Startul amânat al programelor Rabla a redus drastic înmatriculările de mașini noi
Întârzierile la lansarea programelor Rabla și Rabla Plus în 2025 au dus la o scădere semnificativă a înmatriculărilor de mașini noi și la creșterea importurilor auto second hand în România.

Articol de Radiojurnal, 30 Iulie 2025, 20:30
Amânarea repetată a startului programelor Rabla și Rabla Plus a dus la scăderea numărului de vehicule noi înmatriculate.
Acest fapt favorizează înmulțirea mașinilor de ocazie, înscrise pentru prima oară în circulație la noi în țară, avertizează Asociația Constructorilor de Automobile din România. Vine cu detalii corespondentul RRA, Cristian Matei.
Reporter: Luna trecută, înmatriculările de mașini noi au înregistrat un recul foarte mare, în jur de 50% față de luna iunie a anului trecut, în timp ce cumulat pentru prima jumătate a lui 2025, scăderea este de aproape un sfert, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Motivul: întârzierea lansării celor două programe, Rabla și Rabla Plus, concluzionează analiștii de la ACAROM.
Adrian Sandu, secretar general: Este evident faptul că o mare parte din clienții care doreau să-și achiziționeze vehicule noi nu au mai așteptat și o parte dintre ei s-au dus către vehiculele second hand. Noi nu suntem împotriva vehiculelor second hand, trebuie să o spunem foarte clar, însă atunci când comercializarea nu este fiscalizată, reprezintă o concurență neloială față de producătorii români și față de vânzătorii de vehicule noi.
Cu alte cuvinte, statul pierde bani frumoși. Mai mult, amânarea celor două programe, menite să reînnoiască parcul auto, nu face altceva decât să ducă la o creștere a numărului de mașini SH pe șoselele din România.
Adrian Sandu: Am ajuns în acest moment să avem un raport de 1 la 3 între vehiculele noi înmatriculate și vehiculele second hand importate.