hibrid de acest tip, cu auto-încărcare în mers, este Toyota Corolla Hibrid. Ceilalți rivali hibrizi, ca VW Golf, Skoda Octavia, Kia Ceed, sunt cu încărcare la priză. Un minus pentru Civic ar fi probabil prețul cam piperat, dar experții sunt de părere că economiile făcute la combustibil compensează.

Așadar, Honda Civic se remarcă prin eficiență și performanță, precum și prin confort și siguranță. Iar datorită felului dinamic în care se conduce poate fi acea mașină hibridă sportivă, furnizoare de adrenalină, care te mai scoate uneori din plictiseala urbană.

Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2025, 20:41

Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro

Aici sunt strânse la un loc toate informațiile actualizate despre studiile clinice din România.

Agenția Națională a Medicamentului a lansat platforma studiiclinice.anm.ro
Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 14:08

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery

Producătorul chinez Chery a lansat oficial în România noul model TIGGO 9, un SUV premium hybrid prin care se marchează...

Auto: ofensiva chinezească prin BYD și Chery
Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 02 Decembrie 2025, 10:05

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid

Modelul Tiguan, unul din stâlpii producţiei germane din Wolfsburg, cel mai vândut SUV din portofoliul Volkswagen, a ajuns la...

Probă de Drum: VW Tiguan Hybrid
Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Ştiinţă & Tehnologie 30 Noiembrie 2025, 15:03

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene

În prezent, instituția dispune de aproape 40 de aeronave fără pilot la bord, iar peste 100 de polițiști de frontieră au...

Poliția de frontieră, interesată de eficientizarea supravegherii aeriene
Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2025, 16:15

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate

Militari şi experţi în tehnologia apărării participă la un eveniment organizat la Academia Forţelor Terestre "Nicolae...

Tehnologia apărării: Cum poate răspunde guvernul la crizele de securitate
Probă de drum: BYD Sealion 7
Ştiinţă & Tehnologie 23 Noiembrie 2025, 16:42

Probă de drum: BYD Sealion 7

Sealion 7 face parte din seria „Ocean” și a fost etalat la nivel mondial acum 2 ani, la salonul auto de la Guangzhou. După ce...

Probă de drum: BYD Sealion 7
Summit digital la Berlin
Ştiinţă & Tehnologie 19 Noiembrie 2025, 18:32

Summit digital la Berlin

Tema centrală a fost reducerea dependenţei de tehnologia digitală americană şi chineză.

Summit digital la Berlin
Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Noiembrie 2025, 10:04

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi

Constructorul japonez Mazda a prezentat în aceste zile în România, noul SUV CX-5, o mașină cu o evoluție îndrăzneață, în...

Auto: noul SUV CX-5 de la Mazda a ajuns și la noi

Radio România

Kremlinul neagă că Putin ar vrea să restabilească URSS sau să atace NATO

Kremlinul neagă că Putin ar vrea să restabilească URSS sau să atace NATO

Kremlinul neagă că Putin ar vrea să restabilească URSS sau să atace NATO
MARAMUREȘ: Expoziția „Misterul Măștii Populare Românești”, vernisată la Castelul Vsetín din Cehia

MARAMUREȘ: Expoziția „Misterul Măștii Populare Românești”, vernisată la Castelul Vsetín din Cehia

MARAMUREȘ: Expoziția „Misterul Măștii Populare Românești”, vernisată la Castelul Vsetín din Cehia
DSVSA Bistrița-Năsăud îndeamnă la efectuarea examenului trichineloscopic pentru porcii sacrificați de sărbători

DSVSA Bistrița-Năsăud îndeamnă la efectuarea examenului trichineloscopic pentru porcii sacrificați de sărbători

DSVSA Bistrița-Năsăud îndeamnă la efectuarea examenului trichineloscopic pentru porcii sacrificați de sărbători
GORJ: Circulația pe trei sectoare de drum județean, închisă pe perioada de iarnă

GORJ: Circulația pe trei sectoare de drum județean, închisă pe perioada de iarnă

GORJ: Circulația pe trei sectoare de drum județean, închisă pe perioada de iarnă