România va avea un port nou pe canalul Dunăre-Marea Neagră, la Ovidiu
Traficul de marfă ar urma să crească cu 200.000 de tone.
Articol de Sorin Cealera, Constanța, 10 Decembrie 2025, 18:31
România va avea un port nou pe canalul Dunăre-Marea Neagră, la Ovidiu. Canalul asigură 30% din cantitatea de marfă tranzitată în Portul Constanța, iar în noul port, Ovidiu, de pe malul stâng, traficul de marfă ar urma să crească cu 200.000 de tone.
Prin implementarea proiectului din Portul Ovidiu s-au modernizat și reabilitat construcțiile de acostare existente pe malul drept al Canalului Poarta Albă - Midia - Năvodari, dar a fost realizat și un port nou pe malul stâng pentru creșterea capacității de operare a mărfurilor. Acesta are o suprafață de 21.000 de metri pătrați, cu toate facilitățile, care vor fi scoase la licitaţie pentru companiile interesate să opereze aici mărfuri, ce pot fi transportate pe barje în Portul Constanța.
Florin Goidea, directorul general al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile S.A: Este un port nou-nouț. Gândirea a fost ca acest port să crească traficul. Ar putea să fie un debușeu, ca atunci, camioanele să vină, să descarce pe barje cereale, care să meargă în Portul Constanța, și atunci presiunea făcută de camioane să mai scadă pentru Portul Constanța, unde noi, canalul, asigurăm prin tranzitul nostru cam 30% din cantitatea de marfă tranzitată. Cerealele sunt undeva între 19 milioane și 22 milioane tone.
Traficul de mărfuri tranzitate este în scădere cu 20% față de anul trecut, mărfurile din Ucraina înregistrând un volum cu 23% mai mic.
Principalele destinații ale mărfurilor tranzitate pe canalele noastre navigabile sunt România, 38%, și Serbia, 34%, urmate de Ucraina, Ungaria și Bulgaria.
Cele mai transportate mărfuri în acest an au fost produsele agricole, minereurile și produsele rafinate din petrol, toate în scădere față de 2024, urmate de cărbune, țiței, gaze naturale și produse de construcții, în creștere față de 2024.












