Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Campionatul European de fotbal din 2016, în Franţa

UEFA a decis ca Hexagonul să fie gazda următorului turneu mondial de fotbal. Contracandidatele Franţei au fost Italia şi Turcia.

Fostul campion mondial Zinedine Zidane a susţinut candidatura Franţei. Foto: uefa.com.

Articol de Paul Poteraşi, 28 Mai 2010, 14:55

Franţa va organiza Campionatul European de fotbal din 2016, a anunţat preşedintele UEFA, Michel Platini.

Candidatura Franţei a fost susţinută de preşedintele Nicolas Sarkozy şi de campionii mondiali Zinedine Zidane şi Christian Karembeu.

Contracandidatele Franţei au fost Italia şi Turcia, însă acesta a câştigat datorită dosarului "aproape perfect", cum l-a numit preşedintele Federaţiei de la Paris, Jean-Pierre Escalettes.

Turcia a beneficia de sprijinul preşedintelui Abdullah Gül, în timp ce Italia l-a trimis pe secretarul de stat pentru sport, Rocco Crimi.

Oferta Federaţiei de Fotbal de la Paris a inclus 12 stadioane dintre care şapte ar necesita renovări, iar patru vor fi nou construite, în 11 oraşe: Bordeaux, Lens, Lille, Lyon, Nancy, Nisa, Marsilia, Paris (Stade de France şi Parc des Princes), Saint-Etienne, Strasbourg şi Toulouse.

"Pentru noi este un moment foarte emoţionant faptul că în 2016 vom primi fotbaliştii europeni în Franţa. Ne vom îndeplini promisiuniile şi ţinem să le mulumim prietenilor noştrii din Comitetul Executiv al UEFA. Şi-au pus încrederea în noi şi asta contează. Este o zi frumoasă pentru noi", a spus preşedintele Federaţiei de la Paris, Jean-Pierre Escalettes.

Euro 2016 va fi al cincilea eveniment fotbalistic de anvergură care va avea loc în Franţa, după campionatele mondiale din 1938 şi 1998, şi Europenele din 1960 şi 1984.


O parte din stadioanele pe care se vor disputa meciurile Campionatul European de fotbal din 2016

Stadionul Parc des Princes are o capacitate de 40 058 de locuri, iar lucrările de renovare se vor finaliza în octombrie 2014.
Stadionul Felix-Bollaert are o capacitate de 40 113 de locuri iar lucrările de renovare vor fi finalizate în martie 2014.
Stadionul Stade de France are o capacitate de 76 474 de locuri.
Stadionul Grand Stade din Lille (foto, machetă) va avea o capacitate de 47 882 de locuri, iar lucrările de construcţie vor fi finalizate iulie 2012.
Stadionul Nouveau Stade din Bordeaux (foto machetă) va avea o capacitate de 42 566 de locuri, iar lucrările vor fi finalizate în decembrie 2014.
Stadionul Municipal din Toulouse are o capacitate de 37 050 de locuri, iar lucrările de renovare vor fi finalizate, în aprilie 2014.
Stadionul Stade Velodrome din Marsilia are o capacitate de 65 000 de locuri, iar lucrările de refacere totală se vor finaliza în iunie 2014.
Stadionul Grand Stade din Lyon (foto machetă) va avea o capacitate de 57 628 de locuri, iar lucrările vor fi finalizate în decembrie 2013.
România 1994, "echipă mare ce nu a câştigat titlul mondial"
Sport 14 Mai 2010, 15:39

România 1994, "echipă mare ce nu a câştigat titlul mondial"

Echipa de fotbal a României din 1994, care a ajuns în sferturile Cupei Mondiale din SUA, este una dintre cele mai mari echipe...

România 1994, "echipă mare ce nu a câştigat titlul mondial"
Tenis: România câștigă meciul cu El Salvador în Cupa Davis
Sport 15 Septembrie 2025, 10:05

Tenis: România câștigă meciul cu El Salvador în Cupa Davis

Punctul decisiv al victoriei noastre a fost adus de Radu Ţurcanu.

Tenis: România câștigă meciul cu El Salvador în Cupa Davis
Superliga: Univ Craiova rămâne cocoțată pe primul loc al clasamentului
Sport 14 Septembrie 2025, 22:00

Superliga: Univ Craiova rămâne cocoțată pe primul loc al clasamentului

Juveții antrenați de Mirel Rădoi au bifat o nouă victorie în campionat, 2-0 cu Farul Constanța, în etapa a noua. Nsimba și...

Superliga: Univ Craiova rămâne cocoțată pe primul loc al clasamentului
Handbal: CSM București câștigă în Liga Campionilor
Sport 14 Septembrie 2025, 20:00

Handbal: CSM București câștigă în Liga Campionilor

Succes pentru CSM București pe teren propriu în meciul cu Ferencvaros din etapa a 2-a din Liga Campionilor.

Handbal: CSM București câștigă în Liga Campionilor
Turul ciclist al României: Cesare Chesini este marele câștigător
Sport 14 Septembrie 2025, 18:20

Turul ciclist al României: Cesare Chesini este marele câștigător

Italianul Cesare Chesini (MBH Bank Ballan CSB) a câștigat ediția din acest an a Turului ciclist al României. Și în 2024, Mica...

Turul ciclist al României: Cesare Chesini este marele câștigător
CM  Atletism 2025: Andrea Miklos s-a calificat în semifinalele probei de 400 metri
Sport 14 Septembrie 2025, 16:43

CM Atletism 2025: Andrea Miklos s-a calificat în semifinalele probei de 400 metri

Duminică, în sesiunea de seară, Andrea Miklos a obținut calificarea în semifinalele probei de 400 metri la Campionatele...

CM Atletism 2025: Andrea Miklos s-a calificat în semifinalele probei de 400 metri
Superliga: Metaloglobus-CFR Cluj 1-1
Sport 14 Septembrie 2025, 02:36

Superliga: Metaloglobus-CFR Cluj 1-1

În Superliga de fotbal, Metaloglobus și CFR Cluj au încheiat la egalitate, scor 1-1. La Clinceni, bucureștenii au...

Superliga: Metaloglobus-CFR Cluj 1-1
Turul României: Cesare Chesini se îndreaptă spre victoria finală
Sport 13 Septembrie 2025, 22:22

Turul României: Cesare Chesini se îndreaptă spre victoria finală

Etapa a patra a purtat plutonul prin Bărăgan, între Buzău și Slobozia, cu o trecere prin Brăila și traversarea Dunării pe...

Turul României: Cesare Chesini se îndreaptă spre victoria finală

Radio România

UBB Cluj înființează primul fond de tip endowment din mediul universitar românesc

UBB Cluj înființează primul fond de tip endowment din mediul universitar românesc

UBB Cluj înființează primul fond de tip endowment din mediul universitar românesc
Un pacient a murit după ce a căzut pe scările Spitalului Județean Reșița

Un pacient a murit după ce a căzut pe scările Spitalului Județean Reșița

Un pacient a murit după ce a căzut pe scările Spitalului Județean Reșița
Rabla 2025, la start

Rabla 2025, la start

Rabla 2025, la start
CNAIR: Tronsonul I al Drumului Expres Craiova–Pitești, cel mai dificil de implementat

CNAIR: Tronsonul I al Drumului Expres Craiova–Pitești, cel mai dificil de implementat

CNAIR: Tronsonul I al Drumului Expres Craiova–Pitești, cel mai dificil de implementat