Trenul Leon, primul produs integral în România după cel de Al Doilea Război Mondial
La realizarea trenului s-a lucrat vreme de patru ani, iar costurile prototipului au ajuns la cinci milioane de euro.
Articol de Izabela Aivăncesei, 19 Iunie 2025, 13:19
Trenul Leon, primul produs integral în România după cel de Al Doilea Război Mondial a fost lansat joi.
Noul tren are fotolii rabatabile, scaune ergonomice şi ferestre panoramice, oferindu-le călătorilor confort şi spaţiu pentru bagajele voluminoase.
Vagoanele sunt izolate fonic şi au camere de supraveghere, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul.
Un început promițător pentru industria feroviară din România, au apreciat antreprenorii implicați în fabricarea vehiculului feroviar de călători denumit Leon.
Noul tren este primul Diesel multiple unit, asamblat integral la noi după 80 de ani și a fost proiectat de electroputere VFU Pașcani.
Automotorul are trei vagoane și 145 de locuri.
Are deja cumulați 30.000 km, pentru care a și trecut cu brio testele de circulație și va putea străbate, începând de astăzi, orice țară europeană.
Pe șinele din țară va putea circula cu viteza de 120 de kilometri pe oră, dar poate atinge și 200 de kilometri pe oră.
La realizarea trenului s-a lucrat vreme de patru ani, iar costurile prototipului au ajuns la cinci milioane de euro.
Trenul are capacitatea de a se transforma dintr-un automotor Diesel într-unul electric.