Auto: Probă de Drum cu Honda Civic facelift
Puține mașini au o istorie așa de lungă și plină de succes ca Honda Civic, model care s-a bucurat de popularitate încă de la început, mai ales datorită crizei petrolului din anii 70. Pe atunci, era un hatchback mic cu un motor foarte economic, adaptat vremurilor. În prezent, Civic-ul ajuns la generația a 11-a este o mașină de familie mult mai mare și încăpătoare, dar eficiența consumului rămâne unul din punctele sale forte. Vă spunem doar atât: 4 litri de benzină la 100 km la drum întins, ceea ce înseamnă practic consum de diesel.
Articol de Dan Creța, 09 Decembrie 2025, 13:11
Imaginați-vă: te urci într-un Civic nou, apeși pe start și ... nimic. Niciun sunet de motor. Și pleci de pe loc doar cu un șuierat electric și lin ca un ninja în acțiune. Asta e Honda Civic e:HEV, adică full-hybrid self-charging care nu te obligă să cauți stații de încărcare fiindcă mașina generează energie în mers. Motorul termic învârte roțile doar la viteze mari, în rest generează energie pentru bateria care alimentează motorizarea electrică.

Facelift-ul pentru 2026 îl face pe Civic să arate ca un sportiv japonez îmbrăcat cu un kimono restilizat. Bara față e redesenată și are grile superioare și inferioare noi, cu design tip fagure, cu proiectoarele de ceață integrate acum în farurile LED, și cu alte elemente care îl fac să arate puțin mai agresiv, dar la fel de elegant.

La interior, găsim încărcare wireless și porturi USB-C standard, două în față și două în spate, conexiune Android sau Apple Car Play fără fir care se realizează instantaneu la pornirea mașinii, lucru extrem de satisfăcător, o grafică mai fluidă pe ecranul digital, oglindă retrovizoare cu funcție de auto-reglare a intensității luminii mașinilor din spate, materiale și finisaje îmbunătățite și iluminare ambientală în portiere și la nivelul picioarelor. Toate acestea în varianta mașinii de test cu nivel de echipare Advance în care m-am delectat și cu sistemul audio Bose cu 12 difuzoare, cu sunet clar și bass profund.

Adevărata distracție este asigurată însă de ceea ce se află sub capotă. Sistemul hibrid generează 184 CP și un cuplu electric instant de 315 Nm ce asigură o accelerație care te lipește de scaun, fără nicio întârziere la apăsarea pedalei. Modurile de condus se schimbă automat și inteligent: electric în oraș pentru economie, hybrid pe autostradă pentru eficiență și performanță și putere termică pură pentru accelerații viguroase.

Șasiul combină confortul cu dinamica, iar suspensiile sunt excelente pentru drumuri cu gropi. Mașina se simte solidă și bine închegată, fără vibrații ca în mașinile mai ieftine. La senzația asta contribuie și aerul premium din habitaclu, scaunele confortabile și spațiul suficient pentru persoane înalte și pe bancheta din spate. Intrarea și ieșirea din automobil sunt puțin îngreunate din cauză că scaunele din față sunt foarte joase, iar cel din dreapta nu are reglaje pe verticală, așa că pasagerii mai scunzi nu pot vedea prea bine înainte. Dar iubitorii mașinilor sportive s-ar putea să aprecieze poziția joasă la volan, mai ales în viraje unde Civic stă la fel de bine ca un Focus.

Cu 10 airbag-uri, protecție proactivă și sistemul inteligent de siguranță Honda Sensing, Civic-ul e o fortăreață zburătoare pe șosea. Detectează riscuri și intervine discret, fără să te facă să te simți prost că senzorii corectează niște manevre mai puțin reușite. Deasemenea, sistemul detectează pietoni și mașini și direcționează fasciculul de lumină sub nivelul ochilor pietonilor sau ecranează total mașinile din față și de pe sensul opus. Mi-a mai plăcut că accelerează și frânează singură în funcție de mașina din față și, mai mult, realizează și plecări automate de pe loc, o raritate în segment și o capabilitate utilă.

Pe piața din România, singurul concurent real ca hibrid de acest tip, cu auto-încărcare în mers, este Toyota Corolla Hibrid. Ceilalți rivali hibrizi, ca VW Golf, Skoda Octavia, Kia Ceed, sunt cu încărcare la priză. Un minus pentru Civic ar fi probabil prețul cam piperat, dar experții sunt de părere că economiile făcute la combustibil compensează.

Așadar, Honda Civic se remarcă prin eficiență și performanță, precum și prin confort și siguranță. Iar datorită felului dinamic în care se conduce poate fi acea mașină hibridă sportivă, furnizoare de adrenalină, care te mai scoate uneori din plictiseala urbană.












