Sezonul vacanţelor aduce în fiecare an şi multe reclamaţii la ANPC
Unii turişti ajung să fie păcăliţi să plătească pachete turistice de mii de euro, de care nu beneficiază, sau serviciile găsite la locurile de cazare nu se ridică la nivelul celor prezentate în ofertă.

Articol de Radio România Actualităţi, 04 Iulie 2025, 15:24
Sezonul vacanţelor aduce în fiecare an şi multe reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Unii turişti ajung să fie păcăliţi să plătească pachete turistice de mii de euro, de care nu beneficiază, sau serviciile găsite la locurile de cazare nu se ridică la nivelul celor prezentate în ofertă. Din judeţul Sălaj, comisarii de la Protecţia Consumatorilor ne recomandă să fim foarte atenţi atunci când vrem să cumpărăm vacanţe, indiferent că sunt interne sau externe.
Reporter: Adrian Lungu - ”Primul pas pentru prevenirea unor eventuale înşelătorii este să alegeţi un operator de turism autorizat.
Corina Gliguţa, expert în turism: ”Trebuie căutat cine-i în spatele ofertei. Dacă este un tour-operator cunoscut, cu vechime pe piaţă, dacă ai şi datele de contact, ai pe cine contacta, este bine să fii prudent. Dacă e tour-operator, te mai uiţi puţin şi la valoarea asigurării de insolvabilitate. Nu te arunci să rezervi de pe un site la care nu ai date de contact, nu ştii cine-i în spate, îl contactezi numai prin formular, nu poţi să-l contactezi telefonic.”
Asigurările de călătorie sunt esenţiale.
Corina Gliguţa: ”Noi recomandăm tuturor turiştilor să-şi facă, pentru că la destinaţie, mai ales pentru turiştii cu copii, se poate întâmpla orice şi cheltuielile medicale sunt mari. Vorbim de Turcia, Egipt. O asigurare te acoperă de acest risc.”
Un alt sfat important este evitarea vacanţelor în zonele cu probleme şi verificarea în permanenţă a avertismentelor date de autorităţi.”/editor Florin Lepadatu/