Sfaturi pentru consumatori în perioada reducerilor
În plină perioadă de reduceri, autorităţile îi sfătuiesc pe consumatori să fie atenţi, atunci când vine vorba de oferte prea avantajoase.

Articol de Radiojurnal, 20 Noiembrie 2016, 12:59
În plină perioadă de reduceri, autorităţile îi sfătuiesc pe consumatori să fie atenţi, atunci când vine vorba de oferte prea avantajoase.
Comerţul pe internet se dezoltă din ce în ce mai mult în România şi sunt şi foarte multe persoane care plătesc produsele online. Au fost însă nenumărate cazuri în care oamenii au plătit produse care în realitate nu existau. Are detalii din Sălaj Adrian Lungu.
Reporter: Atenţie la magazinele online fantomă şi la cei care vând în mediul virtual ceva ce nu există în realitate - este îndemnul specialiştilor în comerţ online. Potrivit autorităţilor sălăjene responsabile cu protecţia consumatorilor, comerţul online este, într-adevăr, o modalitate eficientă de a cumpăra, dar poate fi şi periculoasă, iar posibilităţile de a ne feri sunt relativ mici. Există totuşi câteva sfaturi.
Sorin Mureşan, specialist în domeniul IT: Din punct de vedere legal, ar trebui ca datele noastre să nu poată fi folosite nu numai în mediul online, în orice fel de mediu fără acordul tău în scris. Dar în momentul în care faci această cumpărătură online, îţi asumi şi nişte riscuri, pentru că nu ai 100% cum să ştii că acel site e site-ul pe care, într-adevăr, ai intrat şi de unde poţi face, într-adevăr, comenzi.
Reporter: Atenţie şi la promoţii!
Alexandru Tamba, economist: Trebuie să studiem puţin piaţa. Ne gândim cu câtva timp înainte să urmărim preţurile, fiindcă s-ar putea să avem surprize, în sensul în care preţurile care acum sunt reduse au fost şi acum două, trei luni.
Reporter: Comisarii în protecţia consumatorilor îi atenţionează pe cumpărători să citească atent condiţiile prezentate de magazinele online şi să fie conştienţi că produsele cu defecţiuni pot fi înlocuite sau returnate, conform legislaţiei în vigoare.